جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ دیداری با طعم همه چیز

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 606912
لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب یک دیدار بسیار جذاب را به خود خواهد دید؛ جایی که قرار است بایرن متحول شده با هاینکس از متخصص لیگ قهرمانان اروپا پذیرایی کند.
بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ دیداری با طعم همه چیز
به گزارش جهان نيوز، دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام یک دیدار به پایان خواهد رسید. در این دیدار حساس بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانس آره‌نا از  رئال مادرید پذیرایی می‌کند.

نگاهی آماری به این دیدار
دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید تا الان ۱۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که نتیجه‌ آن هشت پیروزی برای رئال مادرید، ۹ پیروزی برای بایرن مونیخ و یک تساوی بوده است.

جدال رئال مادرید با بایرن مونیخ در نیمه نهایی، پنج بار اتفاق افتاده است. نخستین بار دو تیم در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ به مصاف هم رفتند که در دیدار رفت رئال با دو گل به پیروزی رسید و در دیدار برگشت با نتیجه‌ ۲ بر یک تن به شکست داد تا کهکشانی‌ها به فینال راه پیدا کنند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برند.

در فصل بعد یعنی ۲۰۰۰-۲۰۰۱ باز هم دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که این بار بایرن توانست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به پیروزی برسد و در نهایت با پیروزی برابر والنسیا در فینال جام قهرمانی را بالای سر برد.

رویارویی سوم دو تیم در نیمه نهایی این بار هم به سود بایرن مونیخ بود. در دیدار رفت بایرن مونیخ توانست با نتیجه‌ ۲ بر یک به پیروزی برسد و در دیدار برگشت هم این رئال  بود که با نتیجه‌ ۲ بر یک به پیروزی رسید تا کار به ضربات پنالتی‌ کشیده شود و در نهایت بایرن به فینال راه پیدا کند، هر چند که در نهایت برابر چلسی تن به شکست داد.

در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ برتری مطلق با رئال مادرید بود تا جایی که کهکشانی‌ها در دیدار رفت با یک گل به پیروزی رسیدند و در دیدار برگشت هم با چهار گل در آلمان به پیروزی رسیدند تا به فینال راه پیدا کنند و در نهایت رئال با شکست اتلتیکومادرید قهرمان شود.
در فصل قبل هم دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که برتری مطلق با تیم زیدان بود. رئال مادرید در دیدار رفت با نتیجه‌ ۲ بر یک و در دیدار برگشت هم با نتیجه‌ ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و در نهایت هم جام را بالای سر برد.

این بار هم در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دو تیم قدرتمند رئال مادرید و بایرن مونیخ به مصاف هم خواهند رفت و باید دید که در نهایت چه تیمی می‌تواند جام را بالای سر ببرد.

بازیکنان مصدوم
بایرن مونیخ در این دیدار مانوئل نویر، آرتورو ویدال و کومان را در اختیار ندارد اما خبر خوب برای باواریایی‌ها این که تولیسو و آلابا به شرایط بازی رسیده‌اند و می‌توانند به میدان بروند.

رئال مادرید هم در وضعیت خوبی به مصاف بایرن می‌رود. خبر خوب برای رئال این که ناچو هم به شرایط بازی رسیده است. البته با بازگشت راموس این بازیکن به همراه واران در ترکیب اصلی به میدان  خواهند رفت.

دو مربی از دو نسل متفاوت اما پرافتخار و باهوش
زین الدین زیدان با وجود این که مربی جوانی است اما  در لیگ قهرمانان اروپا خیره کننده ظاهر شده است. او دو بار با رئال مادرید جام قهرمانی در لیگ قهرمانان را بالای سر برده و در فصل جاری هم توانسته تیم را به نیمه نهایی برساند.
زیدان نشان داده که استاد شکست دادن مربیان بزرگ و صاحب‌سبک است. از  آنچلوتی گرفته تا گواردیولا و مورینیو و آلگری و در حال‌ حاضر نوبت به هاینکس رسیده است.

بایرن مونیخ هم سرمربی بسیار باکلاس و صاحب سبکی دارد. هاینکس ۲۰ سال پیش توانست رئال مادرید را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند و با بایرن مونیخ هم یک بار قهرمانی در این رقابت بزرگ را به دست آورده و به دنبال یک قهرمانی دیگر است تا وداعی باشکوه با باواریای‌ها داشته باشد.

RRR  مقابل bbC
 جدال بایرن مونیخ برابر رئال مادرید تقابلی بین بازیکنان بزرگ فوتبال اروپا است. در یک دهه اخیر آرین روبن و فرانک ریبری، بهترین بازیکنان بایرن مونیخ بوده‌اند  و توانسته‌اند بازی‌های درخشانی را برای باواریایی‌ها به نمایش بگذارند.

این دو بازیکن با تجربه در دوران کارلو آنچلوتی از روزهای اوج خود فاصله گرفتند و در بیشتر بازی‌ها نیمکت نشین شدند و همین باعث شد تا اعتماد به نفس خود را از  دست بدهند اما با بازگشت هاینکس این دو بازیکن فرصت بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پیدا کردند و بار دیگر به روزهای اوج خود برگشته‌اند.

روبن در ۳۳ بازی زیر نظر هاینکس توانسته هفت گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل بدهد. این‌ در حالی است که فرانک ریبری هم در ۳۰ بازی که بعد از آمدن هاینکس برای بایرن مونیخ انجام داده شش گل به ثمر رساند و شش پاس گل هم داده است.

اما امید نخست بایرن برای گلزنی در دیدار برابر رئال بدون شک روبرت لواندوفسکی است راه گل زدن به رئال مادرید را خیلی خوب بلد است.
لواندوفسکی بهترین فصل خود با بایرن مونیخ  را پشت سر می‌گذارد. او در ۴۳ بازی که با پیراهن بایرن در فصل جاری به میدان رفته توانسته ۳۹ گل به ثمر رساند و چهار پاس گل بدهد. او با پیراهن دورتموند در یک بازی چهار گل به رئال مورینیو زد تا نشان دهد که راه گل زدن به رئال را خیلی خوب بلد است.

هاینکس امید زیادی به درخشش این سه بازیکن با تجربه خود برابر رئال مادرید دارد و باید دید که آیا آنها می‌توانند رئال آماده زیدان را از لیگ قهرمانان حذف کنند.

اما از طرف دیگر وضعیت مثلث رئال مادرید اصلا خوب نیست. کریم بنزما بعد از آن که مدت‌ها در ترکیب اصلی رئال مادرید به میدان رفت این بار زیدان تصمیم گرفت که او را نیمکت نشین کند و گرت بیل هم که جایگاه خود را در ترکیب اصلی از  دست داد و خبرهای زیادی درباره جدایی او از  کهکشانی‌ها به گوش می‌رسد.

CR۷  امید رئال  برای صعود؛ تیم‌های آلمانی مورد علاقه کریس
کریستیانو رونالدو در چهار سال اخیر سه بار توانسته با رئال مادرید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در هر سه قهرمانی بیشترین سهم را داشته است.

این بازیکن پرتغالی در فصل جاری هم بسیار آماده و سر حال نشان داده است تا جایی که یک تنه زمینه ساز حذف پاری ‌سن‌ ژرمن و یوونتوس دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی بود و در چهار بازی برابر این دو تیم هفت گل به ثمر رسانده است.

رونالدو بدون شک امید اصلی رئال برای گذشتن از  سد بایرن خواهد بود. این بازیکن پرتغالی همواره برابر تیم‌های آلمانی عملکرد خوبی از خود نشان داده است. ۹ گل به بایرن مونیخ در شش بازی، هفت گل به بورسیادورتموند در ۹ بازی، هفت گل به شالکه در چهار بازی و سه گل به ولفسبورگ در دو بازی به خوبی نشان می‌دهد که کریس رئالی‌ها راه گل زدن به بایرن را خیلی خوب بلد است و باید این بار دید که او آیا می‌تواند باز هم به بایرن گل بزند و زمینه را برای صعود رئال به دور بعد فراهم کند یا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *