پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دلایل توقف پیش فروش یکماهه سکه

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 606862
دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه جلسات حراج بابت جلوگیری از برخی سواستفاده‌ها متوقف شد، گفت: برخی در حراج‌ها نرخ بالاتر از بازار ارایه می‌کردند.
دلایل توقف پیش فروش یکماهه سکه
به گزارش جهان نيوز، محمود احمدی در جمع خبرنگاران از پیش فروش ٥میلیون قطعه سکه در طرح بانک مرکزی خبر داد و گفت: از این تعداد سکه، سهم سررسید‌های یک ماهه یک میلیون قطعه بود و چهار میلیون دیگر به سررسید‌های بالاتر اختصاص دارد.

دبیرکل بانک مرکزی در خصوص علت توقف پیش فروش سکه در سررسید‌های یک و سه ماهه افزود: توان ضرب سکه برای پاسخگویی به تقاضا دلیل توقف بوده است.

وی درباره حراج سکه و علت توقف آن توضیح داد: در جلسات حراجی، چون در یک نقطه جلسه حراج برگزار می‌شود، چند نفر قیمت سازی می‌کردند و بعضاً سکه‌ها با قیمت بالاتر از بازار فروخته می‌شد.

البته مواردی وجود داشته که بسته ۱۰۰ تایی سکه را بالاتر از نرخ بازار خرید و از این رو برای جلوگیری از سوء استفاده ها، جلسات حراج لغو شد.

دبیر کل بانک مرکزی اظهار داشت: با برنامه‌ای که بانک مرکزی دارد و عرضه سکه‌های پیش فروش شده، به تدریج قیمت مسکوکات طلا در بازار کاهش می‌یابد.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *