کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان و امارات، آمریکا را معبود خود می‌دانند

8 ارديبهشت 1397 ساعت 22:27

رهبر جنبش انصارالله یمن سخنرانی خود به مناسبت شهادت »صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی این کشور را آغاز کرد.


به گزارش جهان نیوز، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شنبه شب ساعاتی پس از مراسم تشییع پیکر شهید «صالح الصماد» سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و مقامات ایرانی، عراقی و سوری و مسئولان دیگر کشورهای اسلامی و عربی که به مناسب شهادت «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن پیام تسلیت فرستاده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

رهبر انصارالله همچنین از حضور گسترده مردم یمن در مراسم تشییع پیکر شهید صالح الصماد در صنعاء تمجید کرد و گفت: این حضور خاص، شایسته ملتی بزرگ چون یمن است.

 عبدالملک الحوثی در ادامه به حملات هوایی ائتلاف سعودی همزمان با آغاز مراسم تشییع پیکر صالح الصماد اشاره کرد و گفت: متجاوزان زیر نظر آمریکا و اسرائیل، مرتکب جنایات در یمن می‌شوند. عربستان و امارات، ایالات متحده آمریکا را معبود خود فرض کرده‌اند؛ به طوری که حرام آن را حرام و حلال آن را حلال می‌دانند.

او در ادامه تاکید کرد که جنایت‌های عربستان در یمن به بخشی از اعمال روزانه آنها تبدیل شده است. آمریکا شریک اصلی در جنایت ترور صالح الصماد است و با ارتکاب چنین جنایاتی امید دارند که صفوف داخلی یمن را از بین ببرند.

سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد که ترور الصماد، کاملا نتیجه عکس دارد و بدیهی است که آرزوهای آنها سراب است و با ارتکاب چنین جنایتی هیچ تغییر در جنگ یمن تغییر نخواهد داد و بلکه برعکس باعث مقاومت بیشتر و اراده قوی تر یمنی‌ها می‌شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: ترور الصماد جنایتی ظالمانه در حق یک مرد مسلمان بی‌گناه است که هدف آن، نابودی توازن سیاسی بین جریان‌های یمن است.

او درباره شخصیت الصماد گفت: شهید یمنی با وجود داشتن مقام و منصب بالا در یمن، هیچ گاه سعی نکرده از مسئولیش سوء استفاده و برای خود و خانواده‌اش مال‌اندوزی کند و حساب بانکی داشته باشد و یا اینکه به دلیل پست و منصبش مغرور شود.

الحوثی افزود: شهید صالح الصماد نمونه‌ای بارز بود که در مکتب علی بن ابی طالب(ع) و اسلام ناب محمدی که هدف آن فقط خدمت به امت است، پرورش یافت.   

منبع: فارس


کد مطلب: 607823

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/607823/عربستان-امارات-آمریکا-معبود-خود-می-دانند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com