پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نوسان قیمت ارز امنیت بازار را گرفته است

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 607381
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسان قیمت ارز امنیت بازار را گرفته و توان رقابت را از تولید کننده سلب کرده است.
نوسان قیمت ارز امنیت بازار را گرفته است
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر پنج شنبه در همایش بسیج کارگری در عرصه صنعت و تولید در استان همدان با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان حمایت از تولید ملی گفت: تولید ملی از چند جهت مورد هجمه قرار دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین ضربه به تولید ملی را بانکها می زنند، گفت: بانکها به جای تولید؛ در فضای دلالی کار می کند.

مسیر و هدف بانکها سودآوری است
وی بااشاره به فراز و نشیب سودهای بانکی، تاکید کرد: مسیر و هدف بانکها جمع آوری منابع نیست، بلکه مسیر و هدف بانکها سودآوری است.

حاجی بابایی نوسان و بالا وپایین رفتن قیمت ارز را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نوسان قیمت ارز امنیت بازار را گرفته و توان رقابت را از تولید کننده سلب کرده است، گفت: باید بانکها اصلاح و ثبات ارز در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به موضوع واردات کالا نیز اشاره کرد و با بیان اینکه واردات کالا به کشور تولید داخلی را تهدید می کند، گفت: ورود کالا به کشور را باید محدود کرد.
وی با بیان اینکه تولید و عرضه اجناس داخلی را نباید با مشکل مواجه کرد، گفت: اگر واردات کالا زیاد شود عرضه متناسب با تقاضا با مشکل مواجه خواهد شد.

حاجی بابایی به مبحث صادرات نیز اشاره کرد و گفت: صادرات برای رشد تولید داخلی باید افزایش پیدا کند چراکه کاهش صادرات منجر به انباشت تولیدات و این موضوع منجر به زیان تولید کنندگان و تعطیلی واحدهای تولیدی می شود.

تراز بازرگانی ۷ میلیارد دلار منفی است
وی با بیان اینکه قاچاق کالا با رشد تولید ملی مغایرت دارد و این درحالی است که متاسفانه رشد قاچاق کالا بالاست، گفت: سال گذشته درآمد حاصل از واردات ۵۴ میلیارد دلار  و صادرات کالای غیر نفتی۴۷ میلیارد دلار بوده و این به آن معنی است که تراز بازرگانی ۷ میلیارد دلار منفی است.

حاجی بابایی با بیان اینکه دنیا دنیای رقابت است و یعنی تولیدکنند ها باید به سمتی حرکت کنند که هزینه تمام شده مقرون به صرفه باشد، گفت: البته در کشور ما قدمهای خوبی برداشته شده ولی کافی نیست و باید برنامه مدون در این زمینه داشته باشیم و نوع نگاه را عوض کنیم.

وی تاکید کرد: در جلسه روسای سه قوه در مجلس به حاضرین جلسه عرض کردم خبر دارید فرادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت می گیرند و فرهنگیان و کارمندان با حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید ۸۳ سال کار کنند تا درآمد این فرد را داشته باشد و این عدالت نیست.

وی به موضوع بیکاری نیز اشاره کرد گفت: فرد بازنشسته ای با من صحبت و درد دل می کرد که با دومیلیون تومان حقوق بازنشستگی سه فرزند بی بیکار دارم که در تامین هزینه آنها مستاصل مانده ام.
حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق کارمندان و کارگران در برنامه ششم مصوب شده باید با سرعت بیشتری پیگیری شود کمااینکه بحث اشتغال نیز باید به طور جدی پیگیری شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *