جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹

شمخانی از گزینه واکنش احتمالی ایران رونمایی کرد

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 606783
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران حتما اقدامات تعجب برانگیزی را در برابر طرف مقابل در صورت خروج از برجام در دستور کار دارد.
شمخانی از گزینه واکنش احتمالی ایران رونمایی کرد
به گزارش جهان نيوز، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از سفر به سوچی روسیه در مورد خروج آمریکا از برجام اظهار کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های لازم را دارد و حتما اقدامات تعجب برانگیزی را برای طرف مقابل در دستور کار قرار می‌دهد.

وی همچنین در مورد واکنش به اقدامات رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام اظهار کرد:‌ متاسفانه از روز آغاز اجرای تعهدات طرف مقابل به اشکال مختلف کارشکنی انجام داده است . البته بر اساس معاهده ان‌پی‌تی کشورهای متعارف این حق را دارند که اگر احساس کنند منافع ملی‌شان در گرو ادامه وضعیت نیست می‌توانند به راحتی از آن خارج شوند و این گزینه محتمل جمهوری اسلامی ایران است.

شمخانی افزود: آمریکا چه خارج شود و چه اجرا نکند چه این قرارداد یکپارچه را با تعلل و تاخیر اجراکند برای ما چنین مساله‌ای به مصلحت نیست.

وی تاکید کرد: از قدرت کامل برای از سرگیری مطلوب فعالیت‌های هسته ای برخورداریم.

شمخانی در پاسخ به پرسشی درباره‌ رویکرد ایران نسبت به مواضع اروپا در خصوص باقی ماندن در برجام گفت: ما از این رویکرد اروپا استقبال می‌کنیم اما اگر آنها تصور می‌کنند مفهوم استقبال ما از این رویکرد ، دادن باج به آنهاست ، خطای راهبردی می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری از خطوط قرمزش عبور کند.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنتتتتتتت ایولللل
Iran, Islamic Republic of
خیلی احسنت نداره
این اقا در سال 88 کارنامه اش کاملا مشعشع هستش
این ادبیات تو گروه خونی اش نیست
ساوجی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این محکم حرف زدنها جواب میده
و ترامپ را در برجام حفظ میکنه
دنیا دنیای جدیته نه التماس
هرچند غرب نفع اصلی را از برجام میبرد نه ما
متاسفانه
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
بالا و پایین کشور را در نهایت اخلاص تقدیم بیگانگان کرده‌اید، ضربات پی در پی دست آهنین را با دستکش سمباده‌ای و غیرمخملی نثار ملت نموده‌اید، جای چه گزینه‌ای باقی گذاشته‌اید که با اجرای آن طبق برجامی که امضا فرموده‌اید تنبیهاتی که ظاهرا تعلیق و نه لغو شده و عملا در حال اجراست؛ رسما اجرا شود و بعد متجاوزینِ تحریم کننده ایران بررسی کنند ببینند حق با که بوده؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
برجام بی خاصیت(برای ایران)می ماند تا محدودیت ها و تحریم ها ادادمه یابد.بازی اروپا،امریکا و غربگرایان داخلی در مورد برجام سیاه بازی است. ضمنا بهتر است دبیر شورای امنیت ملی ایران بجای اینکه بگوید«اگرامریکا از برجام خارج شود ما از ان.پی.تی خارج می شویم»اعلام فرماید که اگر تحریم برداشته نشود و تا تاریخ معینی امریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکند ما برجام بی خاصیت را کنار می گذاریم.
Iran, Islamic Republic of
فهوم استقبال ما از این رویکرد ، دادن باج به آنهاست ، خطای راهبردی می‌کنند.فهوم استقبال ما از این رویکرد ، دادن باج به آنهاست ، خطای راهبردی می‌کنند.
ولی خیلی وقته تو همون بدو مذاکرات باج دادید.وبساط هسته ایی جمع شد!
Iran, Islamic Republic of
گزینه احتمالی ایران رونمایی شد:

ایران به شدت محکوم می نماید.

خخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه دوستان مطلب را خوب نخوندند. کمی سیاسی فکر کنید لطفا
شمخانی افزود: آمریکا چه خارج شود و چه اجرا نکند چه این قرارداد یکپارچه را با تعلل و تاخیر اجراکند برای ما چنین مساله‌ای به مصلحت نیست
Canada
متاسفم كه خدمتتون عارض بشم دوران اين قمپز در كردنها گذشته و جام زهربرجام رو تا قلپ اخرش ميل خواهيد كرد!