پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

ماکرون: فکر می‌کنم ترامپ از برجام خارج شود

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 607239
ماکرون: فکر می‌کنم ترامپ از برجام خارج شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، رئیس جمهوری فرانسه می گوید که گمان می کند همتای آمریکایی وی به دلایلی داخلی از توافق هسته ای با ایران خارج خواهد شد.

«امانوئل ماکرون» در آخرین روز از سفر سه روزه خود به آمریکا، با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن به سوالات آنها پاسخ داد.

ماکرون گفت: نمی‌دانم رئیس‌جمهور شما چه تصمیمی خواهد گرفت اما گمان می کنم به دلایل داخلی از این توافق خارج خواهد شد.

وی در عین حال گفت که با این وجود به دونالد ترامپ پیشنهاد داده است که در این توافق باقی بماند.

ماکرون در خصوص رئیس جمهوری آمریکا گفت: مردم می‌گویند که رئیس جمهور ترامپ قابل پیش‌ بینی نیست، اما من برعکس فکر می کنم که او بسیار قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: به تعهدات انتخاباتی او نگاه کنید. [ترامپ] دو روز پیش مجددا در دفترش گفته بود که برجام را بدترین توافق تاریخ، یک کابوس و فاجعه می‌داند و از این قبیل چیزها.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: تجربه وی با کره شمالی این است که اگر موضع سرسختانه ای داشته باشید، طرف مقابل را به اقدام واداشته و در آن زمان می‌توانید برای یک توافق خوب یا توافقی بهتر تلاش کنید. این همان راهبرد افزایش تنش است و می‌تواند مفید باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
خوب دوستان تندرو لبخند بزنید که به کره شمالی شدن زیاد فاصله نداریم . البته شماها اکثرا تو اینکسایت مشکلی ندارید چون پول بودجه هست ولی ما شهروندان عادی باید چیکار کنیم ؟ حرف نزنیم امنیت داریم ؟
Indonesia
واقعا شماها انتظار داشتید مثلا امریکا به تعهداتش پایبند باشد که الان به تمسخر دوستان را مضحکه می کنی؟؟ مشکل این است که شما و رای دهندگانی که مشکلات داخلی را با نگاه به ذلت پذیری غرب می خواستند حل کنند اصلا شناختی از تاریخ نداشته و ندارند و حتی حکایات قرآنی را یک بار هم مرور نکرده اید که استکبار برای کسی که در مقابل اکبر و نخوت وی کوتاه بیاید احترامی قائل نیست این خصیصه استکبار است و فروتنی در مقابل مستکبر جز آتش نخوت وی چیزی دیگر را ایجاد نمی کند اما کو فهم و شعور و درک این مطلب ؟؟ کو دلی که بفهمد امریکا را امام ره با فهم ودرک الهی استکبار جهانی نامید و کرنش در مقابل مستکبر جز هجوم بیشتر وی نتیجه ای نخواهد داشت و این راهی است که بارای شماها پیوده شد ولی به جای درس عبرت باز هم دیگران رامتهم ساختن حاصلی برای شما نداشته و ندارد دقیقا چشم و گوش و دلتان را دنیای دنی پر کرده است و این مرداب و باتلاق هر روز شما را بیشتر و بیشتر در خود فرو خواهد برد