پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کالاهای ایلامی در ویترین‌های ترکیه

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 607176
«ساخت ایران» واژه‌ای شنیدنی و گوش‌نواز در داستان اقتصاد کشور است به ویژه وقتی پای صادرات به میان می‌آید.
کالاهای ایلامی در ویترین‌های ترکیه
به گزارش جهان نيوز، حمایت از تولید ایرانی می‌تواند فرصت‌های شغلی فراوانی را در استان ایلام ایجاد کند.

«ساخت ایران» واژه‌ای شنیدنی و گوش‌نواز در داستان اقتصاد کشور بوده و وقتی پای صادرات به میان آید این واژه دل‌چسب‌تر خواهد شد.

در شهرک صنعتی ایلام کالای ساخت ایران تولید شده تا ضمن تأمین نیازهای داخلی بخشی هم برای قرار گرفتن در ویترین‌های جهانی به خارج کشور صادر شود.

*صادرات کالاهای ایرانی کارگران را به آینده شغلی خود امیدوار می‌کند
یکی از تولیدکنندگان واقع در شهرک صنعتی در این باره می‌گوید: در تلاش هستیم بتوانیم در مرحله اول به خودکفایی برسیم و در مرحله بعد به کشورهای جهان به ویژه کشورهای اطراف تولیدات داخلی خود را صادر کنیم.

علی موسوی که تولیدکننده لوله است، افزود: اگر مردم کالای ایرانی را بخرند قطعاً رغبت کشورهای همسایه نسبت به خرید تولیدات ایرانی بیشتر می‌شود، تولید و صادرات کالاهای ایرانی می‌تواند کارگران را به آینده شغلی خود امیدوار کند و معیشت آنان را به سختی مواجه نسازد.

این تولیدکننده اضافه کرد: هرچه تولید باکیفیت باشد به طبع صادرات محصولات به کشورهای خارجی افزون شده و این رویه اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد، در حال حاضر 15 نفر در این کارگاه تولیدی لوله فعالیت دارند که ظرفیت افزایش تولید با وجود بازار تقاضا در این کارگاه وجود دارد.

هدف‌گذاری ملی در حوزه صادرات صنایع کوچک و متوسط می‌تواند به استان‌های دارای صنعتی و گمرکی برای صادرات مستمر کمک شایانی داشته باشد.

* 8 میلیون دلار صادرات محصولات صنایع کوچک در ایلام محقق شد
مرتضی دارایی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام می‌گوید: در سال گذشته 8 میلیون دلار صادرات محصولات صنایع کوچک در ایلام محقق شده است، این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و ... صادر شده است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته رشد پنج برابری داشته و قطعاً این روند در سال جاری استمرار خواهد داشت، نیاز به صادرات مستمر علاوه بر داشتن پایه‌های مستحکم اقتصاد داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان قوی و سیاست‌های تشویقی و نیازمند چانه‌زنی‌های دیپلماتیک و بازاریابی بین‌المللی نیز هست.

دارایی تصریح کرد: همچنین هزینه‌های برای ثبت نشان‌های تجاری ایرانی در بازارهای هدف پیش‌بینی شده است، پرداخت مشوق‌های صادراتی به کالا و خدمات فنی و مهندسی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر و ... از دیگر تلاش‌ها برای رونق بخشی به تولید داخلی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: در حال حاضر 815 هزار و 865 نفر در شهرک‌های صنعتی استان ایلام مشغول هستند.

حمایت از کالای ایرانی شعاری راهبردی بوده که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی و صادرات می‌تواند دو دغدغه اصلی کشور یعنی اشتغال و معیشت را بر طرف کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *