پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
محمود کلاری:

سینمای ما تنوع ژانر ندارد

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 606255
فیلمبردار کشورمان گفت: متاسفانه ما با محدودیت برای ساخت فیلم در ژانرهای مختلف مواجه هستیم.
سینمای ما تنوع ژانر ندارد
به گزارش جهان نيوز، محمود کلاری فیلمبردار سینما با اشاره به اینکه‌ نیاز سینما را مخاطب تعیین می‌کند، اظهار کرد: مخاطب و خواست او در سینما اهمیت دارد؛ متاسفانه ما با محدودیت برای ساخت فیلم در ژانرهای مختلف مواجه هستیم؛ به عنوان مثال فیلم ترسناک و اکشن نمی‌توانیم بسازیم. ‌در اصل فیلم‌هایی که متکی به سرمایه گذاری کلان هستند، نمی توانیم بسازیم. با این حال، مخاطب است که مسیر سینما را تعیین می کند.

وی افزود: وقتی فیلم‌های کمدی مخاطب بیشتری دارند و بیشتر می‌فروشند، تعداد این تولیدات هم بالا می‌رود و متنوع‌تر می‌شود. امیدوارم‌ که در همین ژانر سینمای کمدی هم بتوانیم، سینما را ارتقا دهیم و آن بخش را ساده و سهل نگیریم و سلیقه مخاطب را در یک نقطه نگه نداریم. اگر بتوانیم در بخش فیلم کمدی سلیقه مخاطب را ارتقا بدهیم، به نظرم سینما کار خودش را درست انجام داده است.
کلاری در خصوص رسالت بازیگرانی که قدرت انتخاب دارند و مخاطب به خاطر آنها به سینماها می آید، گفت: بازیگری که می تواند فیلمی را که در آن به ایفای نقش می پردازد، به معنای واقعی انتخاب کند؛ طبیعتاً به موقعیتی رسیده است که بتواند رسالت خود را انجام دهد.

وی اظهار کرد: اگر واقعاً بازیگرهایی که امکان‌ انتخاب دارند، مسیر درستی را در انتخابهایشان پیش گیرند، جایگاه ویژه خود را پیدا خواهند کرد. البته در چنین موقعیتی نیز می شود اشتباه کرد؛ اما باید ببینیم که به راستی امکان انتخاب تا چه اندازه در زمینه تولید وجود دارد که بازیگر بتواند آن چیزی که می خواهد، را انتخاب کند؛ زیرا او هم باید در سینما‌ حضور داشته باشد و نمی تواند سال‌های سال منتظر ایده ای بماند که با آنچه می خواهد تناسب داشته باشد. به گمانم گاهی یک بازیگر خوب، مجبور می شود دست به انتخابی بزند که شاید درست نباشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *