پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری ۷.۵ میلیاردی در پوشش صندوق خانگی!

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 606784
فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری زوجی کلاهبردار با ۷.۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش صندوق قرض‌الحسنه خانگی در نیشابور خبر داد.
کلاهبرداری ۷.۵ میلیاردی در پوشش صندوق خانگی!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری زوجی کلاهبردار با ۷.۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش صندوق قرض‌الحسنه خانگی در نیشابور خبر داد.
 
قادر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی چند فقره شکایت شهروندان به پلیس آگاهی نیشابور مبنی بر کلاهبرداری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان این پرونده مشخص شد، فردی شیاد که اهل یکی از استان‌های غربی کشور است، با کمک و همدستی همسرش که اهل نیشابور بوده، پس از اعتمادسازی با تشکیل چهار صندوق قرض‌الحسنه برای همسایگان و تعدادی از بستگان اقدام به عضوگیری و دریافت مبالغ متفاوتی با عنوان پس‌انداز برای انجام قرعه‌کشی و پرداخت وام داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات میدانی کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیشابور مشخص شد، این زوج کلاهبردار پس از دریافت مبالغ از اعضا با طرح این ادعا که شما هنوز برنده نشده‌اید و همچنین برخی ادعا‌های واهی دیگر، با وجوه به‌دست‌آمده اقدام به خرید ملک کرده‌اند.

کریمی ادامه داد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی گسترده و استفاده از شیوه‌های نوین علمی مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی، آنان را دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان در مواجهه با مالباختگان و ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۷۶ نفر به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی، خاطرنشان کرد: شاید بتوان تطمیع قربانیان پس از اعتمادسازی در کنار ضعف آگاهی آنان را از متداول‌ترین روش کلاهبرداران برای رسیدن به مقصودشان دانست، بنابراین از شهروندان محترم تقاضا داریم با عمل به هشدار‌های پلیس فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و آنان را در رسیدن به اهداف مجرمانه‌شان ناکام گذارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *