جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

غلامی جرات دخالت در مسائل دانشگاه تهران را ندارد

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 607132
جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خواستند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.
غلامی جرات دخالت در مسائل دانشگاه تهران را ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خواستند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.متن این نامه بدین شرح است:

« اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام 
این شکوائیه را در حالی به شما می‌نویسیم که تنها داشته و سرمایه ما به عنوان استاد و معلم یعنی آبرو و اعتبار ما مورد اهانت و تاراج افرادی قرار گرفته که با زور ، کرسی ها و مناصب دانشگاهی را غصب کرده و بدون بیم از نظارت و حسابرسی به تاخت و تاز و آزار و اذیت اساتید  مشغولند و هیچ قانون و مقرراتی را هم محترم نمی‌شمارند!         
آیا خبر دارید در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اساتید قبل از انجام سفرهای علمی و دانشگاهی باید تعهد کتبی بدهند که پس از بازگشت از سفر کلاسهای جبرانی را برگزار خواهند کرد؟  

این حرکت اهانت آمیز بر اساس  کدام منطق و قانون دانشگاهی استوار است؟ آیا اساتید دانشگاه دزد و حرام خوارند که باید چنین تعهدی بسپارند؟ مگر اساتید  تا کنون از برگزاری کلاسهای جبرانی در صورت غیبت احتمالی خود داری کرده اند؟
نکند مدیران دانشگاه تهران تصور می کنند شعور و فهم اساتید دانشگاه در حدی نیست که متوجه این نکته بدیهی و پیش پا افتاده شوند؟ و چرا این رفتار اهانت آمیز در باره  مدیران دانشکده و رفقایشان اعمال نمی شود و آنها مجازند هر چه می خواهند غیبت کنند و جبرانی هم نگزارند یا حتی اگر مایل بودند در هر نیمسال تحصیلی فقط دو واحد تدریس کنند و ترسی هم از عقوبت یا حداقل کسر حقوق نداشته باشند؟

آیا اطلاع دارید اساتید منتقد جریان اصلاحات در دانشکده فوق به اشکال مختلف از سوی مدیران تحت فشار و آزار و اذیت  قرار می‌گیرند صرفا به این دلیل که نخواستند در برابر رفتارهای خلاف قانون مدیران غاصب و تحمیلی سکوت کنند؟ رفتارهایی مانند سپردن تدریس در مقطع کارشناسی ارشد به افراد غیر هیات علمی که حتی یک روز سابقه تدریس در  مقطع کارشناسی در دانشگاههای معتبر را هم نداشته اند! ان هم در حالی که قانون به صراحت این مورد را ممنوع کرده و برخی از اعضای هیات علمی همین دانشکده نتواسته اند ظرفیت درسی قانونی خود را پر کنند!

مدیران این دانشکده با سوء استفاده از اختیارات خود و به صورت کاملا سلیقه‌ای نمرات ترفیع سالانه اساتید متعهد را کاهش داده و حتی به صورت خلاف واقع بدترین نمرات را برای آنان لحاظ می‌کنند و حتی با نگه داشتن بدون دلیل پرونده های ترفیع و تبدیل وضعیت برخی از اساتید و عدم ارائه پرونده ها به هیات ممیزه دانشگاه ( به تعبیر خودشان ) قصد رام کردن اساتید سرکش ! را دارند. اساتیدی که حاضر نشده اند تسلیم رفتارهای غیر قانونی و مخالف مصالح نظام و انقلاب مدیران غاصب دانشکده شوند.

دراین دانشکده اساتید وابسته به جریان حاکم برخلاف عقل و منطق و عرف دانشگاهی و علمی جهان ،خود را در گرایشهای مختلف علمی صاحب تخصص دانسته و حتی در چها رشته گرایش متفاوت در مقطع دکتری به تدریس و راهنمایی پایان نامه مشغولند و حال آن که حضور یک استاد متعهد در هیات داوری پایان نامه ارشد را به بهانه عدم تطبیق آن پایان نامه با گرایش آن استاد را بر نمی تابند!

این نمونه ها و موارد فراوانی از این دست در دانشکده ای رخ می دهد که ریاست ان بر عهده فردی است که استادیار پایه 26 است! ان هم در دانشکده‌ای که ده‌ها استاد تمام و دانشیار دران حضور دارند! و البته بماند که اساتید دانشکده با شرکت در انتخابات و با رای بالا یکی از اعضای خوشنام و متعهد هیات علمی با درجه استاد تمام را به ریاست دانشکده برگزیدند و مدیران دانشگاه تهران با زیر پا گزاردن رای و خواسته اکثریت اساتید ، یک استادیار پایه 26  را به ریاست دانشکده منصوب کردند و کافی است برای سنجش میزان کفایت و مدیریت ایشان  ،به صورت نامحسوس تحقیقی از دانشجویا ن ، تشکلهای دانشجویی، کارمندان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی صورت پذیرد و البته در همین دانشکده بود که برخلاف رای اکثریت اساتید گروه مطالعات منطقه ای ( و گروه حقوق عمومی ) افراد ناموفق در جلب نظر و رای اساتید با زور و از بالا به مدیریت گروههای مذکور منصوب شدند.

وکلای محترم مجلس، ریاست و اعضای محترم  کمیسیون آموزش عالی! در حالی دست به دامان شما شده ایم که وزیر علوم جرات دخالت در مسائل دانشگاه تهران را که به تیول خاصه جبهه منحله مشارکت و حکومتی خود مختار در دل نظام آموزش عالی تبدیل شده را ندارد و مدیران دانشگاه با خیال راحت به سیاسی کاری و ترکتازی در سرکوب منتقدان خود مشغولند و از هیچ فرد و نهادی حساب نمی برند! درخواست ما از شما رسیدگی و تحقیق در باره موارد مطرح شده در این نامه و برخورد با تخلفات فوق الذکر است تا قانون و حرمت اساتید دانشگاه، لااقل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران محترم شمرده شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به یمن وجود ... چند نقطه اکنون ما بعضا در دانشگاه با شعبان بی مخ های PhD دار روبروییم.