شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
همدانی:

تلگرام نقش جاسوس را ایفا می‌کند

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 607709
معاون امنیتی استاندار تهران گفت: تلگرام در برخی موارد نقش جاسوسی را ایفا می‌کند و برای چنین اقدامی قابل بهره‌برداری است.
تلگرام نقش جاسوس را ایفا می‌کند
به گزارش جهان نيوز،‌ محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران درباره ضروت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: ممکن است برای عامه مردم در خصوص ضریب اطلاعات و امنیت پیام‌رسان‌ها ملاحظاتی وجود نداشته باشد و پیام‌هایی را میان خود رد و بدل کنند.
معاون امنیتی استاندار تهران با بیان اینکه زمانی که  حجمی از اطلاعات از کشور خارج می‌شود، مورد آنالیز قرار می‌گیرند، افزود: تلگرام در برخی موارد  نقش جاسوسی را ایفا می‌کند و برای چنین اقدامی قابل بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: ممکن است پیام‌هایی که به صورت روزمره برای یکدیگر ارسال می‌شود، در اختیار جایی قرار گیرد که صلاح نیست این اطلاعات درون خانوادگی ما منتقل شود.

همدانی با اشاره به اینکه عده‌ای از کارشناسان متفکرانه و دلسوزانه درباره شبکه‌های پیام‌رسان خارجی تصمیماتی اتخاذ می‌کنند و کاربران آنها را به استفاده از پیام‌رسان داخلی ترغیب می‌کنند، گفت: مردم به این توصیه‌ها اعتماد دارند، چرا که متولیان امر تشخیص دادند چه مسیری باید طی شود.

معاون امنیتی استاندار تهران با اشاره به اینکه برای کوچ از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی جلسات متعدد کارشناسی از زوایای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اطلاعاتی تشکیل شده است، گفت: برآیند کشور برای این جابجایی مثبت است.

وی با بیان اینکه اینکه رئیس جمهور اعلام کرده مردم می‌‌توانند از شبکه‌های مختلف پیام‌رسان به میل خودشان استفاده کنند، حرف واضح و آشکاری است زیرا دنبال اجبار و باید نیستیم. آنها از هر شبکه پیام‌رسانی می‌توانند استفاده کنند اما صلاحدید و ملاحظات کشور و جامعه باید در نظر گرفته شود.

همدانی خاطرنشان کرد: مسئولان به واسطه جایگاهی که دارند ملاحظات را رعایت می‌کنند. ممکن است برخی بنا به صلاحدید خودشان نخواهند از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند، مشکلی نیست این تشخیص برای آن فرد قابل احترام است، اما آنها در درازمدت متوجه این خیرخواهی و ضرورت حفظ امنیت کشور خواهند شد.

معاون امنیتی استاندار تهران اظهار کرد: واقعیت این است تلگرام غیر از اینکه ملاحظات امنیتی بالایی دارد، در برخی موارد به شدت مورد سوءاستفاده واقع شده است. بسیاری از شبکه‌های پیام‌رسان جهانی قرار بود در دنیای ارتباطات ایفای نقشی داشته باشد و  شرکت‌های سازنده هم از آن بهره مالی ببرند، اما به مرور زمان و به واسطه درهم تنیدگی جهانی که به وجود آمده عده‌ای از این پیام رسانها سوءاستفاده کردند.

وی گفت: پیام‌رسانهای خارجی مورد سوء استفاده علیه برخی ارکان کشور و مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور قرار می‌گیرند و خوب است  مردم توصیه‌های کارشناسان را مورد توجه قرار دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *