جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

درگیری لفظی سران جیش الاسلام و جبهه النصره

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 607366
رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «جیش الاسلام» ضمن «سگ هار» خواندن مسئول پیشین ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» تأکید کرد که وی و سرکرده النصره، خائن هستند.
درگیری لفظی سران جیش الاسلام و جبهه النصره
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «جیش الاسلام» ضمن «سگ هار» خواندن مسئول پیشین ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» تأکید کرد که وی و سرکرده النصره، خائن هستند.

«محمد علوش» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «جیش الاسلام» -وابسته به عربستان سعودی- دوشنبه سوم اردیبهشت ماه جاری به «عبدالله المحیسنی» مسئول پیشین موسوم به «مسئول شرعی» ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» -که رکن اصلی آن جبهه النصره است- به شدت حمله کرد.

علوش در کانال تلگرامی خود ابو محمد الجولانی سرکرده النصره و المحیسنی را افراد «اجیر تکفیر و سفیر القاعده در بلاد شام (سوریه)» عنوان و در خصوص رخداد‌های قلمون شرقی نوشت: «این سگ فراموش کرده که چگونه امیر آنان ابومالک التلی چگونه در قلمون غربی ارتفاعات و قلمون غربی را بدون درگیری تحویل دادند... چگونه خان الشیح را بدون درگیری تحویل دادند و چگونه چند روز پیش بدون درگیری از اردوگاه الیرموک خارج شدند».

وی با اشاره به خروج بدون درگیری جبهه النصره از مناطق «عربین و ۲۰۰ روستا در شرق راه آهن ادلب»، در ادامه حملات خود به المحیسنی اظهار داشت که در آن زمان، «این سگ هار، هیچ حرفی نمیزد...‌ای پست کم ارزش... آیا عناصر تو از هتش (هیئت تحریر الشام) در جیرود حضور نداشتند...‌ای گمراه، گمراه کننده... آیا تو نخستین کسی نبودی که از داعش دفاع و حمایت کرد و به بهانه‌ای که آنان برادرانت هستند به آنان پول دادی».

مسئول جیش الاسلام در ادامه ضمن خائن خواندن المحیسنی و الجولانی، تأکید کرد: «درباره کسی که کفشش از تو و شیوه متعفنت شرف بیشتری دارد، سخن نگو».

برخی گزارش‌های خبری حاکی است که درگیری جیش الاسلام با جبهة النصره، به نوعی درگیری حامیان منطقه‌ای آنان است.

در واکنش به چنین حملات بی سابقه‌ای بود که المحیسنی نیز در کانال تلگرام خود ضمن ابراز تعجب از اظهارات علوش، اعلام کرد که مقاله وی در سرزنش خیانتی بوده که در قلمون رخ داده است.

المحیسنی اعلام کرد، زمانی که درباره خیانت سخن گفته اسم هیچ گروهی را نیاورده بوده است. کما اینکه در قلمون نیز شماری از گروه‌ها حضور داشتند و این اظهارات آنان را خشمگین کرده بود، ولی اگر در قلمون «خائنان» وجود نداشتند، «بحران شدت نمیگرفت... آیا نباید اینان را خائن قلمداد کرد، یا این خیانت نیست؟».

وی بر این باور است که تحویل سلاح سنگین به ارتش سوریه، «یک فاجعه است»، زیرا با این سلاح‌ها به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها حمله می‌شود.

این حملات و درگیری‌های لفظی فیما بین تروریست‌ها از زمانی که توافق‌های قلمون در دست اجرا بود، شدت گرفت.

روز گذشته با خروج آخرین گروه از تروریست‌های حاضر در قلمون، این منطقه از حضور تروریست‌ها خالی شد. در مجموع بیش از هشت هزار تروریست از این منطقه خارج شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
امام زین العابدین علیه السلام:
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین...
پروردگارا ظالمین را باهم گرفتار بفرما ...
خداوند متعال طوری اینها را با هم درگیر کند که گوشت تن یکدیگر را کباب کنند و بخورند ...آمین یا رب العالمین