شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۲۳
تنبیه رژیم صهیونیستی و عربستان قطعی است

پاسخ ایران و انصارالله به صهیونیست‌ها و سعودی‌ها چیست؟/ غافلگیری‌های بزرگ نظامی در راه است

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 607018
فرودگاه نظامی T4 التیاس، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی سوریه به شمار می‌رود که در 50 کیلومتری تدمر در استان حمص قرار دارد. این فرودگاه اصلی‌ترین پایگاه نیروهای سوری و هم‌پیمانان آن به شمار می‌رود که نقش پشتیبانی و حمایت نیروهای سوری را که در دیرالزور، حومه حماه و حلب می‌جنگند ایفا می‌کند. آزادی این فرودگاه تا حدی برای تروریست‌ها سنگین بود که سرکرده‌های گروه‌های مختلف تروریستی و در رأس آنها جبهه النصره، یکدیگر را به خیانت متهم کردند.
پاسخ ایران و انصارالله به صهیونیست‌ها و سعودی‌ها چیست؟/ غافلگیری‌های بزرگ نظامی در راه است
گروه سیاسی جهان نيوز: شمخانی روز گذشته در پاسخ به سؤالی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون ملاقات غیرمنتظره فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه با وی و گفت‌وگوهای انجام شده پیرامون واکنش‌های ایران به حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه تی 4 در سوریه که به شهادت چند نفر از اتباع ایرانی منجر شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را به منظور ایجاد ثبات منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تکفیری پرداخته است و از این رو نمی‌تواند در برابر افزایش نگران‌کننده اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها بی‌تفاوت باشد.

به گزارش جهان نيوز، دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه که به درخواست دولت قانونی این کشور انجام شده باهدف مقابله با تهدید فراگیر تروریسم صورت گرفته و اثر تعیین‌کننده‌ای بر شکست این جریان در منطقه داشته است.

وی افزود: زمانی که رژیمی به خود حق می‌دهد تا در اقدامی برنامه‌ریزی شده ضمن تجاوز به حریم هوایی کشوری دیگر نیروهای مقابله‌کننده با تروریسم را هدف قرار دهد به طور قطع باید به تبعات آن و واکنش‌های متقابل نیز فکر کرده باشد.

هرچند جمعه هفته گذشته سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران بدون اشاره مستقیم به داستان حمله به پایگاه هوایی تی 4 در سوریه؛ شدیدترین واکنش به اسرائیل را نشان داده و گفته بود انگشت‌ها روی ماشه و موشک‌ها آماده شلیک هستند؛ اما اظهارات دریابان شمخنانی را باید نخستین واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به شهادت مستشاران ایران در پایگاه هوایی تی 4 دانست.

اطلاعاتی درباره پایگه هوایی تی 4
بامداد 20 فروردین‌ماه بود که دو جنگنده F15 اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان و سوریه به فرودگاه نظامی T4 حمص حمله و هشت فروند موشک به سمت آن شلیک کردند. در این حمله 5 موشک توسط پدافند هوایی سوریه منهدم شد و سه فروند به هدف اصابت کرد که در آن هفت تن از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. این نخستین باری نبود که پایگاه هوایی T4 توسط محور غربی عبری مورد حمله قرار می‌گرفت؛ پیش از این نیز رژیم صهیونیستی به بهانه واهی حمله یک پهپاد به سرزمین‌های اشغالی این پایگاه را هدف قرار داده بود.

فرودگاه نظامی T4 التیاس، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی سوریه به شمار می‌رود که در 50 کیلومتری تدمر در استان حمص قرار دارد. این فرودگاه اصلی‌ترین پایگاه نیروهای سوری و هم‌پیمانان آن به شمار می‌رود که نقش پشتیبانی و حمایت نیروهای سوری را که در دیرالزور، حومه حماه و حلب می‌جنگند ایفا می‌کند. آزادی این فرودگاه تا حدی برای تروریست‌ها سنگین بود که سرکرده‌های گروه‌های مختلف تروریستی و در رأس آنها جبهه النصره، یکدیگر را به خیانت متهم کردند.

