پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

آیا مخاطب سخنان جهانگیری «روحانی» است؟

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 607800
معاون اول رئیس‌جمهور امروز بدون آنکه مخاطب سخنان خود را مشخص کند گفته است با عصابنیت و تندخویی نمی‌توان اصلاحات انجام داد؛ به راستی مخاطب سخنان جهانگیری کیست؟
آیا مخاطب سخنان جهانگیری «روحانی» است؟
به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی روسای مجامع سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور و جوانان احزاب و تشکل‌ها حضور یافت و به سخنرانی پرداخت؛  سخنانی که به نظر می‌رسد بخشی از آن مربوط به خود دولت است و دولتی‌ها باید خود را مخاطب این دست از سخنان آقای معاون اول قرار دهند.

جهانگیری در بخشی از سخنان امروز خود جوانان را فرصتی استثنایی و مهم برای کشور دانسته و گفته است: «متاسفانه دیدگاه جوان هراسی نیز وجود دارد و این دیدگاه تلاش می‌کند القا کند که اگر جوانان بر سر کار بیایند و کنترل و محدود نشوند با آسیب‌هایی مواجه خواهیم شد. ما باید در مقابل این دیدگاه با استدلال و منطق، با صدای بلند اعلام کنیم که مهمترین فرصتی که امروز در اختیار کشور قرار دارد و می‌تواند آینده ایران را تضمین کند همین نسل جوان است.»

این در حالی است همواره یکی از نقدهایی که به دولت پس از تشکیل کابینه دوازهم صورت می‌گرفت موضوع مسن بودن کابینه آقای روحانی بود، جایی که کابینه جدید در زمان پیشنهاد اعضای آن به مجلس به 57 سال رسیده بود و از این حیث دولت جدید جز پیرترین کابینه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به حساب می‌رفت. میانگین سنی دولت در حالی عدد 57 را نشان می‌دهد که در بین اعضای کابینه وزیر ارتباطات 37 سال سن دارد و حضور وی هم باعث نشده که نسبت به دولت یازدهم میانگین سنی دولت جوان‌تر شود.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از نقدهایی که برخی نمایندگان مجلس درباره عدم بکار گیری نیروی جوان در دولت داشتند موضوع اصرار دولت برای استفاده از نیروهای بازنشسته در برخی وزارتخانه‌ها بوده است که همین مسئله را باید عامل مهم و بزرگی در جوان‌هراسی در جامعه دانست.

از این رو کارشناسان معتقدند دولت باید ابتدا خود را در این موضوع که چرا به نیروی جوان در کابینه و دستگاه‌های زیرمجموعه خود کمتر اعتماد کرده، پاسخ دهد و سپس در مقام مطالبه‌گری پس بیاید.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در بین جوانان گفته است: البته راه اصلاح سخت و دشوار است و با عصبانیت، تندخویی، بداخلاقی و متهم کردن دیگران نمی‌توان اصلاحات انجام داد چرا که اصلاحات نیازمند مداومت، صبوری، استقامت و تدبیر و عقل است.

معاون اول رئیس‌جهور در حالی خواستار دوری از تندخویی شده که اخیر انتقادهای زیادی در بین افکار عمومی نسبت به ادبیات رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدان صورت گرفته است. رئیس‌جمهور از همان سال 92 از واژگانی جون، به جهنم، بزدل،‌ لرزان،‌ ترسو، در برخورد با منتقدان استافده کرده است و اخیرا نیز ذستگاه‌های نظلارتی را ناقص‌العقل توصیف کرده است.

حالا که معاون اول توصیه به استفاده از نیروی جوان و بها دادن به این نسل شده و از سوی دیگر نیز خواستار صبر و حوصله و دوری از عصبانیت و تند خویی بری پیشبرد امور کشور شده‌ است باید دید که دولت در 3 سال باقی‌مانده از عمر خود روال خود را در برابر منتقدان و همچنین استفاده از نیروی جوان در اداره‌های دولتی و کابینه تغییر خواهد داد یا خیر؟

منبع: تسنیم

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام کمی توجه-متن خیلی غلط دارد
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم جهانگیری میخواهد از قطار اصلاحات پیاده شود.
آقاي جهانگيري شما با كي هستي نكند مردم گفته اند از نيرو هاي پير و خسته و اشباع شده و بازنسته در دولت وبدنه دولت از ذيل تا صدر استفاده شود.با اين همه نيروي تحصيل كرده با مهارت و جوان كه ول ول مي گردند استفاده نمي كنيد و چسبيده ايد به نيرو هاي دو تابعيتي و باز نشسته و دو شغله هم حزبي و هم تشكيلاتي خودتان...
Iran, Islamic Republic of
سري به وزارت نيرو بزنيد بعضي بعد از بازنشستگي در دهه هشتم زندگي مشغول بكار هستند بعضي با چهل دو سال خدمت هنوز بازنشسته نشده اندو حال راه رفتن ندارند
Iran, Islamic Republic of
نه تنها اعضای دولت رو ژنرالهای پیر و خسته تشکیل میدن بلکه این آقایون نیز یک مشت پیرمردمثل خودشون رو گذاشتن معاون؛...