کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش حزب الله لبنان به شهادت صالح الصماد

4 ارديبهشت 1397 ساعت 22:34

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن شهادت صالح الصماد و تمجید از وی از سکوت جامعه بین الملل به شدت انتقاد کرد.


به گزارش جهان نیوز  به نقل از المنار، حزب الله با صدور بیانیه ای به رهبران، شورای عالی سیاسی، جنبش انصارالله و ملت یمن شهادت صالح علی الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن را تسلیت گفت.

در بیانیه حزب الله آمده است: این مرد استثنایی که در سخت ترین مرحله مسئولیت را پذیرفت و در برابر دشمن ایستاد و در سرزمین خود که از آنها دفاع کرده بود و در میان ملتش که وی را دوست داشتند و تا آخرین رمق در کنارش ایستادند شهید شد. حزب الله لبنان این جنایت وحشیانه را که متجاوزان سعودی-آمریکایی مرتکب شدند، محکوم می کند. جنایتی که یک رئیس شریف را هدف قرار دادند.

حزب الله بیان کرد: حزب الله که آنچه در یمن از بیش از سه سال قبل گذشته و می گذرد را دردآور می داند. هر محفل، مجلس ختم و بازار مردمی و زیر ساختی در یمن از جنایت و کشتار و ویرانی در امان نبوده است. حزب الله از سکوت مشکوک جامعه بین المللی در قبال هدف قرار گرفتن یکی از شخصیت های بزرگ یمن در شگفت است و از کسانی که هنوز وجدانی در دنیا دارند اعم از دولتها و سازمانها و ملت ها می خواهیم که در کنار ملت مظلوم یمن قرار گیرند و جنایات متجاوزان آمریکایی و سعودی را بر ملا کنند و به طور جدی در راستای توقف آن گام بردارند.

در این بیانیه آمده است: ملت استوار و صبور یمن که بیش از ۱۱۰۰ روز یورش خللی در آنها وارد نکرد؛ توان وحدت و همدلی و جمع شدن اطراف رهبران صادق و شجاع خود را برای عبور از مصیبت دارند. ملت عظیم و جان برکف که عرصه های جهاد را پر کرد ملتی پیروز است.


کد مطلب: 606858

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/606858/واکنش-حزب-الله-لبنان-شهادت-صالح-الصماد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com