پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

واکنش حسین شریعتمداری به هتاکی یک خبرنگار

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 606636
در خبرها آمده است که اهانت‌کننده به ساحت مقدس امام رضا(ع) به دادسرای رسانه احضار شده است و حال آنکه جرم وی و افراد دیگری نظیر او، از نوع جرایم کیفری است.
به گزارش جهان نيوز، «حسین شریعتمداری»، مدیر مسئول کیهان در یادداشتی نوشت:

مدتی است که برخی از خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای و عوامل دست چندم دشمنان بیرونی، حرکت زشت و نفرت‌انگیزی را آغاز کرده‌اند که شواهد پیرامونی آن از یک هماهنگی نانوشته میان آنها حکایت می‌کند. آنان در صفحه شخصی توئیتر خود بی‌محابا به مقدسات اسلامی می‌تازند، احکام الهی را به سخره می‌گیرند و در مواردی به ساحت مقدس ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز اهانت می‌کنند که اهانت شرم‌آور یکی از همین جرثومه‌های فساد به ساحت ملکوتی امام‌رضا علیه‌السلام تازه‌ترین نمونه آن است. این جماعت با اطمینان از اینکه اهانت آنان برایشان هزینه‌ای ندارد، بدون کمترین واهمه‌ای به اقدام مشمئزکننده خود ادامه می‌دهند!

زیرا می‌دانند حداکثر آن است که به دادسرای رسانه احضار شده و نهایتا به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شوند! این جریمه نقدی در حالی است که پول برای آنان به‌اندازه علف خرس هم ارزش ندارد چرا که از جانب کانون‌ها و مراکزی که همه روزه مبالغ کلانی برای مقابله با باورهای اسلامی هزینه می‌کنند، به آسانی تامین می‌شود.

قوه قضائیه در بند ۵ از اصل ۱۵۶ قانون اساسی به «اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم» ملزم شده است و از معاونتی به همین نام نیز برخوردار است. سؤال این است که آیا هیچیک از نمونه‌های متعدد جرایم مورد ‌اشاره در میدان دید و بررسی این معاونت یا مدعی‌العموم قرار نگرفته است؟! اگر پاسخ مثبت است چرا مقابله‌ای دیده نمی‌شود و چنانچه پاسخ منفی است که...!!

آیا شرم‌آور نیست، در حالی که پاکترین جوانان این مرز و بوم، شهر و دیار و خانه و خانواده خود را رها می‌کنند و برای دفاع از حریم آل‌الله علیهم‌السلام و پاسداری از جان و مال و نوامیس مردم، راهی دیار غربت می‌شوند و سر می‌دهند و جان می‌سپارند، مشتی اراذل خودفروخته در ام‌القرای جهان اسلام زبان و قلم به اهانت مقدسات بچرخانند؟!
خدا بر درجات امام راحلمان بیفزاید که مسئولان را به بینش حکومتی دعوت می‌فرمود و از ساده‌انگاری در ارزیابی رخدادهایی از این دست برحذر می‌داشت. اقدام نفرت‌انگیز اهانت به مقدسات را نباید در محدوده چند تن از اراذل و اوباش جاخوش کرده در این یا آن نشریه به ارزیابی نشست و از عقبه برنامه‌ریز اینگونه پلشتی‌ها غفلت کرد. دستکم اینکه بررسی پشت صحنه اقدامات نفرت‌انگیزی از این دست ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

در خبرها آمده است که اهانت‌کننده به ساحت مقدس امام رضا(ع) به دادسرای رسانه احضار شده است و حال آنکه جرم وی و افراد دیگری نظیر او، از نوع جرایم کیفری است و اگر هم رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه رسانه باشد، مجازات وی از مصادیق مجازات‌های کیفری است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر وقتی امام این نامه را دادند:
آقاي محمد هاشمي
مديرعامل صدا و سيماي جمهوري اسلامي
با کمال تاسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه 8 بهمن) از صداي جمهوري اسلامي مطلبي در مورد الگوي زن پخش گرديده است که انسان شرم دارد بازگو نمايد. فردي که اين مطلب را پخش کرده است تعزير و اخراج مي‌گردد و دست‌اندرکاران آن تعزير خواهند شد. در صورتي که ثابت شود قصد توهين درکار بوده است، بلاشک فرد توهين‌کننده محکوم به اعدام است. اگر بار ديگر از اين گونه قضايا تکرار گردد، موجب تنبيه و توبيخ و مجازات شديد و جدي مسئولين بالاي صدا و سيما خواهد شد. البته در تمامي زمينه‌ها قوه قضاييه اقدام مي‌نمايد.
(صحيفه نور ، جلد 21 : ص 76 )
امام به آقاي ميرعماد دادستان عمومي وقت دستور دادند که موضوع را بررسي کنند و اگر اين برنامه با قصد پخش شده، افراد را اعدام کنند. چون توهين به حضرت زهرا (سلام‌الله عليها) بود.
الان با کمال وقاحت به حضرت ثامن الحجج (ع) اهانت می کنند و دولت...روحانی هیچ نمی کند و صرفا مردک هتاک و....به دادگاه رسانه معرفی می شود.
United Kingdom
اعدامش کنید بره ...
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنید که علاوه بر مجازاتی که احکام فقهی برای بی بندوباریهای زبانی درنظر گرفته شده در قانون مجازات اسلامی هم برایش جرم شناخته شده است .لذا کسانیکه دراین خصوص اظهارنظر میکنند بدانند به یک حکم فقهی ویا قانونی توهین میگردد.جایگاه انبیاء و اولیای خدا و ائمه معصومین (ع) جنبه اعتقادی و ایمانی ماست نباید به این سادگی مضحکه یک عده افراد از خدا بی خبر قرارگیرد ایشان باید تعزیر شوندهرکس خواه رئیس وخواه مرئوس باشد. بدانید برخورد نشود تخم مرغ دزد ،شترمرغ دزد از آب در میآید.
Iran, Islamic Republic of
اگر اینگونه افراد معاینه روانی بشوند اکثرا دچار بیماری می باشند و باید بستری و درمان شوند نه جریمه نقدی