جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۳
روایت توییتری‌ها از #شکست_شیطان

اسنادجاسوسی کدام سیاسیون درطبس سوخت؟+ تصاویر

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 607387
کارتر گوشى را برداشت و گفت: دیوید (جونز) چه خبر؟ ما حرف‌هاى جونز را نمى‌شنیدیم. ولى حالت چهره کارتر و پریدگى رنگ او نشان مى‌داد که خبرهاى بدى مى‌شنود. کارتر لحظه‌اى چشمانش را بست و در حالى که به زحمت آب دهانش را قورت مى‌داد پرسید: «آیا کسى هم مرده است؟»
اسنادجاسوسی کدام سیاسیون درطبس سوخت؟+ تصاویر
به گزارش جهان نيوز، هامیلتون جردن، رییس کارکنان کاخ سفید درباره آنچه در لحظه دریافت خبر شکست نیرو‌های امریکایی در طبس در کاخ سفید گذشت، می‌گوید: کارتر گوشى را برداشت و گفت: دیوید (جونز) چه خبر؟ ما حرف‌هاى جونز را نمى‌شنیدیم. ولى حالت چهره کارتر و پریدگى رنگ او نشان مى‌داد که خبرهاى بدى مى‌شنود. کارتر لحظه‌اى چشمانش را بست و در حالى که به زحمت آب دهانش را قورت مى‌داد پرسید: «آیا کسى هم مرده است؟»
همه ما به دهان او زل زده بودیم. چند ثانیه بعد گفت: «مى فهمم... مى فهمم...» و گوشى تلفن را گذاشت، هیچکس سوال نکرد تا اینکه خود کارتر پس از چند ثانیه سکوت گفت: مصیبت تازه‌اى پیش آمده. یکى از هلى‌کوپتر‌ها به یک هواپیماى سى-۱۳۰ خورده و آتش گرفته و احتمالا چند نفرى هم کشته شده‌اند...

هامیلتون جوردن ادامه می‌دهد: «تصور اینکه گروهى از داوطلبان نجات گروگان‌ها، خود جان باخته و در یک بیابان دور در آن سوى دنیا به خاک هلاکت افتاده‌اند، چون کابوسى بر فکر و روح من سنگینى مى‌کرد. از اطاق کابینه بیرون آمدم تا کمى در هواى آزاد قسمت جنوبى کاخ قدم بزنم و افکار خودم را منظم کنم، ولى هواى خفه و مرطوب بیرون بیشتر ناراحتم کرد.»

برژینسکى نیز در همین رابطه می‌گوید: وقتی خبر شکست عملیات به کارتر رسید با ناراحتی و غرغرکنان زیر لب می‌گفت: «لعنت بر ... لعنت بر.» او حالت کسی را داشت که کاردی در بدنش فرو کرده باشند. درد و رنج تمام وجود و چهره‌اش را فراگرفته بود. کارتر با چهره‌ای غم‌زده به من نگاه کرد و گفت: برنامه لغو شد. بعد سرش را بین دو دست گرفت و در حدود ۵ ثانیه به میز خیره ماند. تأثیر فوق‌العاده‌ای برای او و برای امریکا به من دست داد...

فرمانده عملیات نافرجام طبس نیز در خاطرات خود، روایت دیگری از حقارت امریکا در طبس را روایت کرده و می‌نویسد: «در تمام طول راه بازگشت به مصیره احساس پوچی و پژمردگی می‌کردم، یاس بر وجودم سایه افکنده بود. گریه‌ام گرفت. این موقعی بود که نشستم و با تمام وجود گفتم: یا عیسی مسیح، تو می‌دانی که چه گندی بالا آمده است. ما واقعا باعث شرمساری کشور بزرگمان شدیم. خودم را بسیار حقیر احساس می‌کردم. نمی‌خواستم صحبت کنم، یا هیچ کاری انجام دهم، فقط احساس می‌کردم که دیگر آبرویی برایم باقی نمانده بود...»

کاربران فضای مجازی در سالگرد شکست امریکا در واقعه طبس با #شکست_شیطان به بازخوانی این حادثه عظیم پرداختند. سهراب یوسفی تصاویری از واقعه عجیب طبس منتشر کرد و نوشت: #شکست_شیطان یعنی؛ وقتی که ما بی خبر بودیم و شن‌ها مامور خدا بودند، نماینده جبهه شیطان این چنین نیست و نابود شد. وای به روزی که اشرف مخلوقات مأمور خدا باشند و خدا به آن‌ها بگوید؛ ما_رمیت_اذ_رمیت
 
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

کاربر دیگری خاطره‌ای از شهید ادواردو آنیلی مشهور ذکر کرد و گفت: در بازدید از کارخانه هلی‌کوپترسازی امریکایی به ادواردوآنیلی توضیح میدهند که این هلیکوپتر تمام تکنولوژی برتر جهان را در خود دارد. ادواردو می‌پرسد در #طبس که این هلی‌کوپتر‌ها شکست خورده‌اند؟ آن ژنرال امریکایی هم در پاسخش می‌گوید خدای آن‌ها از هلیکوپتر‌های ما قوی‌تر بود.
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

الهه نیک هم از قدرت خداوند در پشت حقیقت طبس یاد کرد و نوشت: و کدام قدرت بشر اینگونه باور‌های عمیق ما را در یک مختصات جغرافیایی حریف است؟! این گوشه‌ای از طوفان شن‌های طبس بود نگم برات از طوفان فرزندان خمینی ...!
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

قمیان هم در کنایه به کسانی که مدعی بستن با کدخدا برای رفع مشکلات بودند گفت: اگر در پازل الله بازی کنید، دو دو تای آمریکا را هم می‌توانید در جایی مثل طبس تبدیل کنید به صفر! اما زمین کدخدا یعنی بازی برد برد برجام تبدیل شود به تقریبا هیچ!
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

نعیمه هم عکس دسته‌جمعی از خلبانان کشته شده در حادثه منتشر کرد و گفت: اگه میدونستن این قراره عکس اعلامیه شون باشه هیچوقت اینطور نمیخندیدن ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین.
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

کاربر دیگری با ذکر جملاتی از شهید همت در مورد شکست ایران در مذاکره با امریکا نوشت: «سُستی درجنگ موجب می‌شود بعضی بگویند:سازش کنیم. عین بلایی که درماجرایِ لانه‌ی جاسوسی آمریکاسرمان آمدبر سرهیأت نمایندگی ماشیره مالیدند، گروگان‌هاراسالم گرفتند وازمیلیاردهادارایی بلوکه شده‌ی ایران درآمریکایک سِنت به ما تحویل ندادند.» شهید همت
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

زهرا زارعی در کنایه به براندازان فتنه ۸۸ که با اتو به برق زدن به دنبال برانداختن نظام بودند نوشت: طرف شیش ماه خودشو کشته برنامه ریزی کرده، نیرو آموزش داده، نه با جنگ، با یه طوفان همش به باد رفته، بعد اینجا هنوز موجوداتی داریم که صبح تصمیم میگیرن شب اتو بزنن به برق شب خسته میشن میخوابن عملیاتشون موکول میشه به فردا ها!
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

سیدیاسر حکیمی خطاب به رئیس‌جمهور ایران نوشت: ابرهه مثل آمریکا ابزار پیش بینی آب وهوا نداشت، فیل درمقابل تجهیزات نظامی آمریکا خنده‌ای بیش نیست. جالب اینجاست که ایران هم کعبه نبود و منتخب مردم هم بنی صدر بود! ولی ثابت شد ایمان یک جامعه و رهبری صالح، قصه اصحاب فیل را تکرار می‌کند. رونوشت به آقایان ترامپ و روحانی.
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

مشتاق هم درمورد خیانت بنی‌صدر و بمباران محل حادثه برای از بین بردن اسناد و شهادت چندی از رزمندگان ایرانی نوشت: سند خیانت بنی صدر! به دستور بنی صدر خائن تمام منطقه بمبارن شد تا اسناد موجود از بین بره و همکاری خودش و منافقین لو نره آدم یاد نفوذی‌های الان تو دولت می‌افته! آخرش مردم باید دست خائنین کوتاه کنن.
در طبس اسناد جاسوسی کدام سیاسیون امروز از بین رفت؟

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چى ميگى بابا ! نفوذى كدومه ؟! اين چرنديات رو افول گراهاى زخم خورده سر دست گرفتند تا حساب شيخ حسن رو برسند ! ميگم جهان ! اين خاله زنك بازى ها يعنى چه ؟! خوب نيست ادامه اش بديد ، هم شما هم ما به خوبى ميدونيم كه اينها حقيقت نداره خدا رو خوش نمياد تو كار دولت موش مى دونيد تاخلق الله واقعاً باورشون نشده خودتون به يه شكلى درستش كنيد
مهدی
Australia
باسلام
بابا دستخوش حالا میگید نفوذی گدومه . یکیشا بگم کافی
دری اصفهانی که درمذاکرات برجام حضور داشت .
ما این سئوال را ازخودمان میکنیم دولّت آقای روحانی یا بحرف شما
شیخ حسن که خودش را ازهرجهت ممتاز میداند چطور متوجه نشد
که بیخ گوشش جاسوس است .
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اسناد خیانت؟!
دست بردارید دوره این سندسازی ها تموم شده
این تهمت ها و ا نگ زدن ها هم عاقبت شما ها رو خراب میکنه هم این کشورو البته اگر دلسوزکشور باشید
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور و دستگاه دیپلماسی او بار دیگر داستان طوفان گیر شدن امریکا در طبس و سخنان امام خمینی را مرور کنند و به خدا ایمان بیاروند به معنی واقعی و باور کنند خدا بالتر از قدرت امریکاست و به امریکا نه بگویند محکم. اونوقت یاری خدا را بیشتر خواهند دید
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر بنی صدر و فتنه گران داخلی وبعدخارجی
هیچکس
United States
خلبان ارتش تو مصاحبه با حسین دهباشی گفت میتونم شهادت بدم بنی صدر گفت بالگرد های آمریکای رو نزنید
Iran, Islamic Republic of
منظورش بالگردهایی بود که بعد از واقعه طبس و شکست خوردن سالم موندن و داشتن از مرز هوایی ایران خارج میشدن. بنی صدر دستور داد به نیرو هوایی که بذارین سالم برن آمریکا...
United States
ن اصلا به هیچ عنوان گفت بالگرد های که تو صحرای طبس بودن رو نزنید
United Arab Emirates
میشه بفرمایید اون بالگردها برای چی اومده بودن ایران؟ برای آزادی دیپلماتهای گروگان گرفته آمریکایی که طبق تمامی قوانین جهانی حمله به سففارت یک کشور تجاوز به خاک اون کشوره
Romania
مرگ بر آمریکا با سران کثافت و جنایتکارش
حسن
Iran, Islamic Republic of
خداوندتاالان این انقلاب راتنهانگذاشته تاماپشت ولایت هستیم خدامارایاری میکند/
Iran, Islamic Republic of
البته شایعه اصابت موشک های شوروی مطرح شد