پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توصیه‌های تغذیه‌ای به مادران باردار در نقاط محروم

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 606521
مادران باردار در نقاط محروم که دریافت مناسب پروتئین و کربوهیدرات ندارند، باید به شدت لبنیات مصرف کنند.​
توصیه‌های تغذیه‌ای به مادران باردار در نقاط محروم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دکتر شیرین نیرومنش در خصوص جدی گرفتن سلامت مادران باردار گفت:لازمه این که دوران بارداری به سلامت طی شود و نوزادی با وزن مناسب متولد شود،بستگی به عوامل مختلفی از جمله تغذیه دارد.

این متخصص زنان و زایمان افزود: در دوران بارداری دریافت مواد غذایی و مکمل‌ها باید به گونه ای باشد که مادر نه دچار سوءتغذیه و نه دچار اضافه وزن شود که اضافه وزن در مادران باردار امروزه به یکی از معضلات حوزه باروری تبدیل شده است.

نیرومنش گفت: میزان مصرف سبزی، میوه، پروتئین و افزایش تحرک در مادران باردار باید به شدت توجه شود و باید حداقل سه وعده میوه در روز مصرف کنند و همچنین مصرف ماهی باید جایگاه خودش را در رژیم غذایی داشته باشد زیرا توصیه می‌شود در هفته 2 بار مصرف شود، اما متاسفانه سرانه مصرف ماهی در کشور ما بسیار پایین است.

این متخصص زنان و زایمان افزود: در مناطق محروم و دهک‌های پایین که مادران باردار جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و ممکن است به طور مناسب دریافت پروتئین، گوشت سفید، گوشت قرمز، سبزی، میوه و ویتامین نداشته باشند، باید لبنیات بیشتری مصرف کنند تا به رشد سلول‌های مغزی جنین آسیب نرسد، همچنین برای پیشگیری از سوءتغذیه مادران باردار باید در مدارس شیر توزیع شود.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *