چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۴۰
حسن عباسی در دانشگاه گیلان:

تهدید اصلی ملت ما بی‌عرضگی مسئولین است

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 606561
رئیس اندیشکده یقین گفت: اروپاییان درصدد هستند تا برجام را با شرط‌هایی تمدید کنند؛ این شرط‌ها تحریم‌های جدیدی علیه ایران خواهد بود تا آمریکا با تمدید برجام موافقت کند.
تهدید اصلی ملت ما بی‌عرضگی مسئولین است
به گزارش جهان نيوز، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در همایش «دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان بیان داشت: ۲۲ اردیبهشت امسال یک روز سرنوشت‌ساز است تا ببینیم آیا برجام تمدید یا متوقف می‌شود.
عباسی با بیان اینکه اروپاییان درصدد هستند تا برجام را با شرط‌هایی تمدید کنند، گفت: این شرط‌ها تحریم‌های جدیدی علیه ایران خواهد بود تا آمریکا با تمدید برجام موافقت کند.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه از دیدگاه غرب برای تحقق برجام اولیه، بر جام‌های بعدی نیز باید به انجام برسند، افزود: در سال ۷۷ که کلینتون، رئیس‌جمهور بود سیاست مهار دوجانبه را در پیش گرفت تا ایران و عراق را مهار کند که این سیاست دو سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه در ماجرای ۱۱ سپتامبر رئیس‌جمهور وقت ایران طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها را در سازمان ملل ارائه داد، گفت: باوجود تأیید این طرح؛ جنگ تمدن‌ها آغاز و ایران به‌عنوان شر شناخته شد.
عباسی با اشاره به اجرای استراتژی «هویج و چماق» توسط غرب در خاورمیانه بیان کرد: هویج دست اتحادیه اروپا بود و در مورد صدام طی ۱۴ ماه جواب داد، صدام کوتاه آمد و انرژی هسته‌ای خود را داد اما عراق موردحمله غرب قرار گرفت‌.

*طرح دکترین شوک و بهت در انتخابات ۹۴
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اجرای دکترین «شوک و بهت» در انتخابات سال ۹۴ تصریح کرد: در این دکترین به هر قهرمانی یک شوک وارد می‌کنند اما دوره بهت پس از شوک دشمن می‌تواند ضربه‌ای به کشور وارد کرده و در چند دقیقه کشور را نابود کند.

وی با اذعان به اینکه طرح «انقلاب صورتی» در ایران جواب نداد، گفت: پس‌ازآن دولتی سرکار آمد تا مذاکرات را انجام ندهد و در مقابل آمریکا ایستادگی کند، این موجب افزایش قیمت نفت در دنیا شد؛ چراکه احتمال درگیری نظامی ایران و آمریکا جدی شد.

عباسی با اشاره به اجرای «چیکن استراتژی» در سال ۸۵ در ایران گفت: این استراتژی جسارت می‌خواهد اما مشکلاتی دارد؛ آمریکا باور نمی‌کرد برای این قضیه هزینه بدهد و به سمت این استراتژی برود.

وی با اشاره اجرای استراتژی «قورباغه پخته توسو شانون» در اتحادیه اروپا مطرح کرد: آن‌ها معتقدند که باید محیط بین‌الملل را چنان برای دشمن گرم کنند تا منزوی شود اما این استراتژی نمی‌تواند طی چند سال برای ایران عمل کند بنابراین به سراغ استراتژی‌های دیگر برای مقابله با ایران رفتند و به‌سوی تحریم‌ روی آوردند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به شیوع آنفولانزای نیویورکی برای ایران در سال ۸۶ تصریح کرد: اثر تحریم‌ها در جامعه ایران این است که مانند آنفولانزا ویروسی در جامعه شیوع پیدا می‌کند به این معنا که ایرانی‌ها با یکدیگر اختلاف پیداکرده و در قدم‌ بعدی از ایرانی بودن خود بدشان می‌آید، نفرت از حکومت اسلامی و خود اسلام از دیگر تبعات تحریم‌ها بود.

عباسی با تأکید بر اینکه از دیدگاه غرب برای تحقق برجام اولیه، برجام‌های بعدی نیز باید به انجام برسند، تاکید کرد: در سال ۷۷ که کلینتون رئیس‌جمهور بود، سیاست مهار دوجانبه را در پیش گرفت تا ایران و عراق را مهار کند و این سیاست دو سال به طول انجامید.

وی مطرح کرد: در دیدار اتاق بازرگانی، ظریف اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای درباره U_Turn حرفی مطرح نشد ماجرای U_Turn این است که باید از پول بین‌الملل استفاده کنیم و آمریکا نمی‌توانست بگوید چرا از پول ما استفاده کردید اما آمریکا این اجازه را نداد و یوترن را در سال ۸۷ ملغی کرد.
عباسی بیان کرد: عملی شدن ماجرای U_Turn ابتدا تأثیر کمی داشت محیط بین‌الملل را فریز کردند و یک فضای منجمد برای ایران ساختند تا نتواند هیچ حرکتی انجام دهد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه ماجرای آژاکس نخستین بار در کودتای ۲۲ مرداد علیه مصدق ایجاد شد، تصریح کرد: در این ماجرا شرایطی پیش می‌آید تا فرد در شرایطی که پیش می‌آید خودکشی کند، پروژه آژاکس دو نیز در انتخابات تا چهار ماه ادامه داشت و در مهر ۱۳۸۸ نامش به مدئا تغییر پیدا کرد و گروهی نفوذی شعارهای ساختارشکنانه همچون «نه عزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر دادند.
عباسی اظهار داشت: ماجرای ۹ دی استراتژی مدئا را خنثی کرد اصرار داشتند تا با هنجارشکنی کار را به برخوردهای صریح بکشانند و در سال ۸۹ درگیری مستقیم ایران و آمریکا آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای ویروس Stuxnet برای مبارزه در فضای سایبری با ایران گفت: حمله مستقیم اتمی نتیجه گسترش این ویروس در نیروگاه نطنز بود.
رئیس اندیشکده یقین با اذعان به اینکه هر کشور جنگ پول ایجاد کند می‌خواهد در کشور شغل ایجاد کند، تصریح کرد: جنگ ارزی در سال ۹۰ در ایران مشکلات جدی ایجاد کرد و سال‌به‌سال تشدید شد، دولت جدید در سال ۹۲ سیاست درهای باز را مطرح کرد.

عباسی با اشاره به اینکه نظر رهبر انقلاب اجرای سیاست درهای باز به سمت بیرون است، تاکید کرد: سیاست درهای باز توسط دولت روحانی، سیاست درهای باز به سمت داخل است و آنچه قاسم سلیمانی در حال اجرای آن است منویات رهبر معظم انقلاب درباره سیاست است.
وی با تأکید بر اینکه ایران در سیاست درهای باز به سمت بیرون به‌خوبی عمل نکرد، افزود: ایران در سوریه شهید داد و شهرهای موصل حلب را آزاد کرد، اما کشورهایی مانند ترکیه و عربستان که خودشان داعش را ساختند شروع به سرمایه‌گذاری برای بازسازی این شهرها هستند.

عباسی با بیان اینکه ایران سیاست درهای باز به سمت درون را در پیش گرفت، اظهار کرد: این سیاست درستی نیست؛ چراکه دست خارجی‌ها بیشتر به داخل باز می‌شود تا جایی که پخت غذای واگن‌های قطار را به دست اتریشی‌ها دادند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه ما از سر اعتماد بی‌حساب‌وکتاب به غرب ضربه خوردیم، گفت: متولی برداشتن تحریم‌ها در ایران از دشمن پول می‌گرفت تا تحریم‌ها برداشته نشود.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر ترامپ برجام را پاره کند ما هیچ تعهدی نخواهیم داشت، تصریح کرد: برای اینکه چماق آمریکا بر سر ایران فرود نیاید، اروپا تحریم‌های جدید به ایران اعمال می‌کند تا برجام مجدداً اجرا شود.

عباسی خاطرنشان کرد: برای تحقق برجام مورد انتظار آمریکا، ایران باید برنامه موشکی، منطقه‌ای، حقوق بشر و ابدی کردن تعهد ۱۰ ساله را بپذیرد در انتها نیز می‌خواهند رژیم ایران را تغییر دهند، اما جرج بوش پدر و پسر، اوباما و تمام روسای جمهور آمریکا این خیال خام‌ را در سر پروراندد و به‌جایی نرسیدند و جمهوری اسلامی 40 ساله شد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را تجزیه کند، گفت: هر خام‌اندیشی که گمان کند مذاکره با آمریکا نتیجه‌بخش خواهد بود به‌جایی نمی‌رسد، برای رسیدن به استقلال باید همانند آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ارزش و آقایی دلار شکسته شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد جهان ۶۳ ترلیون و 500 میلیارد بدهی دارد و در آستانه فروپاشی است چراکه بشر با چاپ اسکناس زیاد و پیش‌خور کردن آن به‌جای خلق پول، بدهی خلق کرده است‌.
عباسی با تأکید بر اینکه حیات اقتصادی آمریکا منوط به این است که دلار مبنای اقتصاد جهان باشد، بیان کرد: دولت‌ها به خاطر سود خودشان زیر بار حذف دلار نمی‌روند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا یک زبان بیشتر نمی‌فهمد، گفت: این زبان هم تنها زبان قاسم سلیمانی است، رئیس CIA به ایشان نامه می‌نویسد و حاج قاسم‌ حتی نامه‌اش را باز نمی‌کند و تنها این فرد است که آمریکا از او حساب می‌برد و در مقابلش زانو می‌زند.

وی بیان کرد: ما باید حق خود را از گردن‌کشان جهان بگیریم؛ اگر یک‌قدم به سمت شیطان برداریم کاری می‌کند تا قدم‌های بعدی را نیز به سمت او برداریم.

عباسی با اشاره به جنگ هیبریدی توسط غرب گفت: گسل دراویش، گسل ۹ دی، گسل جدایی‌طلبی، گسل حجاب و دختران خیابان انقلاب و جنگ ارزی از مقدمات جنگ هیبریدی است که توسط غرب در ایران اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ گسل فعال در کشور مشاهده خواهیم کرد، مطرح کرد: جنگ‌های ترکیبی نوعی جدید از آشوب‌ها است که چه برجام بماند یا خیر بازهم چنین آشوب‌هایی از سوی دولت‌های آمریکایی خواهیم دید، برای مقابله با این گسل‌ها باید مردم آگاه شوند و استعداد و توان داخلی را باور کنیم تا طرح‌های داخلی را اجرا کنیم.

رئیس اندیشکده یقین توانایی ملت ایران را حلال‌زدگی دانست و افزود: هیچ امام معصومی نتوانست حکومت 40 ساله داشته باشد؛ اما این نظام منتظر امام زمان (ع) توانست 40 ساله شود، پس ما به آینده امیدواریم و دلیل اصلی این امر حلال‌زادگی ملت ایران است.

وی با اذعان به اینکه تهدید ملت ایران تهدید غرب نیست، گفت: تهدید اصلی ملت ما بی‌عرضگی مسئولین، عدم توجه به محرومین، ایجاد تبعیض فساد و فقر است و ما به‌هیچ‌وجه از تهدید غرب نمی‌هراسیم و به آینده امیدواریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خبری همراه تصویر بر روی برخی رسانه ها قرار گرفته که باید توسط مسئولین مدیریت شود و آنهم سلفی گرفتن بعضی افراد با جسدی است که منسوبش می کنند به رضا پهلوی ....این تصاویر انسان را بیاد مردم ماداگاسکار می اندازد ....کار زشتی است و زیبنده ی مردم فهیم و مومن ایران هرگز نبوده و نیست .
به محمد
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
از مرده شم میترسید ؟
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ. ترس؟ ما آمریکا رو زیر پا گذاشتیم. لاشه گرگ پیر دیگه چی میشه.
Iran, Islamic Republic of
آره می بینم از ارزش ریال در برابر دلار مشخصه چقدر آمریکا رو زیر پا گذاشتید
Canada
خخخخخخخخ
امريكا زير پاته؟!! م...
Iran, Islamic Republic of
فعلا دلار رو درست كنيد و كاغذ آمريكايي رو زير پا بذاريد نميخود كار ديگه اي باهاش بكنيد
...
Iran, Islamic Republic of
احتمالا" دولت میخواد یه چیزی رو گرون کنه که این لاشه دیکتاتور رو الکی رو کرده فردا هم می گویند نه بابا جسد یکی دیگه بوده. پادوهای آمریکا دیگه موضوع کم آورده اند. بیچاره ها، لاشه دیکتاتور توی مصر قیر و گونی شده. خخخخخخ.
Canada
تهديد اصلى كشور و ملت ما ، نظريه پردازان متوهم و بى ادب و بى سوادى مثل شما هستند. تا زمانى كه بلندگو دست امثال شما و رحيم پور ازغدى و رائفى پور و ... باشد همين اش است و همين كاسه.
كاش ميشد تمام شما تندروها را سوار يك كشتى كرد و به خرج ملت يه سفر دور دنيا فرستاد تا چشمتون باز بشه.
والا مردم هم راضى هستند يه مدت شماها رو كمتر ببينند.
سید سجاد
Germany
وای مامانم اینا... تو چقدر ناز صحبت کردی عجیجم ,
محسن
Iran, Islamic Republic of
جان دلم بجای توهین که نشان از بی اطلاعی جنابعالی است کمی ازخوا ب بیدار شو تا متوجه شوی کلاه برجام تا کجا اومده فقط چند دقیقه
Canada
کله برجام را مجلس اصولگرا سر ملت گذاشت و الا روحانی بی تقصیر است؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
همین که تو رفتی از ایران و تو کانادایی برای ما خیلی خوبه
اگه بقیه افرادی که مثه تو فکر میکنن هم بیان پیش تو تو دامان اربابهای جنایت کارتون ایران بهشت برین میشه
بیژن
درود بر حسن عباسی!بعداز حسین شریعتمداری پرچم روشنگری و مبارزه با لیبرالها وخائنین داخلی و واداده ها را به دست گرفته!خداقوت پهلوونها!
رضا
Iran, Islamic Republic of
حلال زادگى ؟!!!
اى خدا ! اينهم شد نظريه ؟! يعنى بقيه مردم دنيا حرامزاده اند ؟! اُ… بر تو اى نادون ! اى سفيه !
اين بابا رسماً ردّ داده بخدا ، يكى گل بگيره …شو تا بيش از اين مايه ننگ مون نشده !
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت را بیامرزد که راست گفتی نادانی را بهش اضافه کن چون ادم نادان است که همه را فدای خود می کند نمی توانید انقدر وجود داشته باشید که استعفا دهید و کار را به اهلش بسپارید نه اینکه مردم و مملکت را فدای جهالت خود قرار دهید این دولت تف و لعنت را برای خودش رزرو کرده که خدا نابودشان کند
Iran, Islamic Republic of
این حلال زادگی به خاطر عفت و حیای زن و مرد ایرانی است که متاسفانه دشمن با درک صحیحش آن را هدف قرار داده است و مسئولین ما در غفلت هستند.
Iran, Islamic Republic of
عباسی را قبول دارم ولی این گفته ش که :
اما این نظام منتظر امام زمان (ع) توانست 40 ساله شود، پس ما به آینده امیدواریم و دلیل اصلی این امر حلال‌زادگی ملت ایران است.
اگر فقط ظاهروپوسته نظام اسلامی باشد (که نصقه ش شده ) استکبار مشکلی با اسم ها ندارد!واینکه 400ساله شود...وملتی که به قول خودش با خوردن ربای بانکی بیچاره شده واون رباپدر همه را درآورده کجا قرار می گیرد....آیا بازه حلال زادگی می ماند؟
Germany
دولت و مسئولين كه فاجعه هستند اما حتما با عرضه معركه تويي آقاي دكتري كه كارشناسي داري!
Iran, Islamic Republic of
ایشون هیچ جا نگفته من دکتری دارم. و همیشه گفته به من بگویید عباسی. عقده ای ها بسوزند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بی عرضگی مسئولین نیست.وقتی شورای نگهبان حدود 200مدیر به اصطلاح انقلابی واسلامی را در دامن انتخابات مردم قرار میدهد ومردم چاره ای جزء انتخاب یکی از این به اصطلاح مدیران را ندارند وضع مردم بدتر هم خواهد شد.شورایی که دخالت خویش را تا انتخابات شورای اسلامی روستا هم بسط داده است،ومتاسفانه تنگ نظری این شورا بگونه ای که کسانی را که نزد مردم از محبوبیت برخوردار باشند بلافاصله رد صلاحبت خواهد کرد این مطلب را به عینه در انتخابات گذشته حس کردیم مثالش رد صلاحیت مرحوم هاشمی ،احمدی نژاد،نماینده یزد واصفهان وغیره
Iran, Islamic Republic of
انتخاب بد خودتون رو به گردن شورایی نگهبان نندازید
Canada
درست میگی مردم بین بد و بدتر به انتخاب بد تن دادند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا شورای نگهبان به وظیفه اش عمل می کند. متاسفانه قانون اجازه افشای مدارک فساد آقایان را به شورای نگهبان نمی دهد. ...
لطفا همه چیز را سیاسی نببنیم
دوما ما از میران غربگرا چه خیری دیدیم؟
Iran, Islamic Republic of
اقای ابوذر قانون اجازه افشا نمی دهد با چون فقط سلیقه یک عده است انان اجازه نمیدهند قانون اجرا شود مردم خودشان عقل و شعور دارند و خوب و بد را از هم تشخیص میدهند باید اجازه داد تا مردم خودشان نماینده و کاندبدای خود را انتخاب کنند با نظارت استصوابی وضعیت کشور هر روز از هر روز بدتر میشود .
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنیدو سوباق وجود شورای نگهبان در دیگر کشورها را هم بخوانید.روش دمکراسی هم این راه را دارد ما که جای خود را داریم. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
همون مردم سال 88 و84 به کس دیگری رای دادند.اونوقت هم نظرت همین بود؟! پس فتنه 88 برای چی به پاشد؟!
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان تو دوره های مختلف نسشبن به اعتراض رد صلاحیت شده ها اعلام کرده که اگه می خواهید علت رد صلاحیت خود را مردم بدانید بیایید و مدارک را بگیرید و در انظار مردم بگذارید. ما از لحاظ انتشار موارد خصوصی اشخاص منع قانونی داریم! تا حالا کی رفته بگیریه و منتشر کنه؟
Iran, Islamic Republic of
مسئولانی که حکومت به واسطه شورای نگهبان انتخاب کند ومردم مجبور باشند بین بد وبدتر را انتخاب کنند نتیجه همین میشود
سید سجاد
Germany
شورای نگهبانی که درابتدای انقلاب اسلامی و با جمع افکارو باورهای انقلابیون مسلمان و متعهد و ولائی وبه دستورفقهی حضرت روح الله رحمت الله علیه تشکیل شد شورائی بود که ازانقلاب و انقلابیون ولائی تشکیل شد وکماکان درهمان اوائل خیلی دقیق و برموازین اسلامی و انقلابی هم رای صادرمیکرد و ملت هم دغدغه و دلشوره و نگرانی و شبهه ای هم نداشتند چرا که افراد ان شورا و خط ان مشخص و استوار بردستورات اسلام بود ...
United States
حسن عباسی با لقب دکتر و یا بدون ان، و رائفی پور و اذغدی هم همینطور .اینها خار هائی هستند که چشم کدخدا و غرب پرستهای بدبخت و زبون را کور کرده اند. راهشان مستدام و چشم بد خواهانشان کور.
ايرج
Iran, Islamic Republic of
به به حسن عباسي هم پيداشد !!
لابد قراره ايشون هم چند تا لگد به احمدي نژاد بزنه كه يهو پيداش شده !
آدمیزاد
Colombia
جمهوری اسلامی خواهد ماند ولی چون جامعه هر روز بیشتر سکولار تر میشود ، جمهوری اسلامی نیز ناچار خواهد بود خود را به واقعیتهای کاربردی سکولار جامعه وفق دهد .
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر واداده ها که مدام دشمن را جسور تر می کنن
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافقم. کاش مسوولان ما عرضه وغیرت بخرج میدادن وبه مردم خدمت میکردن.
Iran, Islamic Republic of
مرگ برپهلوی ها
Iran, Islamic Republic of
والا! مشکل کشور همین بی عرضگی مسئولان هستش! وگرنه دشمن به خودی خود که توان تاثیر نداره بجز زمانی که ما ضعیف هستیم!
Iran, Islamic Republic of
من اَكَلَ حراماً مّالم يَقْبَلِ اللهُ مِنهُ صَرفاً و لا عدلاً.
کسي که مال حرامي را بخورد هر چند اندک باشد، خداوند هيچ عملي از او قبول نمي‌کند چه واجب باشد چه مستحب
ناشناس
Sweden
منطورت كدام يكي؟ بجز يك نفر كه همه رموز جعبه سياه دستشه بقيه فقط پادو هستند و ادرس عوض نده حاجي