حالا واکنش دریابان شمخانی و قبل از او سردار سلامی نشان می‌دهد ایران این تجاوز هوایی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران در چه زمان و مکانی رخ خواهد داد، قابل پیش‌بینی نیست، اما قطعاً این اقدام صهیونیست‌ها که با چراغ سبز آمریکا و حمایت عربستان سعودی صورت گرفته، تبعات و تنبیه بخصوصی را در پی خواهدداشت و شاید هم به مانند مورد پیشین در حمله به مقر داعش بدون نیاز به پاسخ نیابتی مستقیماً این انتقام را از اسرائیلی‌ها خواهد گرفت.(1)
 
*تاکید «انصارا...» بر دادن پاسخ عملی به شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن/ غافلگیری های بزرگ نظامی در راه است
شهادت صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در تجاوز جنگنده‌های سعودی به استان الحدیده هرچند شوک بزرگی به ملت، ارتش و نیروهای مردمی یمن وارد کرد،‌ اما سخنگوی انصارا... خواستار پاسخ عملی به شهادت الصماد شد و گفت:" همه باید در این زمینه همکاری کنند". سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارا... نیز در سخنانی به مناسبت شهادت الصماداعلام کرد: عربستان و آمریکا باید مسئولیت این «جنایت» را که البته بدون پاسخ نخواهد بود، بر عهده بگیرند.

به نوشته کانال اخبار سوریه،عملیات ترورالصماد، در واقع نتیجه ناتوانی و ناکامی رژیم سعودی در پیروزی نظامی بر دولت و ملت یمن به‌شمار می‌رود و این همان سیاست تروری است که بیش از شش دهه است که رژیم صهیونیستی در برابر رهبر مقاومت و سران کشورهای مختلف عربی و غیرعربی در پیش گرفته و بدون شک در این ترور هم می‌توان جایگاه مشاوره‌ای صهیونیست‌ها و همکاری مخابراتی و اطلاعاتی آمریکایی‌ها را به‌عینه دریافت.

با این حال، شهادت صالح الصماد نمی‌تواند هیچ تغییری در استراتژی یمنی‌ها برای مقاومت ایجاد کند، این ترور صرفا ریختن بنزین روی آتشی است که چهار سال است با حماقت ولیعهد سعودی برافروخته شده و به این سادگی‌ها خاموش نخواهد شد. در این که ارتش و نیروهای مردمی یمن چگونه پاسخ این ترور را خواهند داد بستگی به امکانات و سیاست‌های آن ها دارد، اما وقتی رژیم سعودی همه پروتکل‌های جنگی و بین‌المللی را پشت سر گذاشته و دست به ترور رئیس‌جمهور یک کشور می‌زند، باید تبعات و عواقب آن را هم بپذیرد.

بدون شک یمنی‌ها از خطوط قرمزی عبور خواهند کرد که در برنامه‌های از پیش‌طراحی شده برای آن فکر کرده و توانایی رسیدن به آن را دارند. ایجاد ناامنی گسترده در شهرهای عربستان با استفاده از عناصر خفته، ترور برخی از سران سعودی در مناطق مختلف، شلیک موشک‌ به بندر نفتی ینبع در جده، شلیک دوباره موشک‌ به سمت ریاض این‌بار در تیراژ بالا، ورود به عمق خاک سعودی و تصرف یکی از شهرهای مهم مرزی و در نهایت نیز ناامن کردن کامل خطوط کشتیرانی سعودی و اماراتی در دریای سرخ. همان گونه که گفته شد، مقاومت در طول دهه‌های گذشته بسیاری از رهبران خود را از دست داده، اما به‌جای ضعیف‌شدن، قدرتمندتر شده است.

مقاومت یاد گرفته که به مسیری که تعریف کرده، ادامه دهد. بزرگ‌ترین مشکل مقاومت در عملیات انتقام‌جویانه است که در آن فقط حزب‌ا... نشان داده اراده و طرح لازم را دارد. با این حال نه انتقام عماد مغنیه تاکنون گرفته شده و نه انتقام شهدای ایران در فرودگاه تی4. با این حال اگر یمنی‌ها دست به شلیک همزمان 20 موشک برکان اچ2 به سمت ریاض بزنند، بدون شک یک سوم آن ها در پایتخت سعودی فرود خواهد آمد، چه این که به این موشک‌ها آدرس دقیق کاخ‌ها، وزارت دفاع یا در نهایت نیز آب‌شیرین‌کن‌های حاشیه خلیج‌فارس را بدهند. هر چه باشد انتقام باید به شکلی باشد که دشمن درد را تا حد مرگ احساس کند.

به جای شهید صالح الصماد، «مهدی محمد حسین المشاط»نیز به‌عنوان رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن  انتخاب شد. گفته می‌شود که  وی نقش برجسته‌ای در فعالیت‌های سیاسی علیه تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن ایفا کرده است. المشاط در چندین دور از مذاکرات ژنو، کویت و عمان درباره یمن حضور داشته و راهکارهایی برای خروج یمن از بحران ناشی از تجاوز آل‌سعود و متحدانش ارائه کرده است.(2)


منابع:
1)http://sobhe-no.ir/newspaper/458/2/18205
2)http://khorasannews.com/newspaper/page/19804/3/611598/0
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
...
محسن
Germany
طبق معمول صبر می کنیم و سکوت تا ضربه بعدی!!!
Iran, Islamic Republic of
بلا نگيرى خوشمزه !
Canada
بيخيال بابا
يه صلوات بفرستيد و يه ليوان اب خنك بخوريد و اروم بشينيد سر جاتون.
دوران اين هارت و پورتها گذشته. مردم هم ديگه مثل اول انقلاب حاضر نيستند براى دفاع از انقلاب و كشور برن جبهه و خلاصه اش اينه كه اگه جنگى صورت بگيره خيلى زود فاتحه همه تون خونده است....
Iran, Islamic Republic of
شما الان مردمی !!!!!!!!!

آی پی شما مال کجاست؟!!!!!!!

همون اول انقلاب هم تعداد کسانی که مثل شما فکر می کردند خیلی بیشتر از الان بود (به نسبت جمعیت)

بی غیرت کسیه که هموطنش رو بکشند و آب خنک بخوره بی خیال بشه

شما اگه کربلا بودی کجای قضیه بودی؟!11111
United Arab Emirates
نمیدونستیم یمنیها هم هموطن مان شمامدکه خیلی غیرت داری ببین سرنوست کارمند مست سفارت عربستان که دو نفر و زیر گرفت تو خکد تهرانوچی شد ببین سرنوشت متجاوزان فرودگاه جده چی شد
Iran, Islamic Republic of
به کانادا سلام برسون :) و همینطور به خاوری
از طرف مردم داخل حرف نزن
Canada
خاورى هم سلام رسوند به بچه هاى داخل
Iran, Islamic Republic of
خاوری که از خودتون بود
Iran, Islamic Republic of
کانادا بهت خوش بگذره و نگران ما نباش. 40 سال گذروندیم و بقیه اش هم میگذره.
فعلا که از ترس همیشه آماده باش کامل هستند.
بیژن
ما میاییم فاتحه خوانی خودت و اربابانت!
Iran, Islamic Republic of
ما جنگ جدید نمیخوایم همون جنگ سوریه و عراق بسه نه حاضر به خلع سلاح هستیم نه حاضر به شلیک موشک به اسراییل
Iran, Islamic Republic of
خیلی ساده اندیشی میکنید

جنگ سوریه و عراق آزمایش قدرت نظامی ایرانه

میخواند ببینند چی تو چنته داریم

مطمئن باش اسرائیل تا ایران رو از رو زمین محو نکنه از پا نمیشینه (از آرماگدون میترسند)

البته به لطف خدا این اسرائیل است که تا کمتر از 25 سال آینده از روی زمین محو خواهد شد

البته شما غصه نخور ابتو بنوش
تو ببندش اباجهل ترسو برو تو سوراخت ما هستیم
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم جواب اسرائیل و حزب الله لبنان خواهد داد.
و جواب عربستان سعودی و مجاهدین یمن.
اما به شیوه ای متفاوت و خاص
اگر در پارلمان متحدین حزب الله پیروز بشن مرحله بعدی همین پاسخ خوار کننده خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت جبهه مقاومت و نابودی دشمنان اسلام
Iran, Islamic Republic of
مرگبر خاینین ووطن فروشان بی دین. اگه این جوونای پاک وانقلابی نبودن که الان ناموستون زیردست داعش بود....
Iran, Islamic Republic of
تنها جوابی که می توانید بدهید رجز خونی مداح ها؟!در جواب عمل انجام شده صهیونیست هاست نهایتش بازی نکردن با ورزشکاران است فقط من موندم خیل عظیم عاشقان شهادت کجا تشریف دارند؟
Iran, Islamic Republic of
کسی از شما نظر نخواست هر وقت ایران بخواهد این حق برایش محفوظ است که انتقام بگیرد شما به جای سم پاشی کار درست کن جناب
Canada
پاى منبر محمود كريمى و ميثم مطيعى!
Netherlands
عزیزم : عاشقان شهادت همه جا هستند. وقتی دستور برسه حتی خود شما در صف جلو خواهید ایستاد ان شاءالله. مطمئنم که همه باهمیم و می توانیم.
دست حق بهمراه همه حق پرستان
سرباز کوچک امام (ره)ورهبری
Iran, Islamic Republic of
به فرموده حضرت امام (ره) امریکا شیطان بزرگ است.واسراییل باید از صفحه روزگار محو شود.وما به فرمایش امام ایمان داریم.خوشا به حال آنهایکه در این امتحانها قبول میشوند.وبدا به حال آنانکه زندگی ذلیلانه را از ترس دشمن ترجیح میدهند.عربستان راببنید .امریکا چقدر تحقیرشان می کند.اینها همه عبرت است اگر بیدار باشیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
از سپاه و اطلاعات عزیز انتظار ضربه ای مهلک داریم آنچنان که ترامپ را نیز شوکه کند . انشااله