پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش حمیدرضا ترقی به ادبیات روحانی

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 606528
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: ادبیاتی که آقای روحانی درباره دستگاه نظارتی کشور به کار برد، خلاف سوگند رئیس جمهور است.
واکنش حمیدرضا ترقی به ادبیات روحانی
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به اظهارت اخیر روحانی رئیس جمهوری درباره دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: وقتی دستگاه و یا فردی از صحت عملکرد خود اطمینان دارد از محاسبه و پاسخگویی نمی‌هراسد.

وی افزود: اشخاصی که از نظارت و حساب و کتاب نگران هستند، به طور حتم در رفتار و عملکرد خود خطا و تخلفات زیادی دارند که افشای آن موجب بروز آسیب‌های حیثیتی برای آن‌ها خواهد شد.

ترقی تصریح کرد: معتقدم صحبت‌های اخیر رئیس جمهور دستگا‌های نظارتی را متهم به تخلف می‌کند تا اینکه بخواهد آن‌ها را از خطا برائت کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی بیش از وظایف و اختیارشان در امور دستگاه‌های اجرایی دخالت کنند، طبیعتا صحبت آقای رئیس جمهور ممکن است صحیح باشد، اما تاکنون ندیده‌ایم که نهاد‌های نظارتی بیش از آنچه در حوزه وظیفه آن‌ها تعیین شده است، به مسائل ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، دستگاه‌های ناظر گزارش خود را به قوه قضائیه تحویل می‌دهند، این دستگاه باید موارد خطا را مورد بررسی قرار دهد، سپس دیوان محاسبات گزارش‌های بدست آمده را به دادستان می‌سپارد و این مقام موظف است تا از حقوق مردم دفاع کند.

ترقی تأکید کرد: اگر فردی از ناظران به مسئله‌ای ورود پیدا کرده که خارج از حیطه مسئولیت وی نبوده است، دلیل نمی‌شود که رئیس جمهور با آن لحن کل دستگاه نظارتی را زیرسوال برده و بخواهد دستگاه‌های اجرایی را در برابر نهاد‌های نظارتی مقاوم کند، لذا این امر نشان می‌دهد که منطق صحیحی بر عملکرد رئیس جمهور و دولت حاکم نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اذعان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی طبق قانون اساسی توسط دیوان محاسبات و نمایندگان مجلس رصد و نظارت نشوند، طبیعتا بسیاری عرصه را باز دیده و بیت‌المال را هدر می‌دهند، حتی ممکن است دست به تخلف هم بزنند، لذا دستگاه‌های نظارتی باید حامی حق و حقوق مردم باشند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود تا با افراد متخلف برخورد کرده و در صورت لزوم آن‌ها را از مسئولیتشان خلع کنند؛ معتقدم ادبیاتی که آقای روحانی درباره دستگاه نظارتی کشور به کار برد، خلاف سوگند رئیس جمهور است و باید این گفته خود را اصلاح کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *