پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
بروجردی:

هیچ‌ محدودیتی رادرباره راهبردموشکی‌مان نمی‌پذیریم

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 606806
رئیس کمیسیون‌امنیت‌ملی گفت: براساس منافع ملی‌مان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچگونه محدودیتی را در زمینه راهبردی موشکی نمی‌پذیریم.
هیچ‌ محدودیتی رادرباره راهبردموشکی‌مان نمی‌پذیریم
به گزارش جهان نيوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ایران باید توان موشکی خود را کاهش دهد، اظهار کرد: حرف کاملا بی‌ربطی است و ما پذیرفته‌ایم که بمب هسته‌ای در سیاست‌های راهبردی دفاعی کشور جایگاهی نداشته باشد.

وی افزود: طبق تعهدنامه بین المللی NPT و به پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری از تحریم سلاح‌های کشتار جمعی برخوردار هستیم و بنابراین استراتژی دفاعی توان دفاعی ما منهای سلاح‌های هسته‌ای تعریف شده است.
بروجردی تصریح کرد: ایران هشت سال درگیر جنگ بی‌رحمانه تحمیلی بوده و علت وقوع این جنگ این بود که تصور می‌کردند ما توان دفاعی نداریم در نتیجه صدام با تحریک غربی ها به طمع افتاده و به ایران حمله کرد، بار دیگر اجازه نخواهیم داد که این حادثه تلخ در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: ما بر اساس منافع ملی کشورمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچ گونه محدودیتی در زمینه راهبردی موشکی و سلاح‌های دیگر را نخواهیم پذیرفت؛ بنابراین اظهارات مکرون در راستای امتیاز دادن به ترامپ بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فشارهای کشورهای آمریکایی و اروپایی می‌تواند باعث شود تا توان ما کاهش پیدا کند خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ایران سلطه‌پذیری و سلطه‌گری نفی شده است، لذا ما تحت هیچ شرایطی زیربار حرف آنها نخواهیم رفت.

بروجردی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی دهها کشور توان نظامی، مالی و تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار گرفتند، اما شکست‌ خوردند و بعد از گذشت بیش از دو دهه که ما به مراتب توانمندتر از دوران جنگ هستیم چنین فشاری را نخواهیم پذیرفت.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *