پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
ارجمند:

جشنواره جهانی فجر روند صعودی دارد

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 607536
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تراز فیلم‌های ایران در سینمای جهان، با برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر افزایش یافته است.
جشنواره جهانی فجر روند صعودی دارد
به گزارش جهان نيوز، امیریل ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تمجید از این فستیوال پرداخت و گفت: تفاوت این جشنواره با جشنواره ملی این است که در جشنواره جهانی بازار اهمیت بیشتری دارد به عبارت دیگر ما فیلم هایمان را در معرض دید بسیاری از سینماگران دنیا قرار می دهیم که  این تعامل میان سینمای ایران و جهان، به پیشرفت سینمای کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فیلم های ایرانی را دیدم، گفت: فیلم «آن سوی ابر» های مجید مجیدی را دیدم و به نظرم فیلم خوبی بود تصمیم دارم  فیلم های داخلی و خارجی را نیز ببینم.

این بازیگر سینما با بیان اینکه جشنواره جهانی سیر رو به رشدی دارد، گفت: دبیری رضا میرکریمی در چند سال اخیر اتفاق مثبتی است او به نقطه ضعف ها اشراف پیدا کرده  و تلاش کرده که آن ها را رفع کند.
ارجمند در خصوص کیفیت فیلم های جشنواره گفت: تراز فیلم های ایران در  سینمای جهان و رقیب های خارجی بسیار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه من احساس می کنم که با بسیاری از سینما های بزرگ دنیا هم تراز شده ایم، ادامه داد: تعامل خوبی با سینمای کشور های همسایه و سینمای دنیا بر قرار کردیم.

وی ادامه داد: افرادی چون امیر اسباطی، الیور استون، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا، ای. آر رحمان آهنگساز اسکاری، بزرگانی هستند که با جشنواره جهانی فجر تعامل دارند و این موضوع کمک به ارتقای سطح کیفی این فستیوال کرده است.

ارجمند در پایان با بیان اینکه این جشنواره یک نمایش صرف نیست، گفت: تفاوت این دوره  با سال های قبل تعامل بیشتر با کشور های منطقه  و تمرکز بیشتر روی مفاهیم و کیفیت است و به نظر می رسد که نگاه مدیران ما نسبت به اهمیت سینما و تاثیراتش، عمیق تر شده است و آن ها هم به این نتیجه رسیدند که  ما در مکان  ویژه ای ایستادیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *