جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۱

محمود صادقی را چه کسانی مدیریت می‌کنند؟

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 606433
صادقی هر چقدر به طور کارآگاهی و ریز بینانه رفتار جناح رقیب را زیر نظر دارد اما برای دولت و جناح متبوعش، تا از بالا دستور نگیرد هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد و نقش یک وکیل الدوله ایفا می کند.
به گزارش جهان نيوز، مدیریت اصلاحات در مجلس و شورای شهر تهران مدرسه‌ای و دستوری است. آنچه از فحوای کلام نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس دهم دریافت می‌شود، مشخص می کند اصلاح‌طلبان به خودی خود اجازه مانور و فعالیت سیاسی ندارند و درواقع به طور دستوری از بالا به پایین عمل می‌کنند.

«محمود صادقی»، نماینده جنجالی اصلاح‌طلبان در مجلس تصریح کرده که انصرافش از استیضاح سه وزیر صرفاً به خاطر التزام تشکیلاتی بوده و نه اینکه قانع شده باشد. او که خود عضو فراکسیون امید مجلس است، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با انتقاد از مدیریت فراکسیون می‌گوید که «شخصاً یکی از متقاضیان استیضاح یکی از سه وزیر بودم که در آخرین فرصت‌ها به‌خاطر التزام تشکیلاتی از نطق در جایگاه استیضاح‌کننده صرف‌نظر کردم. با این حال به آقای دکترعارف هم گفتم که فراکسیون حتی یک بار هم از بنده به‌عنوان متقاضی استیضاح نپرسید، درد و مشکلت با این وزارتخانه چیست و دوستان حتی یک بار از ما نپرسیدند علت امضای استیضاح از جانب ما چه بوده است. »

محمود صادقی که خود با دستور از بالا، از استیضاح وزرا کنار کشید، حالا منتقد این نوع نگاه در فراکسیون امید است و می‌گوید:

«این درست نیست که فراکسیون یا هر تشکیلاتی با نگاهی از بالا به پایین به اعضا تکلیف کند که نباید مغایر با نظر فراکسیون نطق کنید. بلکه کار تشکیلاتی و فراکسیونی باید شکل اقناعی و مشارکتی داشته باشد.»

این درحالی است که محمود صادقی، یکی از اصلاح‌طلبانی است که مدعی افشاگری فساد است و خود را فردی فسادستیز معرفی کرده و در صفحه توئیتر خود حتی از دستگیره‌های درب توالت (که البته موضوعی اشتباه بود) نیز نمی گذرد اما در اینجا نشان می‌دهد این نماینده اصلاح طلب هر چقدر به طور کارآگاهی و ریز بینانه رفتار جناح رقیب را زیر نظر دارد اما برای دولت و جناح متبوعش، تا از بالا دستور نگیرد هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد و نقش یک وکیل الدوله را به جای وکیل المله با همه ادعایش بازی می‌کند. استاندارد دوگانه‌ای که فساد را به طور جناحی سیاسی می بیند نه به عنوان یک آسیب ملی و اجتماعی.

جالب اینجاست که در شورای شهر تهران نیز همین روند وجود دارد. اخیرا اخباری از جریان اصلاحات منتشر شده که غیر از بیماری نجفی، فشارهای سیاسی حزب کارگزاران نیز علت این استعفا بوده است.

«علی شکوری راد»، دبیر کل حزب اتحاد ملت درباره علت فشارهای کارگزاران برای کناره گیری نجفی گفت:

«با اینکه آقای نجفی در گذشته عضو کارگزاران بود، در جایگاه شهردار، هیچ گرایشی به کارگزاران از خود بروز نداد. همین می‌توانست باعث گله‌گزاری شود. البته به این دلیل که دبیرکل کارگزاران قبلا شهردار تهران بود، شاید این انتظار به‌طور منطقی از طرف آنها هم وجود داشت که با آنها بیشتر مشورت صورت‌ بگیرد. اما مشورت‌ها به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت نبود.»

شکوری راد همچنین از توافقات احزاب کارگزاران و حزب متبوعش، بیرون از شورای شهر تهران به روزنامه شرق گفت:

« از طرف اتحاد، من، خانم منصوری، آقای جلایی‌پور و آقای سعید شریعتی و از طرفکارگزاران هم آقایان کرباسچی، مرعشی و قوچانی حضور داشتند. توافق‌ها هست و شاید بتوان متن آن را هم منتشر کرد. چیز خیلی عجیب و غریبی نیست. این را هم توافق کردیم که درباره شهرداری، شورا تصمیم بگیرد و کسی سعی نکند از بیرون تصمیمی را به شورا تحمیل کند. گفتیم تا زمانی که شورا استعفای آقای نجفی را نپذیرفته، کسی آقای نجفی را رفته قلمداد نکند البته پذیرفتیم که آقای نجفی دیگر نخواهند ماند. از جمله موارد دیگری هم که گفتیم این بود که هر دو حزب، ترجیح منافع ملی را بر منافع اصلاح‌طلبی و منافع اصلاح‌طلبی را بر منافع حزبی بپذیرند. »

اینکه دو حزب سیاسی که از دیرباز یعنی شورای شهر اول به طور سنتی در جریان اصلاحات بر شورا اعمال نظر کردند، اینگونه توافق می کنند که در مسئله مهمی مانند شهرداری تهران کمی هم به شورای شهر تهران مجال بدهند تصمیم گیری کند، خود گویای مطالب بسیاری است. از سوی دیگر شکوری راد از پارلمان در سایه و درواقع بالاسری اصلاح‌طلبان در پارلمان شهری پرده برداری کرد که تصمیمات مهمتر شورای شهر در آنجا انجام می پذیرد.

شکوری راد اگرچه از توافق عدم اعمال نظر در شورای شهر سخن می گوید اما در جای دیگر از توافق 10 بندی این دو حزب سخن می گوید که یکی از بندهای عجیب آن عدم تخریب محسن هاشمی است. وی در این باره بیان می کند:

کارگزاران رغبت داشتند که آقای محسن هاشمی به‌عنوان آلترناتیو مطرح شود که آنجا توافق کردیم آقای محسن هاشمی هم تخریب نشود.یعنی که مخالفت با [شهردارشدن] آقای محسن هاشمی منجر به تخریب و تضعیف ایشان نشود. مشخص بود که ما با خروج آقای هاشمی از شورا مخالف بودیم ولی [قرار بود] بیان این، به‌گونه‌ای نباشد که به جایگاه آقای هاشمی لطمه بخورد. برای همین گفتیم کسی «له و علیه» آقای هاشمی صحبت نکند. نه کسی تبلیغ کند و نه کسی مخالفت کند.

با این حال آنچه به نظر می‌رسد چه در شورای شهر تهران و چه در مجلس شورای اسلامیتصمیم‌گیری با نمایندگان مردم نیست و این افراد در ظاهر نقش وکیل المله‌ها را بازی می کنند اما در عمل گوش به فرمان بالادستی خود خارج از گود پارلمان هستند.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م خ
Iran, Islamic Republic of
بيچاره ان مردمى كه به امثال ايشان راى دادند چقدر اميدوار بودند و حالا چه شد
Iran, Islamic Republic of
درود بر تهرانی ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعضی از افراد همه چیز خود را برای حزب و جناح و کسب کمی قدرت می فروشند.....عجیب تر اینکه بعضی از این افراد قبلا معمم بودند......
Iran, Islamic Republic of
مگر یک نماینده چکار بیشتر از این میتواند انجام دهد که میگویی بیچاره مردم .البته درست است بیچاره مردم که نماینده برای شورای شهر تعیین کردند و انها هم شهردار ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان انسان شجاع و راست‌گویی است و این خوب است دو رو نیست و خود واقعیش است .حال اگر بد است همین است و اگر خوب است باز هم همین است .و تند تند رنگ عوض نمیکند .اگر کسی بخواهد میتواند با زبان مناظره با ایشان مقابله کند چون دو رو نیست
هادی
Iran, Islamic Republic of
ما رای دادیم و الان هم بیشتر دوستش داریم...
حداقل یکی پیدا شد که صداش دربیاد از بی عدالتی و فساد و ....
بقیه که یا خوابن یا منفعتشون در سکوته...
هر که از پُل بگذرد خندان بُوَد
Iran, Islamic Republic of
اگر جناب صادقی جواب کرام الکاتبین رو هم بتونه اینطور بده که اقدامات من به خاطر التزام تشکیلاتی بوده ، خیلی خوبه !
اما به قول معروف اونجا حسابش با کرام الکاتبینه!
Iran, Islamic Republic of
همه این لیست امیدی ها رو باید کنار دیوار گذاشت و با چوب خشکه تنبیهشون کرد!
علی
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر منافقان و خوارجان خدا نسلشان را از روی این مملکت پاک کند به حق شهدا
Iran, Islamic Republic of
یکی از معدود نمایندگانی که از دست جنتی دررفته و بجای بله قربان گویی و مجیز قدرت گفت دارد نمایندگی مردم را میکند
Iran, Islamic Republic of
تو راست می گی چون تمامی حرفهای ایشان بی سند و بی مدرک و جناحی است
کمی بررسی کن تا حقیقت را بدانی ، البته اگر تو هم جناحی نباشی