پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

"قند خون بالا" را با این علامتها بشناسید

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 607661
قند خون بالا علائمی دارد که ممکن است که با آن ها آشنا نباشید، علائم بالا بودن قند خون که نمی دانستید را در اینجا بخوانید.
"قند خون بالا" را با این علامتها بشناسید
به گزارش جهان نيوز به نقل الو دکتر، ازبالا بودن قند خون از اختلالات بدن است که در صورتی که ندانیم قند خون بالایی داریم خطرات وحشتناکی را به همراه خواهد داشت. در زندگی لازم است که هر فردی با علائم بیماری های رایج همانند قند خون بالا آشنا شوند تا از بیماری های  خطرناک دیگر که بر اثر قند خون بالا ایجاد می شود پیشگیری کنند،پس این مقاله را بخوانید تا علائم بالا بودن قند خون که نمی دانستید را بشناسید.

تاری دید یا گرسنگی دائم نشانه های خوبی در سلامتی بدن نیست. حتی اگر زخمهای شما در طولانی مدت خوب نمی شوند می تواند نشانه ای از بیماری قند خون باشد.

بالا رفتن سطح گلوکز در خون شروع بیماری قند خون می باشد که اگر به موقع شناسایی شود می توان درمان درستی انجام داد. پیشرفت بیماری قند در بدن آسیب های جدی و خطرناکی به همراه دارد. به منظور ثابت نگه داشتن سطح قند خون در حد سالم و نرمال نیاز به انسولین دارد.

این هورمون می تواند سطح قند خون را در انسان کنترل کرده و از پیشرفت بیماری قند خون جلوگیری کند. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در معرض خطر حملات سیستم ایمنی بدن هستند.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بدنشان انسولین بیش از حد نرمال تولید می کند و قادر به استفاده از این هورمون نیستند. با شناخت نشانه های بروز دیابت می توان به موقع از پیشرفت این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

*چه عواملی قند خون را افزایش می دهند؟

زمانی که شما بیماری در بدن دارید یا اینکه به استرس مداوم دچار هستید بدن شما هورمون مبارزه با استرس تولید می کند. این هورمون سبب بالا رفتن قند در خون شما می شود.

*از دیگر عواملی که سبب بالا رفتن قند خون می شود می توان به این نکات اشاره کرد:

داروهای دیابت، خوردن یا نوشیدن کربوهیدرات بیش از حد معمول، فعالیت کم یا ورزش نکردن، آسیب های ناشی از جراحی

بیماری های عفونی و مصرف برخی از داروها

*نشانه های قند خون بالا

زمانی که قند در خون شما بالا می رود بدن شروع به نشان دادن علائمی می کند. با گذشت زمان عروق خونی شما آسیب می بیند که این موضوع به خودی خود می تواند منجر به بروز عوارضی شود. حملات قلبی یا سکته های مغزی و بیماری های کلیوی و یا نارسایی کلیه از جمله بیماری های مرتبط با قند خون بالا است.

مشکلات عصبی و مشکلات پوستی مانند زخم ها و عفونت های پوستی با پیشرفت قند خون حاصل می شود. بروز این مشکلات و بیماری ها می تواند علائم پیدایش گلوکز بیش از حد نرمال در خون باشد.

*علائم مرتبط با قند خون

بی حسی و سوزن سوزن شدن اعضای بدن از عوارض دیابت است. گرسنگی های بیش از حد در افراد دیابتی وجود دارد. ولع مصرف مواد غذایی به دلیل اینکه بدن مدام به دنبال یک منبع انرژی جایگزین می گردد دیده می شود.

تکرر ادرار به دلیل آنکه خون در سطح کلیه پایین می آید در افرادی که به قند خون مبتلا هستند وجود دارد. تشنگی نیز از دیگر علامت های این بیماری است به دلیل آنکه کلیه ها عملکرد درستی ندارند تشنگی حاصل می شود.

افزایش و یا کاهش وزن  بیش از حد در افراد دیابتی همواره وجود دارد. به دلیل آنکه بدن نمی تواند چربی تولید شده در عضلات را به خوبی بسوزاند و به انرژی تبدیل کند اضافه وزن به وجود می آید.

به طور کلی در افراد دیابتی نوسانات شدید وزنی دیده می شود. هنگامی که سلول های بدن به درستی قادر به تولید انرژی نیستند فرد مدام احساس خستگی دارد.

از دیگر عوامل دیابت نداشتن تمرکز و مشکلات مربوط به حافظه همچنین سرگیجه و تاری دید شدید است. بالا بودن قند خون سبب می شود زخمها در دراز مدت بهبودی پیدا کنند.

در صورتی که این علامت ها در شما دیده می شود حتما پیگیر باشید و با پزشک خود مشورت کنید. دیابت از جمله بیماری هایی است که می توان با شناخت به موقع از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *