جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فرهنگ غربی ما در معرض تهدید قرار گرفته است

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 607188
«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه در جمع نمایندگان هر دو شاخه کنگره آمریکا (سنا و مجبس نمایندگان) سخنرانی کرد.
فرهنگ غربی ما در معرض تهدید قرار گرفته است
به گزارش جهان نيوز، رئیس‌جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه در جمع نمایندگان هر دو شاخه کنگره آمریکا (سنا و مجبس نمایندگان) سخنرانی کرد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه در جمع نمایندگان هر دو شاخه کنگره آمریکا (سنا و مجبس نمایندگان) سخنرانی کرد. 

در مجلس نمایندگان آمریکا که ماکرون در حال سخنرانی در آن است پورتره‌ای از «جورج واشنگتن»، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا و «ژیلبر دو موتیه دو لافایت»، سیاست‌مدار فرانسوی که در هر دو انقلاب فرانسه و آمریکا شرکت کرد، آویخته شده است. 

ماکرون حملات تروریستی در فرانسه را بهای این کشور برای آزادی و دموکراسی خواند و گفت: به همین دلیل است که پاریس در حوادث سوریه کنار واشنگتن ایستاده است.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: آمریکا و فرانسه باید با کمک یکدیگر در برابر چالش‌های جهانی بایستند. وی گفت: «فرهنگ غربی ما در معرض تهدید قرار گرفته است.» 

ماکرون با بیان اینکه شهروندان اروپا و آمریکا در هراس و ترس زندگی می‌کنند تصریح کرد ملی‌گرایی، انزواگرایی و بستن در‌ها به روی دنیا کمکی به کاهش هراس شهروندان نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به نمایندگان کنگره گفت: «ایالات متحده، کشوری بود که چندجانبه‌گرایی را ابداع کرد. اکنون شما باید کسانی باشید که آن را حفظ و بازسازی می‌کند.» 

ماکرون با انتقاد تلویحی از سیاست‌های ترامپ برای افزایش تعرفه واردات فلزات گفت: «جنگ تجاری راه حل مسائل نیست. ما به تجارت آزاد و منصفانه نیاز داریم. جنگ تجاری با مأموریت ما، تاریخ ما و تعهد فعلی‌مان به امنیت جهانی همخوانی ندارد و سرانجام، مشاغل را نابود خواهد کرد.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *