پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۵

دولت و يك توافق نافرجام ديگر/ اینبار تلگرام!

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 607506
دولت ايران روز پنج‌شنبه اعلام كرد كه مجوز استقرار سرورهاي پيام‌رسان تلگرام در ايران لغو شده است. اين تصميم آنچنان كه اعلام شده به دليل عدم همكاري تلگرام انجام شده است.
دولت و يك توافق نافرجام ديگر/ اینبار تلگرام!
به گزارش جهان نيوز، دولت ايران روز پنج‌شنبه اعلام كرد كه مجوز استقرار سرورهاي پيام‌رسان تلگرام در ايران لغو شده است. اين تصميم آنچنان كه اعلام شده به دليل عدم همكاري تلگرام انجام شده است.

حسام‌الدین آشنا در همين زمينه در توئيتي نوشت: «مجوز استقرار سرورهاي شبكه توزيع محتواي پیام‌رسان تلگرام(CDN) در ايران لغو شده است و ترافيك اين پیام‌رسان تنها از طريق «ارتباطات بین‌المللی كشور» راهيابي خواهد شد. اين تسهيلات حاصل يك توافق مشروط بود حالا كه مؤسس تلگرام به تعهداتش عمل نكرده است دليلي براي ادامه آن باقي نمي‌ماند. » در مورد توافق مشروطي كه آشنا مي‌گويد با تلگرام انجام شده و محتواي آن في الحال بحثي نيست اما نكات جالبي در اين ميان وجود دارد.

دولت بايد اذعان كند سياست‌هايش در مورد تلگرام غلط بوده و در حالي تسهيلاتي به تلگرام داده كه از پيش بيني نقش تلگرام در شکل‌گیری آشوب‌هاي داخلي ناتوان بوده و يك سال بعد مجبور شده براي كنترل آشوب‌هاي داخلي تلگرام را فيلتر كند.

از سويي از محاسبه ميزان شايستگي مديران تلگرام در زمينه پايبندي به عهد و پيمان و براي اينكه طرف يك توافق با ايران باشند نيز ناتوان بوده و يك سال و اندي بعد و با نقض توافق توسط تلگرام متوجه اين موضوع شده است. ماجرا زيادي شبيه عهدشكني امريكايي‌ها در برجام است؛ امضايشان قرار بود تضمين باشد، اما به عهد پايبند نماندند. دولت جديدشان هم كه آمد، مدام از منتفي شدن كل برجام مي‌گويند. وقتش نرسيده دولت به ضعف ديپلماسي خود در توافق‌نامه‌ها اعتراف كند؟!

منبع: روزنامه جوان 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میخواهند با محدود کردن شبکه تحویل محتوی CDN بر بحث فیلترینگ تلگرام سرپوش بگذارند
Iran, Islamic Republic of
خوبه که دولت خیلی علنی در حال حمایت از تلگرام است....
فردا پس فردا که ارز دیجیتال را با هدف ضربه مالی به کشور فعال کرد باز هم پاسخگو باشید.
Iran, Islamic Republic of
جان مادرت بس کن . همه می خواهن به این کشور ضربه بزنن . این همه کشور تو دنیا هست و شما توهم داری همه دنیا می خواهند فقط به تو ضربه بزنن . این توهم دشمن و ضربه و نفوذ امروز مملکت را به این وضع انداخته !!!
Iran, Islamic Republic of
گلم اگر چشمت رو خوب باز کنی می فهمی که دنیا رو دارند علیه من و تو می شورونند.
از نفوذی هایی که برای جاسوسی و اغتشاش وارد کشور کردند و دارند کشور رو بی هیچ زحمتی به سمت سقوط می برند تا حمله به کشورهای همسایه به بهانه نفوذ ایران برای ضربه زدن به اسرائیل.
اگر نیست چرا تبلیغاتشون رو علیه ایران زیاد کردن غیر از اینه که ترسیدن برای منافعشون و دارن توی سر من و تو جا می دن که شما نمی تونید کشورتون رو اداره کنید . شرورید و .......
جواد
هنوز برجام های 2و3و4و .. . .باقی مانده!!!!