جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

لیبرمن: مشکل ما با ایران است نه روسیه

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 606826
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با نشریه یدیعوت آحارونوت درباره مسائل مختلفی از جمله تصمیم روسیه برای ارسال سامانه S-300 به سوریه، توافق هسته‌ای ایران و هشدارهای دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار نظر کرد.
لیبرمن: مشکل ما با ایران است نه روسیه
به گزارش جهان نيوز، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با تکرار تهدیدات علیه سوریه و محور مقاومت، هشدار داد اگر سامانه‌های پدافند موشکی S-300علیهتل‌آویو به کار رود، آن را نابود می‌کنند.لیبرمن در مصاحبه با نشریه «یدیعوت آحارونوت» تاکید کرد: «چیزی که برای ما مهم است، استفاده نشدن سلاح‌های پدافندی که روسیه می‌خواهد به سوریه بدهد، علیه ما است. اگر آنها را علیه ما استفاده کنند، ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم».
 
وی با اشاره به گزارش روزنامه «کامرسانت» درباره ارسال سامانه‌های S-300 به سوریه در آینده نزدیک، گفت: «من هم این گزارش‌ها را می‌شنوم و می‌خوانم (اما) آنها هیچ اساس حقیقی ندارند. یک چیز باید مشخص باشد، اگر کسی به سمت هواپیماهای ما شلیک کند، آنها را نابود می‌کنیم».روزنامه کامرسانت روز گذشته به نقل از منابعی در ارتش روسیه گزارش داده بود مسکو به زودی سامانه‌های موشکی S-300 را به صورت رایگان به سوریه تحویل خواهد داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه قصد دخالت در بحران سوریه را ندارند، اضافه کرد: «از طرف دیگر اما به ایران اجازه نمی‌دهیم که سلاح‌های پیشرفته را به (سوریه) ارسال کند که اسرائیل را هدف خواهند گرفت».

لیبرمن در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه ایران مشکل است آنها است نه روسیه، افزود: «ما یک خط تماس (با روسیه) داریم و گفت‌وگو می‌کنیم. بعضی اوقات این مکالمه پیچیده اما باز است. برای چندین سال ما به طور مداوم با روسیه هماهنگ بودیم و توانستیم از شکاف جلوگیری کنیم».

وی با تکرار تهدید علیه دمشق، تاکید کرد: «تنها کسانی که علیه ما اقدام می‌کنند،‌ سوری‌ها هستند. وقتی سامانه‌های سوری علیه ما استفاده شدند، ما آنها را نابود کردیم».بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی تی4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده‌اند. وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت‌های اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، مدعی شد: «نمی‌دانم او درباره چه چیزی صحبت می‌کند. او در میانه مبارزات انتخاباتی (برای انتخابات پارلمانی لبنان) است. نمی‌دانم چه چیزی را سرهم می‌کنند. او باید سخنرانی کند، پس هر از چند گاهی تیترهایی به زبان می‌آورد، من آنها را زیاد جدی نمی‌گیرم».

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به تازگی به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود: «مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند».نصرالله همچنین درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4 در سوریه گفت: «من به اسرائیلی ها می‌گویم که مرتکب یک اشتباه تاریخی و حماقتی بزرگ شدند و خود را به ورطه رویارویی مستقیم با ایران افکندند».لیبرمن درباره تصمیم «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران نیز توضیح داد: «(آمریکا) از ما نمی پرسد که چه کاری کند و (ترامپ) چیزی را که بخواهد انجام می‌دهد».

وی با اشاره به تلاش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای منصرف کردن ترامپ از لغو برجام، افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا فارغ از فشاری که روی اوست، تصمیم خود را می‌گیرد، البته فشارها نیز زیاد است...سوای از این تصمیم، ما برای هر سناریویی آماده هستیم».

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *