چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۲۰

آقای وزیر؛ رسانه‌ها بیمار نیستند به وظیفه‌شان عمل می‌کنند/ دولت منتظر حل مشکلات به دست مردم است؟

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 606310
دولت دوازدهم هم خود را در نقش منتقد وضع موجود جا زده است و هم نسبت به انتقادات در واکنش منفی به خود می گیرد، موضوعی که نمونه آن را در بیمار خواندن رسانه‌ها توسط وزیر بهداشت می بینم.
آقای وزیر؛ رسانه‌ها بیمار نیستند به وظیفه‌شان عمل می‌کنند/ دولت منتظر حل مشکلات به دست مردم است؟
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها بازهم وزیر بهداشت در صدر حواشی دولت قرار گرفته است. «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» هفته گذشته برخورد سفت و سختی با نماینده ارومیه که درباره واردات لنز آمریکایی از وی سئوال کرد، داشت و باکنایه به خط نوشتی که معلم ادبیات روزهای دبستانش به آنها می داد، این نماینده را به رعایت ادب دعوت کرد.

به گزاش جهان نيوز، اخیرا نیز وزیر باب گلایه از رسانه‌ها را دوباره گشوده است و آنها را بیمار خوانده است. قاضی زاده هاشمی در این باره بیان می‌کند: «متاسفانه همه رسانه‌ها بیمارند و استثنا قائل نیستم و بیماری را پخش می‌کنند؛ چرا باید آمار طلاق در کشور بالا باشد، چرا آمار آسیب‌های اجتماعی بالا باشد؟ معنی این است که در این مقاطع درست عمل نمی‌کنیم؛ نه رسانه، نه والدین و و اجازه بدهید بگویم مدرسه‌مان درست عمل نمی‌کند و باید بازنگری کنیم و ریشه‌ را بیابیم.»

نگاه منفی که قاضی زاده به رسانه‌ها دارد و آنها را بیمار می‌خواند پیشتر هم در برخورد وی با اصحاب رسانه آشکار شده است. کار وزیر بهداشت با رسانه‌ها حتی به برخورد توهین‌آمیز هم رسیده است. یکی از روزنامه نگاران روایتی از مواجهه خود با وزیر بهداشت دارد که در آن قاضی زاده خطاب به او گفته است: « شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.»

همچنین، قاضی‌زاده در برنامه نگاه یک تلویزیون که با موضوع عملکرد وزارت بهداشت به روی آنتن رفته بود، حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش از مدیران تلویزیون بابت تعطیل کردن بخش حاشیه‌های پزشکی از خبر20:30 تشکر کرد! این اتفاق از معدود دفعاتی بود که یک مدیر دولتی از تعطیل شدن یک برنامه تلویزیونی تخصصی، آن‌هم روی آنتن همان رسانه تشکر می‌کرد.

اما رویکرد قاضی زاده و دولت دوازدهم در برخورد با رسانه‌ خود قابل نقد است. انتقاد فصل بلافصل رسانه‌هاست اما دولتی که خود رویکرد انتقادی دارد نسبت به رسانه‌های منتقد معترض است. پاستورنشینان بنابر صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور که تاکیدی بر این موضوع بود، وظیفه کار اجرایی را دارند اما در این حیطه بیشتر نقش منتقد را به خود گرفته‌اند که متاسفانه در این حیطه با الفاظ ناپسند به سراغ چیزی که نقد می‌کنند‌، می روند.

اینکه وزیر بهداشت در خصوص آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی دغدغه دارد بسیار موضوع مثبتی است اما در این حیطه دولت به سبب وظیفه اجرایی باید پاسخگوی برخی مسائل باشد نه منتقد آن. در این زمینه رسانه‌ها را که خود رکن چهارم دموکراسی هستند و باید با پیگیری و انعکاس رویدادهای تلخ، جامعه و مدیران را متوجه کنند تا اقدامی جهت برطرف کردن این موارد بکنند، نمی توان بیمار خطاب کرد. کما اینکه دولت نیز در این عرصه بعد از 5 سال کار اجرایی به جای پاسخگویی خود منتقد اصلی این روند شده است. موضوعی که حتی داد طرفداران دوآتیشه دولت دوازدهم را در آورده است. نمونه آن «صادق زیباکلام»، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است که نسبت به این حرف رئیس جمهور که چرا مدیران دولتی در برابر مشکلات سکوت کردند، معترض شد.

زیباکلام در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «در توییت خود نوشت: جناب آقای روحانی! نخستین مدیر دولتی که می‌بایستی «روزه سکوت» را بشکند خود جنابعالی هستید. خود حضرتعالی چرا ۱۰ماه است پیرامون مشکلات و مسائل جدی کشور سکوت کرده‌اید؟ بنده بارها از جنابعالی پرسیده‌ام چرا در گفتگو هایتان با مردم این‌قدر سطحی حرف می‌زنید و مشکلات واقعی را با مردم در میان نمی‌گذارید؟»

بنابراین اگر رسانه‌ها بلندگوی و انتقال دهنده مشکلات به جامعه و مسئولان نباشد و جامعه را نسبت به این موارد هشیار نکنند و هشدار لازم را ندهند چه کسی این کار را انجام خواهد داد، مدیران دولتی! آیا عمل رسانه به وظایفشان بیماری محسوب می‌شود؟

از سوی دیگر دولتی که 5 سال  کار کرده است چرا باید مشکلات را به گردن مردم و رسانه‌ها بیندازد. در این عرصه دولت چه اقداماتی خصوصا در حوزه ایجاد فرهنگ درست و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده است که حالا بایستی از مردم و رسانه‌ها طلبکار باشد. خوشمزه اینکه دولت دوازدهم که خود را منتقد وضع موجود می داند، نسبت به انتقادات نیز واکنش منفی به خود می گیرد؛ نمونه این مورد را در بیمار خواندن رسانه‌ها توسط وزیر بهداشت می بینم. 

امیر حمزه نژاد 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
(((((((((زیباکلام در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «در توییت خود نوشت: جناب آقای روحانی! نخستین مدیر دولتی که می‌بایستی «روزه سکوت» را بشکند خود جنابعالی هستید. خود حضرتعالی چرا ۱۰ماه است پیرامون مشکلات و مسائل جدی کشور سکوت کرده‌اید؟ بنده بارها از جنابعالی پرسیده‌ام چرا در گفتگو هایتان با مردم این‌قدر سطحی حرف می‌زنید و مشکلات واقعی را با مردم در میان نمی‌گذاری))))))) اقای روحانی شچاعت داشته باش و مشکلات را با مردم در میان بگذار نترس ملت به شما رای داده اند و از رای مردم پاسداری کن
سرور
Iran, Islamic Republic of
روحانی چون جوابی ندارد سکوت کرده است.در طول این سالها هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی از حمایت و دنباله روی مجلس و قوه قضاییه برخوردار نبوده است.
....
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه را خوب اومدی مثل اینکه ایت الله لاریجانی هم معتدل و اصلاح طلب شده
Iran, Islamic Republic of
...صنعت دارویی و پزشکی جزء پر درآمدترین تجارتهای دنیا است و هیچ کس به این راحتی از کنار آن نمی گذرد.
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی زاده هاشمی با طرح به اصطلاح سلامت خود ،در سال اقتصاد مقاومتی ،حقوق پزشکان را چند برابر کرد .با این کار غیر از اینکه شعار اقتصاد مقاومتی را زیر سئوال برد ،باعث هدر روی بیت المال و زیان ده کردن سازمانهای بیمه ای خصوصآ بیمه تامین اجتماعی شد و نیز با افزایش شدید تعرفه های پزشکی ،مردمی که بیمه ندارند را به مرز نابودی کشاند. جالب اینجاست زمانی که مجریان صداو سیما در برنامه های گوناگون از این کار او ایراد میگرفتند با تندی به آنها بر میگشت و آنها را به نادانی ،غرض ورزی ،... متهم میکرد .
Iran, Islamic Republic of
دکتر قاضی زاده فرد زحمتکش و دلسوزی است فقط حیف که زحماتش با عدم پیش بینی و بی حوصلگی و بی درایتی خراب کرد. طرح سلامت از اول هم محکوم به شکست بود که ما کارشناسان اینرا میدانستیم ولی وزیر شتاب زده بود
یک فرماندار بیشعور
Iran, Islamic Republic of
عکس خود را دید در مَی زاهد کوتاه بین
تهمت آلوده دامانی به جام باده زد!...



خود کردن و عیبِ دوستان دیدن!!
اَی خِدا...
Iran, Islamic Republic of
علي آقا طرح سلامت طرحي بسيار علمي و مبتني بر تجربيات كشورهاي در حال توسعه و نيز پيشرفته بود. طبق اين طرح:
1- كليه افراد كشور بايد بيمه شوند. (فرد بدون بيمه معنا ندارد)
2- تعرفه هاي خدمات پزشكي بايد واقعي شود
3- پس از واقعي شدن تعرفه ها با متخلفين و زير ميز بگيرها بشدت برخورد شود
4- بيمه هاي تكميلي براي افرادي كه خدمات ويژه مي خواهند توسعه يلبد
با اجراي اين طرح سهم پرداختي افراد (فرانشيز) در مقابل خدمات پزشكي بسيار كاهش يافت. درآمد پزشكان افزايش يافت. توليد و تأمين دارو (به ويژه براي بيماران خاص) جهش چشمگيري داشت و ....
وزير گفت كه وضعيت اخلاقي جامعه خوب نيست. آمار طلاق بالا است و در اين معضلات، هم خانواده ناآگاه مقصر است هم سيستم آموزشي ناكارآمد و هم رسانه هاي بيمار. شما مخالفيد؟ خب خيلي ساده است يك رسانه سالم را نام ببريد! فقط يك رسانه! كه توانسته باشد بدون حب و بغض هاي جناحي در مورد موضوعي يا فردي مطلب بنويسد. نخير آقايون وزير درست گفت. رسانه ها بيمارند. استثنا هم ندارد. (چه اصولگرا چه اصلاح طلب)
علی
Iran, Islamic Republic of
این طرح ظاهر و اهداف خوبی داره اما آیا:
کلیه افراد جامعه بیمه شدند؟
پزشکان دیگر زیر میزی نمی گیرند؟
با پزشکانی که زیر میزی میگیرند به شدت برخورد می شود؟
بیمه های تکمیلی کار آمد شدند؟
سهم پرداختی افراد در مقابل خدمات پزشکی کم شده است؟
تامین دارو برای بیماران آسانتر شده؟
...
جواب این سئوالات منفی است!چرا؟
اما در عوض درآمد پزشکان افزایش چشمگیر یافت و از دیگر قشر های جامعه بسیار بالاتر رفت و بیمه ها و دولت توان تامین این هزینه های سرسام آور را ندارند و پزشکان از دولت و بیمه ها طلبکارند؟
این طرح یا حماقت است یا خیانت یا ...؟
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم می خواستند مشکلات را خودشان حل کنند پس لولوی سر خرمن برای چیست اقای بالا سر می خواستند وقتی این دولت ناتوان از انجام کار است خبرش استعفا دهد تا افراد جر بزه دار و جهادی سر کار ایند که مملکت را هر روز به قهقرا نکشند
Iran, Islamic Republic of
مدعيان بي عمل
msh
Iran, Islamic Republic of
کی بود کی بود؟ من نبودم
من نبودم، شیطون بود، دور کُلاش قیطون بود!
یک فرماندار بیشعور
Iran, Islamic Republic of
عکس "خود" را دید در مَی، زاهد کوتاه بین
تهمت آلوده دامانی به جام باده زد!...


"خود کردن" و عیبِ دوستان دیدن!!
اَی خِدا...
بیماری رسانه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه یک جا با این وزیر موافق باشم همینجاست که می گوید رسانه ها بیمار هستند...
آره برخی رسانه ها مثل جهان نیوز بیمار است...آنهم از نوع بیماری حاد...
لطفا پشت رسالت قائم نشوید!!
Iran, Islamic Republic of
بيمار شمايي ...
شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
تعدادی از رسانه ها بیمار هستند ولی روی سخن وزیر با آنها نیست چون مجیزش را میگویند ولی باید گفت آقای وزیر خود وزارتخانه شما بیمار تر از رسانه های واقعا بیمار هست.
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر اگر هنرشما را به هنر مردان خدا تشبیه کنم باید عرض کنم که در جا مردود هستید.انصاف بخرج دهید چرا اینقدر هزینه های دندانپزشکی سرسام اور است ودرامد یک دندان پزشک بسیارنجومی است آخه مگه یک دندان پزشک چقدر مصالح و مواد استفاده میکنه که بحسب دوستی دیرینه ایی که به یکی از انها داشتم اظهار میکنه که ۷۰%سودخالص دارد شما چه میکنید معلومه که این تاج که برسر پادشاه هست از رنج وزحمت .....است حنای شما نزد مردم رنگی ندارد.بترسید از روز جزا
Iran, Islamic Republic of
چرا لنز امریکای چون مردم نمیتوانند مانند امثال اقای شاهرودی برای درمان به انگستان بروند حداقل درایران از دارو ولوازم استاندارد استفاده کنند
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
United States
اتفاقا ایشان کاملا صحیح میفرمایند روزی نامه های زنجیره ای اصلاح طلاب واقعا بیمار هستند از نوع صعب علاجش و بعضی هاشون زنجیر هم پاره کردهاند.