جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کیوسک/ اخبار ویژه‌ روزنامه‌های‌‌ چهارم اردیبهشت

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 606609
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
 
*****

کیهان
یک بام و دو هوای پدرخوانده‌ها با عارف و محسن  هاشمی
یک سایت حامی دولت، اصلاح‌طلبان طیف چپ را «پدرخوانده‌های شورای شهر» خواند و نوشت: چطور است که استعفای محسن هاشمی برای شهرداری تهران میثاق‌شکنی با مردم است اما استعفای عارف اشکالی ندارد؟
درحالی‌که کش و قوس میان کارگزاران و حزب اتحاد ملت (مشارکت سابق) برای تصاحب شهرداری تهران تشدید شده، سایت انتخاب نوشت: درحالیکه فعالین یک محفل سیاسی که خود را «لیست‌ساز» و «پدرخوانده لیست امید» می‌دانند، در طی هفته‌های اخیر بیشترین حجم تخریب را علیه رئیس شورای شهر تهران، به دلیل جلوگیری از استعفای وی برای تصدی شهرداری داشته‌اند، شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد، استعفای محسن هاشمی را برخلاف میثاق با مردم دانسته و درعین حال اظهار کرده است استعفای محمدرضا عارف برای تصدی شهرداری تهران هیچ مشکلی ندارد!

شکوری‌راد در منطق عجیب خود با اظهار اینکه استعفای نماینده شورا برای تصدی شهرداری، خلاف میثاق و رای مردم است اما استعفا از نمایندگی مجلس خلاف رای و میثاق مردم نیست توضیح می‌دهد که به دلیل اینکه با وزیر شدن یک نماینده مجلس مخالف نیستیم با شهردار شدن او هم نباید مخالفت کنیم چراکه شهرداری از وزارت مهم‌تر است.

او با استناد به اینکه در گذشته هم به وزیر شدن نمایندگان اعتراض نشده است، این موضوع را علت عدم اشکال استعفای عارف برای نمایندگی مجلس می‌داند.

این عضو محفل پدرخواندگان لیست امید توضیح نمی‌دهد چرا وقتی با استعفای یک نماینده مجلس که جایگاه قانونی بالاتری از شورای شهر دارد و رفتن او از یک قوه به قوه دیگر (مجلس به دولت) مخالف نیست و آن را پشت کردن به رای مردم نمی‌داند، استعفای یک عضو شورا جهت شهردار شدن در همان نهاد یعنی نهاد مدیریت شهری را پشت کردن به رای مردم می‌داند!

و اگر این دوستان که خود را قیم و پدرخوانده مردم و اصلاح‌طلبان می‌دانند، اگر با وزیر شدن یک نماینده مخالفت نکرده‌اند، با استعفای کدامیک از اعضای شورا در گذشته که به دلایل مختلف ازجمله شرکت در انتخابات مجلس، گرفتن مسئولیت اجرایی در دولت و ... انجام شد، مخالفت کرده‌اند؟!

اکنون این پدرخواندگان اصلاح‌طلب در یک روزنامه محلی متعلق به # ژن-خوب (که در همه مسابقات برنده می‌شود)، تیتر می‌زنند که «حمایت کیهان از محسن هاشمی» و در استدلالی سخیف که تنها می‌تواند از تراوشات ذهن کودکانه همان ژن معیوب و توهم ژن اولیه سرچشمه گرفته شده باشد، چنین نتیجه می‌گیرد که با توجه به حمایت کیهان، اصلاح‌طلبان نباید با خروج هاشمی از شورا موافقت کنند، چراکه پشت کردن به مردم است، اما استعفای خود از مجلس و شورا، اقدامی درست و اخلاقی است!

پدرخواندگان اصلاح‌طلب فراموش کرده‌اند که اوج این غرور و تخریب و تفرعن و قیم‌مابی نسبت به مردم، در سال 1381 و پس از پیروزی‌های پیاپی در دوم خرداد و شورای نخست، مجلس ششم و ریاست جمهوری هشتم رخ داد، اما واکنش مردم به این غرور و قیم‌مابی، شکست مفتضحانه آنها را در انتخابات دور دوم شورا - که آزادترین انتخابات سه دهه اخیر بود - رقم زد.

پدرخواندگان اصلاح‌طلب فراموش کرده‌اند که اگر سرقفلی رای مردم همیشه متعلق به آنان بود، نباید فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره قبل شورا با وجود همه حمایت‌هایی مانند این دوره، تنها 40 درصد از کرسی‌های شورا را کسب می‌کردند. اما گویا نابودی تهران برای «پدرخواندگان اصلاح‌طلب» بی‌اهمیت‌تر از آن است که منافع باندی و اقتصادی خود را به خطر بیندازند!

حاصل ناکارآمدی ارزی دولت انداختن سوزن در انبار کاه
«تصمیم اخیر دولت مبنی بر تک‌نرخی کردن شتابزده نرخ ارز از روز سه‌شنبه 21 فروردین آن هم با قیمت 4200 تومان قابل دفاع نیست، چراکه این تصمیم بدون ادله‌های لازم برای تعیین نرخ ارز و تاثیر آن بر اقتصاد اتخاذ شده است.» روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد از قول آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی نوشت: اقدام اخیر دولت با تعیین قیمت ثابت برای ارز شبیه عملکرد فردی است که سوزن را در انبار کاه انداخته و از دیگران می‌خواهد درصورت نیاز خودشان به دنبال سوزن بگردند. دولت و بانک مرکزی در حالی که هنوز هیچ توضیحی در رابطه با دلایل افزایش قیمت ارز در روزهای ابتدایی سال و روزهای گذشته ارایه نکرده‌اند دست به تک‌نرخی کردن ارز زده که ابهامات جدیدی را پیش روی اقتصاد قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد دولت و بانک مرکزی سناریوهایی را برای خود متصور هستند که یکی با هدف حرکت به سمت تک‌نرخی کردن ارز شعار واقعی کردن قیمت‌ها بوده است و سناریوی دیگر اقدامی صرفا در جهت حذف بازارهای موازی ارز است.

رویکردی که به نظر می‌رسد حاصلی جز ایجاد بازار سیاه برای متقاضیان ندارد، بازاری که در پی تقاضای ارزی کسانی که نیاز به ارز دارند و امکان تامین آن از بازارهای قانونی را ندارند، شکل می‌گیرد.

در شرایط فعلی گویا اقتصاد کشور تاوان ناکارآمدی بانک مرکزی را پس می‌دهد. هنوز مشخص نیست که بانک مرکزی و دولت با چه ادله و فلسفه‌ای برای تثبیت قیمت ارز به یکباره قیمت 4200 تومان را برگزیده و اعلام کرده‌اند.
ازطرفی تعریف تک‌نرخی کردن ارز به این معنی است که دولت در هر دوره اقتصادی قیمتی را برای ارز تعیین کند و این یعنی در ادوار مختلف باید قیمت‌های مختلفی از طرف دولت برای ارز و اقتصاد لحاظ شود؛ موضوعی که مجددا این سوال را به ذهن متبادر می‌سازد که آیا قیمت 4هزار و 200 تومانی ارز می‌تواند رشد اقتصادی، تورم و نرخ بیکاری را که مطلوب کشور است، محقق کند؟

در همین حال مشخص است که بانک مرکزی در دوره‌ای که به سبب افزایش تقاضای ارز مسافرتی باید حجم بیشتری اسکناس به بازار تزریق می‌کرد از این کار امتناع ورزیده و در عین حال زمانی که به جهت افزایش تقاضا و کمبود عرضه قیمت به بالاترین رقم تجربه شده تاکنون رسید، هم اقدامی انجام نداد. در حقیقت این ناکارآمدی سیستم بانکی کشور است که حال و روز کشور را به چنین وضعیتی رسانده است.

شغل ایجاد کردید یا می‌خواهید سر کار بگذارید؟
آقای روحانی چگونه شاغلین مرتبط با فضای مجازی را از 15 هزار نفر به 2 میلیون نفر رساند؟
حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از آمارهای غیرواقعی دولت نوشت:  چند روز قبل بود که آقای روحانی در جلسه با مدیران دولتی به نقل از وزیر ارتباطات از آمار ایجاد دو میلیون شغل در فضای مجازی خبر داد. اعلام این عدد، تعجب همگان از جمله وزیر ارتباطات دولت که در جلسه حاضر بود را به دنبال داشت. جهرمی در واکنش به این آمار که رئیس‌جمهور به نقل از وی اعلام کرده بود، طی اطلاعیه‌ای، عدد اعلامی را ناشی از خستگی رئیس‌جمهور دانست و عدد واقعی را دویست هزار نفر اعلام کرد. اما آیا روحانی واقعا خسته بود؟ آیا او از آمار واقعی در این حوزه بی‌اطلاع است؟

برای پاسخ به این سوالات به چند ماه قبل برمی‌گردیم. بعد از آشوب‌های دی‌ماه سال گذشته وقتی آقای روحانی در برابر طرح این پرسش که چرا با رسانه‌های ساختارشکن برخورد نمی‌شود، قرار می‌گیرد، بهانه عدم برخورد را اشتغال 15 هزار نفر در فضای مجازی می‌داند!  یک روز بعد در جلسه دیگری وقتی مجددا این مطالبه مطرح می‌شود، آقای روحانی عدد شاغلین در فضای مجازی را 50 هزار و چند روز دیگر 100 هزار نفر اعلام می‌کند!  به فاصله چند روز در جلسه عالی دیگری وی این عدد را به 200 هزار نفر افزایش می‌دهد که تعجب و سؤال دیگر حاضران از جمله رئیس جلسه را به دنبال دارد!

حتما هم این جمله را که اخیرا جلایی‌پور بر زبان آورده، زیاد شنیده‌اید: «برجام و تلگرام، دو دستاورد اصلی دولت روحانی هستند».

این حرف دقیقی است که روحانی برای ارائه عملکرد به مردم چیزی در آستین ندارد. از برجام که فقط یک اسم باقی مانده. بر سر تابوت این میت حتی شخص روحانی هم حاضر به گریه کردن نیست.

ایجاد اشتغال در فضای مجازی (یعنی تلگرام)  چیزی است که روحانی می‌تواند کمی برای بازی با افکار عمومی روی آن مانور دهد. برای همین علیرغم مصوبه مجموعه کارگزاران امنیتی خودش، برای مسدود کردن تلگرام در راستای دفاع از حقوق امنیتی و اقتصادی مردم و حاکمیت، مقاومت می‌کند.

روحانی علیرغم اینکه می‌داند بالاخره  باید دکمه فیلتر تلگرام را از یک طرف و دکمه تقویت شبکه‌های داخلی را از طرف دیگر بزند، اما تلاش می‌کند تا در این دقایق آخر، خودش را مخالف این تصمیم نشان دهد. برای همین حاضر است آمار ایجاد اشتغال در تلگرام را از 15 هزار (که البته در این هم تردید است) به 100 هزار و بعد طی یک روز به 200 هزار و سپس به 2 میلیون نفر برساند.

روحانی در حقیقت به دنبال ایجاد اشتغال برای 40 میلیون نفر است. سرکار گذاشتن مردم (40 میلیون کاربر تلگرام در ایران) آن چیزی است که برای او اولویت دارد تا ناکارآمدی‌هایش و توخالی بودن وعده‌هایش فراموش شود.

حق با سخنگوی دولت است یا وزیران ارتباطات و اقتصاد؟
سخنگوی دولت می‌گوید استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی را حق شهروندی می‌دانیم.
محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که «چرا تلگرام برخلاف سخنان رئیس‌جمهوری در شرایط نزدیک به فیلترینگ قرار گرفته» گفت: موضع دولت در خصوص فضای مجازی و استفاده از پیام رسان‌ها کاملاً مشخص است. دولت به آزادی دسترسی به اطلاعات در این فضا هر چند که باید قوانینی هم رعایت شود، اعتقاد دارد اما اینکه رقابت میان اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد و اینکه دولت برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گام‌های حمایتی برداشت لازم بود اما دولت از سوی دیگر موضعش در برابر فیلترینگ هم مشخص است.

وی افزود: اینکه پیام‌رسان داخلی هم در کنار پیام‌رسان‌های خارجی وجود داشته باشد از نظر دولت مشکلی ندارد اما اینکه یک شهروند ما بخواهد از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کند را ما در چارچوب منشور حقوق شهروندی، حق آن شهروند می‌دانیم.

مغالطه آقای نوبخت درباره تلگرام و چسباندن آن به حقوق شهروندی در حالی است که مدیر این پیام‌رسان در ماجرای اغتشاشات دی ماه 96 و در حالی که وزیر ارتباطات خواستار انسداد یک کانال آموزش‌دهنده ساخت بمب و ترور و جنایت بود، این خواسته را رد کرد و به همان کانال وابسته به سرویس‌های جاسوسی اجازه داد با صرف تغییر نام، به فعالیت‌های خود ادامه دهد. شبکه میدانی تروریست‌ها در آن ماجرا هم چند شهروند بی‌گناه را با جنایت تمام به شهادت رساندند و هم به مساجد و حسینیه‌ها حمله کردند و هم پرچم جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند.

اخیراً نیز برخی مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، در پی به هم ریختن بازار ارز تصریح کردند کشور مشکل ارزی ندارد و کانال تلگرام و برخی شبکه‌های مجازی وابسته به دشمن، بازار را به هم ریخته‌اند.
بنابراین باید از آقای نوبخت پرسید آیا مجال دادن به کانال در خدمت دشمن که مشخصاً برای ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی و تولید ناامنی و ترور فعالیت می‌کند، دفاع از حقوق شهروندی است یا جنایت در حق آن؟!
 
عکس یادگاری با افراطیونی که گفتند «مجلس زوری» و «ناطق‌نوری» نمی‌خواهند
«اینکه آقای ناطق‌نوری دغدغه خود پیرامون بازنگری در قانون اساسی را با اشخاصی مثل خانم مینو خالقی و یاشار سلطانی یا فواد صادقی که جملگی سابقه حواشی سیاسی، رد صلاحیت و دستگیری و بازداشت دارند را مطرح کرده‌اند، جای سوال دارد.»

به گزارش مشرق، فیاض زاهد، از افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، از دیدار خود و جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در روز پنجشنبه گذشته خبر داده است.

براساس گفته‌های او مینو خالقی، محمدجواد حق‌شناس، یاشار سلطانی، غلامعلی رجایی و فواد صادقی از جمله سایر حاضرین در این جلسه بوده‌اند.

همچنین درباره اظهارات ناطق‌نوری در این جلسه گفته است: قانون اساسی و ضرورت توجه به ظرفیت‌های آن و همچنین بازنگری آن ازجمله محورهایی بود که آقای ناطق‌نوری به آن اشاره کردند و نگران هستند که برخی از مسئولیت‌ها حوزه‌هایش در قانون اساسی به روشنی تفکیک نشده و تکالیف مشخص نیست که این مسئله موجب سردرگمی در پیگیری مطالبات شده است.

به گزارش مشرق، اینکه آقای ناطق‌نوری دغدغه خود پیرامون بازنگری در قانون اساسی را با اشخاصی مثل خانم مینو خالقی و یاشار سلطانی یا فواد صادقی که جملگی سابقه حواشی سیاسی، رد صلاحیت و دستگیری و بازداشت دارند را مطرح کرده‌اند، جای سوال دارد.

در واقع توجیه این مسئله به هیچ‌وجه روشن نیست. البته اگر توجیهی وجود داشته باشد... به نظر می‌رسد نزدیک شدن بیش از اندازه آقای ناطق به اصلاح‌طلبان به معنی عبرت نگرفتن از کارنامه سیاسی و البته از رفتارهای این جریان خاص با مرحوم هاشمی است.

یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، در انتخابات سال 76 تا می‌توانستند به تخریب و ترور شخصیت ناطق‌نوری پرداختند. آنها پس از آن هم درمقابل ناطق‌نوری که رئیس مجلس پنجم بودند شعار می‌دادند «مجلس زوری نمی‌خایم - ناطق‌نوری نمی‌خایم». اما همین طیف از موضع نفاق، سعی کردند به ناطق‌نوری نزدیک شود و تقویت این نزدیکی، حاکی از باز شدن گارد ناطق به سمت این جریان ساختارشکن فعال در فتنه 88 می‌کند.



خراسان
خبر خوش یک کشاورز برای بدهکاران خرد بانکی!
در حالی که بر اساس مصوبه مجلس در سال 1395، دولت مکلف شده بود برای بخشش سود و جریمه تاخیر تسهیلات دریافتی  کمتر از 100 میلیون ریال اقدام کند، بانک مرکزی در بهمن همان سال با ارسال بخشنامه ای به بانک ها، اعلام کرد که این بخشودگی صرفا در خصوص  یک  تسهیلات برای هر فرد، قابل پذیرش خواهد بود که یک کشاورز اهل مناطق مرزی غرب کشور با ارسال نامه ای به مسئولان قضایی، این دستور بانک مرکزی را خلاف قانون توصیف کرده بود که با گردش کار پرونده و بررسی دیوان عدالت اداری، محدود کردن مصوبه مجلس توسط بانک مرکزی، خلاف قانون تشخیص داده و ابطال شد.

«نیمرخ شایستگی» مدیران دولتی تهیه می شود
با توجه به برنامه جدید دولت برای ارزیابی مدیران حرفه ای خود، یک مسئول مهم اجرایی با ارسال دستورالعملی برای همه سازمان ها و ادارات دولتی، از آن ها خواسته ضمن تهیه "نیمرخ شایستگی" که شامل شرح وضعیت مستندی از مدیران بر اساس نتایج ارزیابی از وضع موجود این افراد، میزان دانش، مهارت و نگرش آن هاست، برای تعیین نیازمندی های آموزشی هر یک از مدیران یا کارمندان با توان بالقوه احراز سمت مدیریتی، با کمک مراکز تایید صلاحیت شده دولتی و غیردولتی اقدام کنند.


ایران
پیگیری ماجرای گشت ارشاد از سوی فراکسیون زنان مجلس
طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس درباره ماجرای اخیر رخ داده درخصوص گشت ارشاد از برنامه فراکسیون زنان مجلس برای گفت‌وگو با  وزیر کشور، مقامات نیروی انتظامی و حقوقدانان خبر داد و گفت:  «در حال حاضر نمی‌توانم بگویم ما  با یک قانون این موضوع را جمع می‌کنیم. هدف اولیه قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر که در سال 94 به تصویب مجلس رسید، آموزش و فرهنگ سازی بود.

باید پیگیری کنیم، ببینیم چه آموزشی داده و چگونه فرهنگ‌سازی شده است که منجر به این برخورد شده است.» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: «بحث طرفداری از حجاب یا بی حجابی نیست؛ بحث این است که ما باید امنیت در جامعه ایجاد کنیم. چون در هر حال این موضوع به بحث امنیت زنان صدمه می‌زند و باید جلوی جنبه خشونت‌آمیز آن گرفته شود.»

بی خبری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی از انتصابش به امامت جمعه تهران
در حالی که طی روزهای اخیر برخی اخبار  غیررسمی از انتصاب رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به امامت جمعه موقت تهران خبر می‌دادند؛ سید محمدمهدی میرباقری در واکنش به  این خبر به گفتن جمله «من مطلع نیستم» اکتفا کرد. اعتماد آنلاین با انتشار این واکنش در معرفی میرباقری به حمایت او از محمود احمدی‌نژاد، سعید جلیلی و ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری  گذشته اشاره کرد و  نوشت: «میرباقری و مؤسسه‌ تحت ریاستش از پشتوانه‌های اصلی فکر اسلامی‌کردن دانشگاه و همچنین اسلامی کردن علوم هستند. او همچنین از منتقدان عرفان‌های مبتنی بر معرفت نفس است.»

وکیل سیدامامی: گزارش پزشکی قانونی را ندیده‌ایم
وکیل ‌مدافع سیدامامی در رابطه با انتشار مطلبی درخصوص پرونده موکلش در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد. پیام درفشان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رابطه با معاینه جسد آقای سیدامامی درخصوص وجود جای سوزن و تزریق پوستی به صورت کلی مطالبی به یکی از اهالی رسانه دادم که ظاهراً نه از روی قصد و غرض بلکه وی متوجه کلی بودن توضیح بنده در مورد گزارشات معاینه جسد نشده و بر همین اساس دچار سوء تفاهم شده و آن را به عنوان آثار روی جسد عنوان کرده‌ است.

وی بیان کرد: وقتی در تمامی مصاحبه‌ها عنوان شده که ما هنوز گزارش دقیق و کامل پزشکی قانونی را ندیده‌ایم و اصرار بر ارائه آن از طرف مقامات مسئول داریم، پس بدیهی است در حال حاضر علم و اطلاعی درخصوص وجود یا عدم وجود جای سوزن و تزریق نداریم.

 انتقال بقایی به بیمارستان
 پایگاه خبری محمود احمدی‌نژاد ادعا کرد حمید بقایی به بیمارستان منتقل شده است. کانال «دولت بهار» نوشت، او به دلیل آسیب‌های ناشی از اعتصاب غذا از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

احضار فرد توهین‌کننده به مقدسات
دادسرای عمومی و انقلاب تهران از تعقیب قضایی فرد توهین‌کننده به مقدسات خبر داد. به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: فردی که در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت نموده بود، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. بنابراین گزارش، نامبرده توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.



آرمان
واکنش میرباقری به خبر انتصابش
سیدمحمدمهدی میرباقری در واکنش به خبری مبنی بر انتصابش به امامت موقت جمعه تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال از ستاد نمازجمعه تهران یا شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صحبتی با شما هم نشده است، گفت: «من مطلع نیستم.»

یا من باید بروم یا قاضی پور!
وزیر بهداشت دولت دوازدهم گفت: آن شخص [قاضی‌پور، نماینده مجلس] تهمتی زده؛ اگر ادعایش درست است، بنده برای تصدی وزارت، فرد مناسبی نیستم، اما اگر این ادعا نادرست باشد، باید او از مجلس شورای اسلامی اخراج شود. جای چنین فردی در خانه ملت و بر مسند شریف قانون‌گذاری نیست.

مرتضی بانک انصراف داد
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور در نامه‌ای به شورای شهر تهران نوشت؛ از آنجا که به دلیل قبول مسئولیتی دیگر در حال انجام وظیفه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشم، از پیشنهاد دهندگان تقاضا می‌کنم که با تمرکز بیشتر بر سایر افراد مورد نظر همچون همیشه با انتخاب فردی صالح، متخصص و متدین بهشت تهران را به بهشت بانی کارآمد واگذار نمایند. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز با انتشار نامه‌ای از حضور در فهرست کاندیداهای شهرداری تهران انصراف داد.

باید تنها به دنبال خدمت به مردم باشیم
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه توسعه و آبادانی استان آذربایجان شرقی همواره برای دولت حائز اهمیت است، تاکید کرد: وحدت و همدلی مسئولان برای خدمت به مردم و توسعه بیش از پیش در این استان، نویدبخش تحولی بزرگ در آذربایجان شرقی خواهد بود.

سیدمحمود واعظی با اشاره به نقش موثر شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: شوراها در حقیقت تبلور خواسته‌های دموکراتیک ملت ایران و از جلوه های دموکراسی در کشور هستند که با تلاش خود می‌توانند در آبادانی و توسعه شهر و کشور نقش آفرینی موثری داشته باشند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: باید در جایگاه‌های مهمی مانند شورای شهر تنها به دنبال خدمت در راستای منافع مردم بود و منافع جناحی در حاشیه قرار داشته و از انگیزه‌های سیاسی دوری کرد.

روایت ترقی از شنود جلسات خصوصی خاتمی
حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه تلویحا اعلام کرد که جلسات خصوصی رئیس دولت اصلاحات شنود می‌شود. اعتماد آنلاین نوشت؛ او در مصاحبه‌ای ویدئویی در پاسخ به این سوال که «اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کنند که احمدی‌نژاد ساختارشکنی می‌کند اما محدودیت‌های آقای خاتمی بیشتر می‌شود. آیا این انتقاد را قبول دارید؟»، می‌گوید: «نه قبول ندارم. این طور نیست که آقای خاتمی حرف نزند. آقای خاتمی تصور نکند اگر در جلسات خصوصی حرفی می‌زند، کسی حرف‌های او را نمی‌فهمد یا نمی‌شنود! موضع‌گیری‌هایش و تمام مسائلی که بیان می‌کند همه به گوش نظام می‌رسد! هر برخوردی با ایشان صورت می‌گیرد متناسب با اعمال و رفتار خودش است و ربطی به احمدی‌نژاد ندارد. احمدی‌نژاد پرونده‌اش جداست، وصل کردن پرونده این دو به هم فرار به جلو است.»

هنوز گزارش دقیق پزشکی قانونی را ندیده‌ایم
وکیل‌مدافع سیدامامی در رابطه با انتشار مطلبی در خصوص پرونده موکلش در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.پیام درفشان گفت: در رابطه با معاینه جسد آقای سیدامامی، در خصوص وجود جای سوزن و تزریق پوستی به صورت کلی مطالبی به یکی از اهالی رسانه دادم که ظاهرا نه از روی قصد و غرض بلکه وی متوجه کلی بودن توضیح بنده در مورد گزارشات معاینه جسد نشده و بر همین اساس دچار سوء تفاهم شده و آن را به عنوان آثار روی جسد عنوان کرده‌ است.

وی بیان کرد: وقتی در تمامی مصاحبه‌ها عنوان شده که ما هنوز گزارش دقیق و کامل پزشکی قانونی را ندیده‌ایم و اصرار بر ارائه آن از طرف مقامات مسئول داریم، پس بدیهی است در حال حاضر علم و اطلاعی در خصوص وجود یا عدم وجود جای سوزن و تزریق نداریم.درفشان تاکید کرد: توضیحات کلی و عدم دقت اینجانب موجب سوء برداشت همکار رسانه‌ای شده است.

اصولگرایان آویزان حاکمیت هستند
حسین کنعانی مقدم، گفت: اصولگراها را باید دو بخش کنیم. تفکر، اندیشه و ایدئولوژی اصولگرایی که برخاسته از تفکر امام و رهبری است. چسبندگی و این انسجام بین حاکمیت و ایدئولوژی وجود دارد. خیلی از کسانی که در حاکمیت هستند تفکر اصولگرایی دارند.

حتی آقای روحانی را هم یک اصولگرا می‌دانیم. با اعتبارهایی که وجود دارد. یک مساله بخش مشی سیاسی است. وقتی مشی سیاسی است، جریان اصولگرایی خود را آویزان نظام می‌کند. برای آن که خود را نمی‌تواند از حاکمیت مستقل ببیند. عادت کرده است آویزان باشد. یک روز این ارتباط بین اصولگرایی و قدرت حاکمیت قطع شود شما مطمئن باشید از اصولگرایی چیزی نمی‌ماند. به ضرر جریان اصولگرایی است.

رحیمی پیش از عید از زندان مرخص شد
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: با توجه به پذیرش درخواست عفو محمدرضا رحیمی، نامبرده پیش از عید از زندان مرخص شد. فارس نوشت؛ مصطفی محبی با اعلام این خبر اظهار کرد: محمدرضا رحیمی، انتهای سال گذشته، درخواست عفو خود را ارائه داده بود.

وی با بیان اینکه مقام قضائی، این درخواست را بررسی کرده و با توجه به پذیرش این درخواست، رحیمی را آزاد کرده است، افزود: درخواست آزادی مشروط این فرد، در تاریخ ۲۸اسفند پذیرفته و وی آزاد شده است. محمدرضا رحیمی در واکنش به اینکه محمود احمدی‌نژاد خود و دولت‌های نهم و دهم را از اتهام معاون اول دولتش مبرا دانسته بود، نوشت: «رحیمی محکوم امروز، چوب لجبازی‌ها و آبروبری‌های گاه و بیگاه شما را می‌خورد». طبق اعلام مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران، وی در روز ۲۸ اسفند سال ۹۶، یعنی پس از تحمل سه سال و یک ماه و دو روز -بدون احتساب مرخصی‌هایش- و با استفاده از «نظام آزادی مشروط» از زندان آزاد شده است.

آمریکا با به کار گیری ادبیات زور بی‌نظمی را گسترش می‌دهد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام سنتی دوقطبی در جهان فروپاشیده و قدرت‌های جدیدی در غرب و شرق سر برآورده‌اند، گفت: آمریکا و برخی قدرت‌ها با اعزام واحدهای نظامی و به کارگیری ادبیات زور، بی‌نظمی را گسترش می‌دهند.

سرلشکر باقری در اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند اظهار کرد: برخی قدرت‌ها و بازیگران منطقه‌ای واقعیات نوین جهان را بر نمی‌تابند و متاسفانه هیچ نقطه‌ای از جهان از آسیب‌ها در امان نیست. آمریکا و برخی قدرت‌ها با اعزام واحدهای نظامی به مناطق مختلف و به کارگیری ادبیات زور و بی‌نظمی را گسترش می‌دهند. وی افزود: آمریکا با حمایت از داعش، بخش بزرگی از غرب آسیا را دچار بحران کرده و زمینه آواره و کشته شدن را فراهم آورده است. حمله اخیر هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، مصداق بارز رفتار غیرقانونی است، آنان با صدور گستره تسلیحات به کشورهای مختلف منطقه از جمله عربستان، زمینه ایجاد جنگ را فراهم می‌کنند.


منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *