جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ایران کمکی برای مقابله با بازگشت تحریم‌ها نخواست

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 607459
وزیر انرژی روسیه گفت که ایران از مسکو درخواستی برای مقابله با بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا نخواسته است.
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس،«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه امروز (جمعه) گفت که ایران برای زمانی که تحریم‌های هسته‌ای آمریکا بازگردند، هیچ کمکی نخواسته است.

ترز» نوواک توضیح داد، اکنون که آمریکا تهدید کرده تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را باز می‌گرداند، تهران هیچ کمکی از مسکو در این باره درخواست نکرده است.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار است در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفته؛  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

 «دونالد ترامپ» روز 22 دی‌ماه در جدیدترین اقدام خود ضد برجام تهدید کرد ممکن است آخرین باری باشد که رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب مفاد این توافق را تمدید می‌کند. 

او به نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز 12 ماه می (22 اردیبهشت‌ماه) برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *