چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
واکنش فعالین مجازی به اهانت خبرنگار حامی دولت به معصومین(ع)

سلفی سیاسی خبرنگار هتاک با روحانی!

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 606843
یکی از خبرنگاران حامی دولت که سابقه توهین‌های مکرری در پیج توییترش داشته، در توهینی آشکار به ساحت مقدس امام رضا (علیه‌السلام) گستاخی کرد.
به گزارش جهان نيوز، زیبا کلام در آستانه پیروزی حسن روحانی در سال ۹۲، ضمن اظهار خوشحالی به دوستانش توصیه کرده بود که همه مراقب باشند ماجرای توهین به مقدسات تکرار نشود، زیرا این بار دیگر پدر جدمان نیز نمی‌تواند ما را به قدرت برگرداند. پیشنهاد وی استراتژی مورچه‌ای بود که باید خیلی آرام به سوی این هدف حرکت کرد تا حساسیت مردم برانگیخته نشود. ظاهرا در این چندسال که گذشته است اصلاح‌طلبان به این توصیه عمل کرده و کمتر وارد این مقوله شده‌اند و احترام‌های ظاهری که از زبان برخی از آن‌ها به، ولی فقیه گذاشته می‌شود از سنخ همین حرکت تلقی می‌شود.
ولی این روز‌ها از حالت مورچه‌ای خارج شده ظاهرا با سرعت بیشتری به توهین مقدسات برگشته‌اند. دلیل آن چیست؟ به نظر می‌رسد تصور این جریان فکری این است که عملیات آن‌ها در جنگ نرم و فضای مجازی موفقیت آمیز بوده است از این رو می‌خواهند تا دیر نشده در همین مدت باقیمانده میوه آن را بچینند.
در آخرین ورژن روز گذشته یکی از خبرنگاران حامی دولت که سابقه توهین‌های مکرری در پیج توییترش داشته، در توهینی آشکار به ساحت مقدس امام رضا (علیه‌السلام) گستاخی نمود. درواقع این خبرنگار اصلاح‌طلب با توجه به عناد سیاسی با امام جمعه مشهد مقدس که دارد توئیتی توهین آمیز درباره امام رضا (ع) منتشر کرده است که برای رعایت ادب از نشر محتوای سخیف و زشت آن پرهیز می‌کنیم.

پس از این اتفاق فعالین فضای مجازی به صورت گسترده به توهین خبرنگار حامی دولت پاسخ دادند. وحید یامین‌پور از فعالین رسانه در این مورد نوشت: اینکه لابلای انبوهی از روزنامه‌نگار‌های با شرافت، #خبرنگار_هتاک هم پیدا بشود خیلی عجیب نیست. عجیب این است که این‌ها تا این اندازه احساس امنیت دارند که با اسم و عکس واقعی هتاکی و تجاهر به فسق و کفر می‌کنند!

حسین ابراهیمی با اشاره به لزوم پیگیری و سکوت نکردن مقابل هتک حرمت‌ها نوشت: شک نکنید که گناه این گونه هتک حرمت‌ها و پرده دری‌ها پای عمل کسانی که در این موارد سکوت می‌کنند و ساده لوحانه کوتاه می‌آیند و پیگیری نمی‌کنند نوشته می‌شود.
 
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟
نازنین کمالی هم خطاب به قوه قضائیه و سازمان‌های امنیتی نوشت: قطعا اگر قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی با #خبرنگار_هتاک #امیرحسین_میراسماعیلی روزنامه جهان صنعت و حامیان او در جریان اصلاح طلبی کشور برخورد قاطع نکند، در این گناه بزرگ شریک هستند. پس کجا هستند سربازان گمنام امام زمان؟!
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟

کاربر دیگری هم درمورد افرادی که پیش از این با حربه خبرنگار روزنامه جهان صنعت پناهندگی دریافت کردند نوشت: معمولا تیپ #امیرحسین_میراسماعیلی با توهین به مقدسات شروع به فرستادن کد به شبکه‌های جاسوسی میکنند و به راحتی جذب میشن. اگر چند وقت دیگه این آدم سر از شبکه منوتو یا کنار مسیح علینژاد دیده شد تعجب نکنید شرط ورود به این شیکه فروشنده بودن حالا چه شرف چه اعتقاد.
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟

توهین به مقدسات توسط روزنامه‌نگارانی که قرار بود صدای اعتدال باشد و وظیفه نظریه‌پردازی برای دولت داشتند؛ هزینه هنگفتی را متوجه دولت می‌کند، هزینه‌ای که ناشی از همان تعارفات و عدم شفاف‌سازی‌ها درباره رفتار و گفتمان سیاسی مورد اعتقاد دولت و رئیس دولت است.آقای روحانی دوران اصلاحات را خوب به یاد دارد و می‌داند چه جریانی و چگونه تصویری غیر‌دینی از دولت خاتمی به افکارعمومی ارائه کرد! با استناد به آن جمله معروف خاتمی، صدای دشمن از کدام تریبون‌های اصلاحات به گوش می‌رسید؟!

رئیس‌جمهوری که انتخاب خود را نشانه اعتماد مردم به روحانیت می‌داند؛ نباید در اطراف خود کسانی را داشته باشد که در تقید به اسلام و آموزه‌های دینی شل بزنند! متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که در تعریف اعتدال، به تمامی مقدسات توهین می‌شود! خط توهین به مقدسات البته طی چند ماه اخیر نمود یافته است. از روزنامه بهار و اهانت آن به امیرالمومنین علی (ع) و توهین زشت نشریه چشم‌انداز ایران (نزدیک به نهضت آزادی) به حضرت زهرا (س) گرفته تا توهین مستقیم به احکام قرآنی، توهین به ساحت مقدس امام زمان (عج) و حضرت رضا (ع) مسائلی نیستند که بتوان به سادگی و با خوش‌بینی از کنار آن گذشت. این اهانت‌ها یک بار دیگر خاطرات تلخ دوره اصلاحات و رویه توهین به مقدسات را در اذهان مردم تداعی می‌کند!

آقای رئیس‌جمهور باید برای چنین آسیب‌هایی تدبیر کند. چراکه بدون تردید این قبیل اقدامات اعتماد نهاد‌های دینی و توده‌های گسترده متدین جامعه به دولت را مخدوش می‌کند و از اعتبار دولت می‌کاهد.

توقیف و دستگیری حقیقتا به مزاج اهالی قلم و روزنامه سازگار نیست. اهالی رسانه از توقیف یک رسانه دیگر خشنود نیستند، اما قاعدتا غیرت دینی که ارجح بر همه امورات است نمی‌تواند توهین به مقدسات را تحمل کند. با این حال دوستانی که نسبت به برخورد‌ها منتقدند لطفا تکلیف خود را با این ۲ موضوع مشخص کنند:
۱- این توهین دقیقا همان توهینی بود که وهابیون و حامیان سعودی در رسانه‌های خود مرتکب شد. امام (ره) صریحا نظر خودشان را درمورد اهانت‌کننده به مقدسات اعلام کردند. همانگونه که پیش‌تر گفته شد این «خط امام (ره)» است. شما با «خط امام (ره)» مخالفید؟

۲- کسانی که تا دیروز به خاطر مسائل سیاسی مانند تیتر روزنامه کیهان خواستار توقیف روزنامه‌ها بودند و یک جریان وسیع را برای توقیف منتقدین راه انداختند؛ اکنون در مقابل این توهین آشکار به احکام الهی و مقدسات چه موضعی دارند؟

اما مردم در فضای مجازی ساکت ننشستند. کاربر دیگری با اشاره به ریشه مسائل در تفکر جناح حامی دولت نوشت: خاتمی: به قرآن نمی‌شوداستنادکرد خاتمی:درمقابله‌ی دین وآزادی، این دین است که باید محدود شود نه آزادی اصغرزاده:علیه خداهم میشودتظاهرات کرد روحانی:معصوم روهم میشودنقدکرد گنجی:امام زمان وجودندارد بعدشمااز #خبرنگار_هتاک اصلاحاتی انتظار دارین که به امام معصوم توهین نکنه؟ کارازریشه خرابه.
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟
امیر نجفی از فعالین رسانه با اشاره به سخنان چندی پیش رئیس‌جمهور درمورد امکان نقد امام دوازدهم (عج) و ارتباط با این حرمت‌شکنی‌ها گفت: در دولتی که رئیس جمهوری آن سخن از نقد امام زمان بگوید هیچ بعید نیست که قلم به مزدی هم به امام رضا (ع) توهین کند.
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟
حامد هاشمی روش مظلوم‌نمایی و عقب‌نشینی تاکتیکی پس از قبح‌شکنی و اهانت‌ها را روش معمول حامیان دولت دانست و نوشت: در دولتی که رئیس جمهوری آن سخن از نقد امام زمان بگوید هیچ بعید نیست که قلم به مزدی هم به امام رضا (ع) توهین کند.
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟
کاربر دیگری در کنایه به عنوان جریان آزاد اطلاعات مدعی برخی جناح‌ها گفت: رسانه دست امثال #امیرحسین_میراسماعیلی از بمب اتم تو دستای ترامپ خطرناک تره این جریان آزاد اطلاعات نیست ... جریان فاضلاب فکریه.
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟
رضا حاتمی‌وفا نیز به مجازات پیش‌بینی شده در قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی مقرر می‌دارد: «هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک انبیاء عظام یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدّیقه طاهره (س) اهانت نماید، اگر مشمول حکم سابّ النبی باشد، اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.»
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟
پیمان طالبی هم از تجربه پاسخ‌گویی به یکی از اهانت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: یه بابایی محرم پارسال پا شد چندتا رباعی به دردنخور علیه شعائر حسینی گفت. ما شاعرا جمع شدیم قریب به ۵۰۰ تا رباعی گفتیم بالا تا پایینش و شستیم. میخوام ببینم توو خبرنگارا چهارتا جنم دار غیرتی پیدا نمیشه جواب یاوه‌گویی این #خبرنگار_هتاک و بده؟
سلفی سیاسی #خبرنگار_هتّاک به امام رضا(ع) با حسن روحانی!/ معنای اعتدال این است؟


منبع: دانشجو
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت الله اجمعين