جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت الله مکارم شیرازی:

همه برای پربارشدن‌شبکه های‌مجازی‌داخلی تلاش‌کنند

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 606691
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر این که همه دست به دست هم دهند تا شبکه های مجازی ایرانی پربار و غنی باشد، گفت: باید دسترسی به این پیام رسان ها آسان باشد و به مردم ثابت شود که حریم خصوصی آن ها اهمیت دارد.
همه برای پربارشدن‌شبکه های‌مجازی‌داخلی تلاش‌کنند
به گزارش جهان نيوز، دفتر آیت الله مکارم شیرازی دوشنبه شب اعلام کرد این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این موضوع باید تببین شود که شبکه های اجتماعی داخلی باید دسترسی آسان و ارزان داشته باشند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر تسهیلات و امکانات لازم برای شبکه های بومی فراهم شود شاید نیازی به فیلتر هم نباشد، دسترسی آسان و ارزان باید مورد تاکید مسئولان باشد، اگر شبکه های اجتماعی داخلی زیاد و نیروها پخش شوند شاید نتیجه لازم را در پی نداشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: باید رقابت وجود داشته باشد اما رقابت محدود و این که چندین شبکه راه اندازی و نیروها پخش شود، کار درستی نیست. امیدواریم که مسئولان با عزم جدی به فضای مجازی سروسامان دهند، اگر به این فضا رسیدگی نشود دیگران سوء استفاده خواهند کرد.

وی گفت: درباره فعالیت ها و برنامه ریزی ها هم باید اطلاع رسانی و خبررسانی لازم انجام شود تا مردم در جریان باشند و همراهی کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر موضوع فضای مجازی از مسائل درجه نخست جامعه است، اظهار کرد: ما قبلا بارها گفتیم اما خیلی ها گوش نمی دادند، گفته بودیم که این موضوع روزی به مساله تبدیل خواهد شد که عواملی سبب جدی ترگرفتن این فضا شد، خطرات و ضررها سبب گردید حتی کسانی که توجه نداشتند عزم خود را جزم کنند و بدانند که با پیام رسان های خارجی نمی توان کار کرد، چرا که خطر آفرین هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از جدی گرفتن همه مسئولان برای تقویت پیام رسان های داخلی و جایگزینی آن با مدل های خارجی تصریح کرد: این موضوع تبدیل به خواسته عمومی شده و مردم می خواهند که فضای مجازی سالم و پربار در اختیار داشته باشند.

وی گفت: مردم خواستار فضای سالم هستند نه فضایی که دارای بدآموزی، اهانت به مقدسات و برای جاسوسی و ایجاد تفرقه باشد، مردم باور کردند که باید از فضای مجازی خارجی عبور کرد، البته برای هر نفی باید اثبات و جایگزینی وجود داشته باشد والا تاثیری ندارد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *