کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره ادعای شنود رئیس سابق دولت اصلاحات

چرا باید خاتمی توسط دولت شنود بشود؟!

8 ارديبهشت 1397 ساعت 8:37

البته درباره شنود مراقبت محمد خاتمی باید دستگاه امنیتی پاسخ بدهد و به خصوص وزارت اطلاعات که تحت نظارت مستقیم دولت فعالیت می کند و عمدتا بخش عمده ای از خطرات اصلی علیه امنیت ملی و حراست و مراقبت از شخصیت های اتاثیر گذار در امنیت جامعه بر عهده این عزیزان است. دولت و رئیس جمهور محترم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی می تواند به راحتی بگوید آیا خاتمی در لیست شنود دولت وی است یا نه؟ به نظر می رسد که دولت به عنوان متولی امنیت مردم باید پاسخ بدهد که برای حفظ آرامش کشور و جامعه خاتمی شنود می شود یا نه؟


گروه سیاسی جهان نیوز، مهدی جهان‌تیغی: اصلاح‌طلبان هرازگاهی درباره شنود خود و اطرافیانش شروع به خبرسازی و شانتاژ رسانه‌ای می کنند. در هفته‌ گذشته، يك منبع آگاه كه حتي اسم او هم اعلام نشد، در مصاحبه با یک رسانه اصلاح طلب مدعي شد كه در دفتر و منزل مسكوني سيد محمد خاتمي ابزار شنود توسط اصلاح‌طلباني كه قبلاً در وزارت اطلاعات بودند، كشف شده است.

اما در اینباره چند نکته قابل عرض است:

الف: شنود عموما یکی از ابزارها و می‌توان گفت یکی ازکارویژه های اصلی سازمان های اطلاعاتی در سرتاسر دنیا به شمار می رود. دستگاه های اطلاعاتی  در دنیا برای حفظ امنیت ملی کشور و مقابله با دشمنان خارجی و داخلی دست به شنود می زنند و در استفاده از این ابزار اطلاعاتی مهم تردیدی به خود راه نمی دهند.

ب: اما آنچه درباره شنود دستگاه های امنیتی عموما در دنیا و رسانه ها خبرساز می شود بیشتر درباره حفظ حریم شخصی افراد یا نوع طی کردن مسیر قانونی آن و یا شنود مسئولین دولت های رقیب و دشمن به شمار می رود.  همچنانکه یکی از بزرگترین رسوایی های شنود را آمریکا در سالهای اخیر با شنود روسای جمهور کشورهای اروپایی داشته است که تا مدت ها در رسانه های اروپایی و غربی درباره آن سخن گفته شد.

ب: چارچوب نظرات محمد خاتمی درباره بسیاری از مسایل کاملا نمایان است. هشت ماه فتنه 88 کفایت می کند که حدس زدن جلسات خصوصی محمد خاتمی را چندان سخت و عجیب نکند. ضمن اینکه خروج کنش سیاسی خاتمی در انتخابات ها، بزنگاه های حساس کشور، نوع نگاه و یارگیری و فرستادن نیرو به دولت و مجلس، ،حب و بغض ها درباره چهره ها و جریانات سیاسی و فرهنگی درون و بیرون از نظام و ... نیز مشخص است و نیازی به کسب خبر پنهان درباره ایشان نیست!

ج: عموما در تمام دنیا افرادی که فعالیت های ضدامنیتی و تحرکات براندازانه دارند یا داشته اند، مورد رصد و شنود دستگاه های امنیتی آن کشور هستند. این اقدام دقیقا در راستای منافع آن کشور و حق حاکمیت به حساب می آید.

د: البته درباره شنود محمد خاتمی باید دستگاه امنیتی پاسخ بدهد و به خصوص وزارت اطلاعات که تحت نظارت دولت فعالیت می کند و عمدتا بخش عمده ای از حراست از خطرات اصلی علیه امنیت ملی و مراقبت از شخصیت های تاثیر گذار در جامعه بر عهده این عزیزان است. دولت و رئیس جمهور محترم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی می تواند به راحتی بگوید آیا خاتمی در لیست شنود دولت وی است یا نه؟ به نظر می رسد که دولت به عنوان متولی امنیت مردم باید پاسخ بدهد که برای حفظ آرامش کشور و جامعه خاتمی شنود می شود یا نه؟

ه: از سوی دیگر هر بار که اخبار و یا شایعاتی درباره شنود مطرح می شود، اشتیاق رسانه ها و فعالین اصلاح طلب برای قلم فرسایی درباره این موضوع به اوج خود می رسد. برخی با ذوق زدگی خود را شریک در شنودشدن می کنند! برخی یاد قانون و قوه قضاییه می افتند، برخی نیز شنود را بهانه ای برای تخریب دستگاه امنیتی می دانند. اما آنچه مشخص است شنود مورد علاقه اصلاح طلبان است.

*سردبیر جهان نیوز


کد مطلب: 607510

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/607510/چرا-باید-خاتمی-توسط-دولت-شنود-بشود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com