چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

رونق‌اقتصادی با مونتاژمحصولات‌خارجی به‌دست‌نمی‌آید

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 607072
نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رونق اقتصادی با مونتاژکاری محصولات خارجی به دست نمی‌آید گفت: تمام منابع مالی کشور باید در مسیر افزایش نرخ بهره‌وری و درراستای ایجاد اشتغال پایدار به کار گرفته شود.
رونق‌اقتصادی با مونتاژمحصولات‌خارجی به‌دست‌نمی‌آید
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: توسعه اقتصادی مانند مثلثی است که سه راس آن مدیریت زمان، توانمندسازی نیروی کار و برنامه کاربردی هستند، البته این محورها به اصلاحاتی نیاز دارند که این اصلاحات باید از سمت تصمیم‌‍‌سازان اصلی انجام شود، این درحالی است که امروز توجه به مباحث اقتصادی از مسائل اصلی کشور به حساب می‌آید.

وی افزود: توجه ویژه مدیران باید درراستای هدایت‌گری اصولی منابع فکری و مالی در برنامه‌های عمرانی و اقتصادی باشد که البته  اساس توسعه همه‌جانبه کشور بر این مسائل حرکت می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئله بیکاری مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری است که در این راستا تمام منابع مالی کشور باید در مسیر افزایش نرخ بهره‌وری و درراستای ایجاد اشتغال پایدار به کار گرفته شود و باید در نظر داشت در شرایطی که دشمنان جنگ اقتصادی را علیه کشور به راه‌ انداخته‌اند، عزم ملی برای رونق اقتصاد داخل، ضروری است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تصمیم‌سازان باید علاوه‌ بر مشخص کردن سهم افراد و دستگاه‌ها در افزایش نرخ بهره‌وری و بالابردن تولید ناخالصی، هدایت‌گری موثری در عرصه توانمندی مهارتی و تقویت تعهد در کار داشته باشند.
وی ادامه داد: مصرف‌گرایی، واردات کالای لوکس، نرخ بهره‌وری پایین از تهدیدهای اقتصاد کشور بوده و این درحالی است که علاوه بر این تهدیدها، تعطیلات رسمی خارج از حد متعارف هم سبب صدمه دیدن بازار اقتصادی و تجاری ایران در کشور می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در استان مرکزی واحدهای تولیدی زیادی وجود دارد که ظرفیت تولید انبوه و صادر کردن تولیدات خود به نقاط مختلف جهان را دارند اما در این میان امروز به سبب سوء‌مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی غلط، اکثر واحدهای صنعتی رو به نابودی هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی از طریق مونتاژکاری محصولات خارجی به دست نمی‌آید بلکه در این میان باید دایره نخبگان، تحقیقات فناور و ایده‌پردازان در روند تولید صنعتی کشور روز به روز گسترد‌ه‌تر و میان صنعت و دانشگاه یک ارتباط موثر برقرار شود.

وی اضافه کرد: فرصتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده یادگار امام (ره) است که باید مسئولان و دولتمردان از آن درراستای خدمتگزاری به اقشار مختلف مردم و همچنین توسعه همه‌جانبه کشور گام بردارند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *