سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تیم ها برای حضور در لیگ برتر باید ضمانت بدهند

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 606501
قوانین فوتبال حرفه ای و ای اف سی باعث خواهد شد تا تیم هایی که کیفیت لازم را ندارند از لیگ برتر کنار بروند.
تیم ها برای حضور در لیگ برتر باید ضمانت بدهند
به گزارش جهان نيوز، سقوط نفت یکی از بحث های مهم امروز فوتبال ایران است. هرچند سقوط یک تیم به دسته پایین تر یک امر عادی و طبیعی در فوتبال است اما روندی که نفت در این فصل طی کرد آینده غم انگیزی شبیه به پاس، راه آهن، صبا و خیلی دیگر از تیم های خوبی که دیگر نیستند را تداعی می کند.

امروز اما رئیس فدراسیون فوتبال حرف های جالبی درباره نفت زده است. در لابه لای حرف های تاج این جملات شنیده شد که مدیرکل ورزش و جوانان گفته است این تیم سقوط کرده و باید به سطحی برسیم که کمکی به باشگاه  حرفه‌ای انجام نشود و از سوی دیگر بتوانیم حق پخش را بگیریم. اما جالب است که اینکه هیچ کمکی به باشگاه حرفه ای نشود را انجام دادیم اما ماجرای حق پخش هنوز هم معادله ای مبهم است.
 
مهدی تاج در حرف های امروزش به صراحت گفت که سعی فدراسیون این است که تیم های کم کیفیت را در لیگ برتر نگه ندارند و قرار است قوانینی که برگرفته از قوانین ای اف سی است از تیم ها برای حضور در لیگ برتر ضمانت بدهند که شرایط حضور در لیگ حرفه ای را دارند. گویا قرار است یکسری استانداردها مشخص شود که هرتیمی آن ها را نداشته باشد نتواند در لیگ برتر حضور یابد.

آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ یا آنکه بازهم اغماض و تخفیف و روابط نقش بازی کرده و استانداردها نادیده گرفته می شوند؟ تاج می گوید با قانون جدیدی که سازمان لیگ اعمال خواهد کرد، قرار است که برخی از تیم‌هایی که اوت نشده‌اند هم، در لیگ برتر نباشند و  تیم‌ها برای فصل آینده باید گارانتی بدهند. این قانون کاری به حق پخش ندارد و تیم‌ها باید برای حضور در لیگ برتر و حتی لیگ دسته اول گارانتی بدهند. اگر تیمی نتواند شرایط لازم را داشته باشد، نمی‌تواند در لیگ برتر و حتی لیگ یک شرکت کند و شاید تعداد تیم‌های لیگ برتری کاهش پیدا کند.

منبع:ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *