پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اسفندیاری: مشکل تکنیک در ژانر وحشت نداریم

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 607526
مدیر بخش بین‌المللی جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: مشکل تکنیک برای ساخت فیلم با ژانر وحشت نداریم؛ بلکه باید از فیلمنامه‌های خوب کار را آغاز کنیم.
به گزارش جهان نيوز، امیر اسفندیاری مدیر بخش بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در حاشیه این فستیوال در خصوص لزوم توجه به ژانر وحشت گفت: ما در جشنواره سال گذشته با نمایش «نیمه شب» در  سینمای دلهره سعی کردیم که به این ژانر توجه کنیم و با توجه به استقبال از این فیلم مشخص شد که این ژانر بسیار محبوب است.

وی بابیان اینکه امسال ما با «فانوس خیال» ژانر وحشت را ادامه دادیم، گفت: اتفاقا امسال یک فیلم ترسناک از کشور آذربایجان داریم که با توجه ویژه به مبانی اسلامی و تمسک به آن، داستان را پیش برده است و سعی کرده ایم که نسبت به این نوع از فیلم سازی بی توجه نباشیم.

اسفندیاری در خصوص حمایت از فیلم ها در ژانر های مختلف بیان کرد: باید تولیداتمان را بالا ببریم و تهیه کنندگان باید راغب شوند که سینمای وحشت و غیره پیشرفت کند و تولیدات را بالا ببرند.  

وی ادامه داد: قطعا باید ما سیاست‌های کلی را به شکلی قرار دهیم که ضمن توجه به موضوعات دینی و مذهبی، فرمی متناسب با استاندارد های جهانی را برای سینمای داخل انتخاب کنیم و تمام ژانر ها را با حمایت مسئولان فعال کنیم.

مدیر بخش بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در خصوص موانع بزرگ در این راه خاطر نشان کرد: بسیاری می گویند که مشکل ما برای پیشرفت در سینمای وحشت، تکنیک است. این نگاه غلطی است چرا که ما مشکل تکنیک نداریم. باید از فیلمنامه های خوب کار را آغاز کنیم و محصولات خوبی در سینما نمایش دهیم.
وی در پایان اضافه کرد: جشنواره بین المللی سعی کرده که به این اتفاقات کمک کند. چرا که محلی  برای تولید فیلم مشترک  و ساخت محصول است. همچنین ما با بزرگان سینمای دنیا صحبت هایی کردیم که طی آن کارگاه های فیلمنامه نویسی برگزار شود چرا که کمک به پیشرفت ژانر ها می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *