سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

روسیه به‌دنبال افزایش تجارت با ایران

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 606515
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی از وزارت حمل‌ونقل این کشور خواست تا تعاملات بازرگانی با ایران را تعمیق دهد.
روسیه به‌دنبال افزایش تجارت با ایران
به گزارش جهان نيوزرمضان عبداللطیپوف اظهار کرد: وزارت حمل‌ونقل روسیه باید یگانه نهاد هماهنگ کننده در تعاملات بین ایران و روسیه در راستای تحقق طرح کریدور شمال –جنوب باشد.
 
 وی افزود: ۱۷سال است که قادر به برقراری این مسیر نیستیم و وزارت حمل‌ونقل روسیه به نوبه خود منتظر دیدار با طرف ایرانی است.
در همین خصوص ماریا آرتیوخوویچ، سخنگوی وزارت حمل‌ونقل روسیه گفت: مسئله مربوط به کریدور شمال- جنوب در ماه مارس میان مقامات دو کشور بررسی شده است و هدف ما تشکیل مرکزی ارتباطی است.

این مقام روس خاطر نشان کرد: در این پروژه حمل و نقل سازمان راه آهن روسیه، شرکت ترانس کانتینر و مرکز صادرات روسیه حضور خواهند داشت.
وی افزود: برقراری کریدور شمال-جنوب این امکان را به روسیه می دهد تا از مسیر دریای خزر و خاک ایران به آبهای خلیج فارس و دریای عمان دسترسی ترانزیتی داشته باشد.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *