پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲۰
روایت زاکانی از روزهای آخر مجلس هفتم؛

اصلاح‌طلبان با مرتضوی زد و بند داشتند/ رهبری و دفترشان ۳بار از طرح تفحص حمایت کردند

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 607288
عجیب است بعد از مدت ها که یک کار جدی در مجلس انجام شد و اثرگذار هم بود و مشت عده ای را باز کرد، عده ای مثل آقایان علیخانی و شجاع پوریان بعنوان اعتراض فریاد کشیدند و از صحن مجلس بیرون رفتند.
اصلاح‌طلبان با مرتضوی زد و بند داشتند/ رهبری و دفترشان ۳بار از طرح تفحص حمایت کردند
گروه سیاسی جهان نيوز: علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در مجلس هفتم و مخالفت تعدادی از اصلاح طلبان با این طرح اظهار داشت: البته این موضوع جدیدی نیست و بنده در سال های گذشته بارها این تناقض رفتاری را با توجه به نمونه ای مثل آبسترکسیون هنگام قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به عزیزان دوم خردادی گوشزد کرده ام و آنها هم هیچ پاسخی نداشتند. اما شخصیت و شان هر کسی پشت زبانش خوابیده است و ای کاش فیلم آن روز مجلس را از مجلس درخواست بکنند تا این ها جرات نکنند با اغواگری و دروغ، حقایق را کتمان کنند و صحبت حق بنده را جوک سال بخوانند.

وی افزود: این تحقیق و تفحص از قوه قضاییه توسط چند نفر از اصولگرایان از جمله آقایان نجابت، حسن کامران، نادران، محمد دهقان، بنده و چند نفر دیگر و خانم ها آجرلو و اخوان انجام شد. این دوستان اصلاح طلب بگویند که کدامشان جزء افراد تحقیق و تفحص کننده از قوه قضائیه بودند؟ ما در مجلس هفتم درخواست تحقیق و تفحص دادیم، کلی جار و جنجال راه افتاد، قوه قضاییه مخالفت کرد و مقام معظم رهبری هم خودشان و هم دفترشان سه مرتبه از این طرح حمایت کردند. به آقای هاشمی شاهرودی هم گفته شد که مانع این طرح نشوند.  

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی از قوه قضاییه تحقیق و تفحص شد و افراد انقلابی مجلس خواهان طرح بودند، معلوم است چه کسانی بودند؛ در اینجا نه از آقای قنبری خبری بود، نه از آقای شجاع پوریان و نه از آقای علیخانی.

وی افزود: آن روزی که تحقیق و تفحص به پایان رسید، مشکل اساسی و جدی که مطرح شد، بحث قوه قضاییه در ابعاد مختلفش بود که یکی از آن، موضوع آقای مرتضوی به خصوص مساله آزمون دستیاری وی بود.

زاکانی تصریح کرد: بیشترین مقاومت در این طرح از سوی آقای مرتضوی بود و ایشان در مجلس به عنوان دفاع از خود و هم بعنوان نماینده قوه قضائیه هم شرکت می کرد و بارها با حضور وی در مجلس برای اینکه در مسیر تحقیق و تفحص خلل وارد کند، جلساتی برگزار شد. مسئول تحقیق و تفحص ابتدا آقای نجابت بود و بعد آقای کامران مسئول آن شدند. اصلا جوک قرن است که اصلاح طلبان خود را خواهان آن طرح جلوه می دهند. طرح تحقیق و تفحص با اصرار همین افراد و با پیگیری دکتر حدادعادل از سوی آقای محمد دهقان در صحن مجلس قرائت شد و اساسا خود گزارش طرح هم عمدتا به قلم بنده نوشته شد.

این نماینده سابق مجلس گفت: عجیب است بعد از مدت ها که یک کار جدی در مجلس انجام شد و اثرگذار هم بود و مشت عده ای را باز کرد، عده ای مثل آقایان علیخانی و شجاع پوریان بعنوان اعتراض فریاد کشیدند و از صحن مجلس بیرون رفتند. دوستان اصلاح طلب و برخی دیگر که خود را حامی دستگاه قضایی می دانستند با خروجشان از مجلس قصد داشتند جلوی قرائت طرح تحقیق و تفحص را بگیرند.

اصلاح طلبان نمی توانند تاریخ را کتمان کنند
زاکانی درباره علت مخالفت اصلاح طلبان با طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه اظهار داشت: اصلاح طلبان سیاست ماکیاولیستی دارند و به همه نگاه ابزاری دارند و به نظرم اینجا با مرتضوی زد و بند داشتند. متاسفانه اِشکالی که در کشور ما وجود دارد، این است که قیل و قال سیاسی وجود دارد اما سر حق مردم که به صحنه آمدن و هزینه دادن لازم دارد، جای خیلی ها از جمله اصلاح طلبان خالی می شود. اصلاح طلبان فقط اهل حرف زدن هستند.

وی افزود: آقایان علیخانی، شجاع پوریان و جبارزاده (معاون سیاسی فعلی وزیر کشور) به مردم بگویند چرا در روز قرائت طرح تحقیق و تفحص با فریاد صحن مجلس را ترک کردند؟ اصلاح طلبان نمی توانند تاریخ را کتمان کنند. اصلاح طلبان حق و باطل را با هم خلط می کنند و در عین حال مدعی هم هستند.

این نماینده سابق مجلس گفت: آقای حداد عادل رئیس وقت مجلس بسیار اصرار داشت که طرح تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شود. ما طرح را آماده و آن را به قوه قضاییه ارسال کردیم و از قوه قضاییه خواستیم هر جا سندی برای نقض حرف ما دارد، به ما ارائه کند و جلسات متعددی در این زمینه در مجلس  برگزار شد.  

وی در همین باره تصریح کرد: من در جلسات فیمابین از جمله کمیسیون قضایی مجلس و طرح کنندگان تحقیق و تفحص و در حضور خود مرتضوی بارها صحبت کردم. دو بار در دفتر آقای ابوترابی با حضور من، آقای ابوترابی فرد و آقای دهقان و آقای محصل همدانی رئیس وقت کمیسیون قضایی جلسه ای برگزار شد و من در آن جلسه، برای اینکه مرتضوی شامورتی بازی درنیاورد، حداقل به اندازه دوتا گونی سند بردم و برخی را ارائه کردم. در این جلسه و جلسات مشابه، اصلا اثری از اصلاح طلبان نبود.

زاکانی تصریح کرد: اگر پای حرف در میان باشد اصلاح طلبان نفر اول هستند اما اگر صحبت از عمل و هزینه دادن باشد جای بسیاری از آنها خالی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
نه آقا جون ! اصلاً نفر اول و نفر آخر شما ! حالا بفرما با اين همه سر و صدا چه گلى لاى سر ملت زدى ؟! نتيجه اش شد چى ؟! تونستيد يه دربون هم جابجا كنيد ؟! خود مرتضوى چى نيم ميليمتر تونستيد تكونش بديد ؟! چنان ميگه دفتر رهبرى و نعل وارونه ميزنه كه انگار مردم كر و كورند ، مجلس مورد ادعاى تو نود و پنج درصدش افولگرا بود، با بيست تا اصلاح طلب نميشه آبستراكسيون كرد ! خالى هم مى بنديد طورى ببنديد كه باعث رسوائى تون نشه ! در طول بيست سال رياست اين آدم فاسد يه روزنامه افولگرا هم تعطيل نشد ، هر دروغى و هر اتهامى ميلتون بود به زمين و زمان زديد كسى نگفت بالاى چشم تون ابروست !
Iran, Islamic Republic of
این جار و جنجال های این روزهای زاکانی برای دوست سابقش ، و شاید فعلیش ، جناب سعید خان مرتضوی ، و ایراد اتهام دوستی اصلاح طلبان با مرتضوی ، فقط حکایت از یک چیز دارد و آن این است که چون هیچ فلیمی از دستگیری مرتضوی و یا زندان رفتن جنابشان ، به زندان وجود ندارد و اصولا خبر دستگیری مرتضوی ، واقعیت نداشته و ندارد ، این حاشیه پردازی جناب زاکانی ، و طرح دوستی اصلاح طلبان با مرتضوی ، برای فریب افکار عمومی ، و اصولا فراموش کردن موضوع اصلی ، که همانا دستگیری سعید خان است ، مطرح می شود . و گرنه کیست که نداند دوستی اصلاح طلبان با مرتضوی ، حکایت مثل معروف مار و پونه است!!!!!!!!!!!!!!!.
به انتشار جهان خان .
علی
Iran, Islamic Republic of
حداقل بخاطر شخصیت خود و وجدان درونی تان هم که شده کمی تاریخ تحقیق و تفحص های مجلس را بخوانید و بدون اینکه به حرف های امروز زاکانی گوش کنید به حرف های همان زمان و مذاکرات مجلس مراجعه کنید شاید کمی معنایی از انصاف را بفهمید و کیلویی حرف نزنید.
Romania
بی ادب ادب داشته باش...
Iran, Islamic Republic of
جاسوس میخوای قوم موسوم به اصلاح طلب. دزد و نجومی بگیر میخوای قوم مخصوص به اصلاح طلب. بی دین و ولنگار میخوای قوم موسوم به اصلاح طلب. نوکر بیگانه ذلیل و غرب پرست میخوای قوم موسوم به اصلاح طلب. دریوزه بیچاره میخوای که حتی به طرف گرا میده تحریم ها رو زیادتر کنید تا ما در انتخابات پیروز بشیم قوم موسوم به اصلاح طلب.(یک کلام این قوم پیشتاز در فسق و فجورن. حیا هم ندارن چون ایمان ندارن).
United Kingdom
زاکانی چه چیزی را می خواهد ثابت کند.؟ بگویدبگوئید که مرتضوی اصلاح طلب بود؟ بگوئید که اصولگرایان مخالف مرتضوی بودند؟
مشکل اصولگرایان این است که تا موقعی که دوستانشان در قدرت هستند از آن فرد حمایت می کنند اما وقتی از اریکه قدرت افتادند و دوستانشان پرونده هایشان یکی یکی رو شد آنوقت دنبال کی بود کی بود من نبودم می روند. شاید با این کار رفع خطا کنند. مرتضوی همان است که دهها نشریه اصلاح طلب و دهها مدیر مسئول و روزناروزنامه نگار را بازداشت و تحویل زندان داد. حالا زاکانی می خواهد بگوئید که اصلاح طلبان از این فرد حمایت می کردند. آخه وارونه نمایی هم حدی دارد. آقای زاکانی پاسخ دهد که اگر پای فرزند روح الامینی در کهریزک باز نمی شد آیا مرتضوی ای چنین می شد.؟ پاسخ دهد اگر روح الامینی نبود سال پرونده کهریزک مطرح می شد.؟
ناشناس
Sweden
درود بر تو اي هموطن به نكات بسيار مهمي اشاره كردي كه حرف دل خيلي ها است
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا مثل اربا بتان اصلاح طلبان هرجا کم می اورید بخواشگر می شوید وبه زاکانی اعتراض دارید یکماه روزنامه های شما که از متضوی بول گرفتند حالا بر علیه مرتضوی شوریدند اقای زاکانی جواب داد تازه مگر مجلس ششم و اصلاح طلبان نبودند ادرس مراکز هسته ای را به دشمن دادند مگر همین اصلاح طلبان در مجلس تحصن نکردند و همین ...نبودند نامه جام زهر بنوشید را برای رهبری ننوشتند وصده مورد دیگر ....... سکوت کنید سنگین تر هستید فتنه گران 88
United Kingdom
دوست عزیز آدرس غلط ندهید...
United States
سایت جهان
از اینکه خیلی قشنگ کامنت را سانسور کردی ممنون
از اینکه با انتشار واقعیتها مخالفت می کنی ممنون
از اینکه یکطرفه به قاضی میروی و خلاف می گویی ممنون
ازین که ..... و حرفهای دیگر باز هم ممنون
Iran, Islamic Republic of
جهانیوز سانسور چی،بخدا ما نه ضد انقلاب،نه ضد نظام و نه ضد ولایت هستیم که شما مطالبمان را یا سانسور می‌کنید و یا منتشر نمی کنید،والا ما هم از خانواده ی شهدائیم و می‌دانیم شهید و ایثار گر برای هر مملکتی عزیز است،جهانیوز والله خیلی از دوستان که مطاب میگذارند و شما منتشر نمی کنید از شما ها و خیلی از مسئولان به نظام و مملکت علاقه مند تر هستند و هیچ می‌دانید شما با این گونه رفتار های متناقص بیشتر از آن که جاذبه ایجاد کنید خواه و ناخواه دافعه ایجاد می‌کنید و این حرکت هیچ سنخیتی با مقام رهبری که شماها از او دم می‌زنید،ندارد،والا مردم مملکتشان را دوست دارند و هم اکنون نیز با وجود این همه مشکلات و نارضایتی و همچنین با وجود اینکه برادرمان نیز در جنگ شهید شدند،باز بنده نیز در صورتی که دشمن بخواهد به میهن عزیزمان چپ نگاه کند ،ما نیز همچون آن برادر شهیدمان بدون اغراق آماده ی دفاع منطقی هستیم اما آیا باید همه ی بیچاره گی ها صرفا برای مردم ما باشد و آن هم با دشمن تراشی و کاسه ی داغ تر از آش شدن؟شما هم که یا سانسور می‌کنید و یا منتشر نمی کنید که این نیز نه با سخنان مقام رهبری و نه با دمکراسی و مردم سالاری دینی مطابقت ندارد،،برای کدام کشور،سازمان و یا گروه کار می‌کنید و قلم می‌زنید؟آیا واقعا به امانتداری و روز حساب ایمان دارید ؟ آیا ایرانی هستید و مملکت را دوست دارید؟افراط و تفریط پدرمان را در آورده،به خودتان بیائید ...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه بگیران قراردادننگین کرسنت چی شد ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حقیقت تلخ است آقای زاکانی فردی انقلابی هست و هر کجا که لازم بوده وارد شده و همیشه طرف مردم بوده حالا بعضی ها ( مسئولان و مردمی که فقط هر چی به نفعشان باشه می پسندند) خوش ندارن مواضع ایشان رو قبول کنند و حاصل کار ایشان روشنگری و بصیرت افزایی هست
Iran, Islamic Republic of
جای زاکانی خالیه تو مجلس
ادم پاک دست و پیگیر انقلابی
Iran, Islamic Republic of
بابا دستتون واسه ملت رو شده ورشکسته های سیاسی بیخود دارید فاسدان دو رو برتان را به اصلاحات میچسبونین
Iran, Islamic Republic of
...ییس سازمان زندانها اعلام کرد که بقایی به علت وخامت حال بخاطر اعتصاب غذا در بیمارستان بستری است...
United States
مطلب بنده چهار پنج خط بود خوشحالم که اینقدر ناراحت شدیداز خواندنش که نود درصدش را سانسور کردید.انتظاری جز این از شما نمی رود
Iran, Islamic Republic of
این را بدانید مرتضوی هم با اصولگراها دم خور بوده هم با اصلاح طلب ها و احمدی نژاد فقط بخاطر این که بعضی ها را رسوا کند از او حمایت کرد.وگر نه تا قبل از این قضیه هیچ خط و ربط سیاسی با هم نداشتند.البته خدا وکیلی چقدر خوب این کار جواب داد.می خواستند با یک محاکمه فوری در سال 88 و ماست مالی کردن فورا قائله را تمام کنند ولی به لطف خدا همه انها رسوا شدند همین مصاحبه ها که اصلاح طلبها و اصولگراها علیه هم می کنند ببینید.البته اگر افراد کشته شده در زندان یکیشان پسر روح ال امینی که رییس ستاد رضایی بود نبود صد تا هم که کشته می شدند کسی با مرتضوی کاری نداشت
غلام
Germany
علت عشق و عاشقی اصلاح طلبان با جاسوس ها چیه. هر جاسوسی را که میگیرند اینها بعنوان شکست سیاسی اصلاح طلبان تلقی میکنند . گویی سازمان سیا تبدیل به سازمان ازادی بخش ایران شده
Iran, Islamic Republic of
ترفندهای زاکانی برای چسباندان مرتضوی به اصلاح طلبان
زاکانی غیرصریح اصلاح‌طلبان را یار دیروز سعید مرتضوی معرفی می‌کند. او از یک تضاد استفاده می‌کند. امروز این‌گونه می‌گویند و دیروز آن‌گونه بودند. با جمله «جالبه بدانید» و با تأکید بر «همین اصلاح‌طلبان» این تضاد و دوگانه‌انگاری را پررنگ می‌کند....