پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاسیس وزارتخانه برای نجات فرش دستباف

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 607524
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: به نظر می‌رسد با اوضاعی که برای فرش دستباف پیش آمده تاسیس وزارتخانه فرش تنها راه نجات باشد.
تاسیس وزارتخانه برای نجات فرش دستباف
به گزارش جهان نيوز، باقر صیرفیان با اشاره به اینکه فروش نرفتن فرش در کشورهای خارجی یکی از مشکلات ماست اظهارکرد: در زمانی که شاهد تحریم‌ها بر ضد ایران بودیم این موضوع افزایش چشمگیری داشت. کشورهای خارجی تبلیغات منفی را برای استفاده نکردن از محصولات ایرانی به خصوص فرش دستباف انجام دادند.
 
وی افزود: در همان حال شاهد عرضه فرش‌هایی از کشورهای پاکستان، چین و هند بودیم که مردم کشورهای خارجی استقبال خوبی از آنان داشتند. در همین زمان با عدم فروش محصولات ما در کشورهای خارجی موجی از رکود را در سراسر کشور شاهد بودیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: علاوه بر آن شاهد روی آوردن فرش بافان به بسیاری از مشاغل کاذب بودیم.
در حالی که این شغل نه آلاینده‌ای و نه ضرری برای محیط زیست و … دارد. حمایت‌های دولتی هم از این مشاغل به اندازه لازم نیست و نتوانست از پس آنان برآید. به نظر می‌رسد اگر دولت خواهان رفع این مشکلات است تنها با تاسیس وزاتخانه‌ای تحت عنوان فرش می‌توان به بهبود این حوزه امیدوار بود.

صیرفیان خاطرنشان کرد: همانطور که در بسیاری از مشاغل مانند قلم زنی و خاتم کاری شاهد حمایت‌های دولتی هستیم در حوزه فرش هم باید حمایت‌ها به این صورت انجام شود. البته این موضوع انکار‌ناپذیر است که هیچ گاه نگاه دولت به صنایع دستی مانند نگاه به ذوب آهن نمی‌شود!
وی گفت: به فرش باید به صورت صنعت دستی رده اولی نگریسته شود تا اوضاع آن بهبود یابد.
 
منبع: ایمنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *