کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عارف توان اجرایی ندارد

3 ارديبهشت 1397 ساعت 8:11

عضو اصلاح‌طلب مجلس ششم، انتخاب نجفی برای شهرداری تهران و سپس استعفای وی را اشتباه خواند.


به گزارش جهان نیوز، مهدی آیتی در پاسخ این سؤال روزنامه آرمان که انتخاب آقای نجفی تا چه اندازه درست بود؟ گفت: «برای شهرداری تهران یک فرد قوی، جوان، فعال و آماده به کار لازم است. امیدوارم شورای پنجم دچار اشتباه نشود.

این مهم است که شورا به سمت شایسته‌سالاری برود و گزینه اصلح را انتخاب کند. ما امروز شدیداً نیاز داریم که پایتخت 12 میلیونی جمهوری اسلامی را به دست توانای شهرداری بدهیم که چه به لحاظ بینش سیاسی چه به لحاظ دانش شهرسازی و چه به لحاظ مسائل علوم اجتماعی، مسائل فرهنگی و مسائل اقتصادی و در همه جنبه‌ها توانایی لازم داشته باشد و کارنامه درخشانی از گذشته داشته باشد؛ یعنی در جاهایی که قبلا بوده امتحان خود را به خوبی داده باشد و از مراحل مختلف کارهای مدیریتی اجرایی و فنی عبور کرده باشد. ما نمی‌توانیم کسی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنیم که یا به لحاظ جسمی توانایی لازم نداشته باشد یا روحیه و دانش و مدیریت این کار را نداشته باشد.

وی درباره شایستگی محمدرضا عارف برای شهرداری نیز گفت: آقای عارف مدیر اجرایی خوبی نیست و در جاهایی که در دولت اصلاحات خدمت کرده است، در دوره‌های مدیریتی کارنامه‌ای خیلی قوی نداشته است و حتی در فراکسیون امید هم دیده می‌شود که می‌توانست مدیریت قدرتمندانه‌تری بر فراکسیون امید داشته باشد.

از این جهت آقای محسن هاشمی را مناسب نمی‌دانم که رفتن ایشان از شورا باعث کم شدن یک اصلاح‌طلب و تحول‌خواه از اعضای شورا می‌شود و در این صورت آقای چمران وارد می‌شود. شورای پنجم به هیچ وجه نباید اجازه دهد آقای چمران وارد شورا شود چون وی سابقه خوبی در دوره‌های گذشته در شورا نداشته است.

وی افزود: باید با صراحت گفت که اگر شورای پنجم یک نفر را از بین خودشان برای شهرداری انتخاب کند، چون در این صورت به اجبار جایگاه خالی شده به آقای چمران تقدیم می‌شود توصیه اکید می‌کنم که اگر شورای شهر آقای هاشمی را به عنوان شهردار انتخاب کند تا جای خالی ایشان دودستی به آقای چمران تقدیم شود، یک اشتباه تاریخی بزرگ و گناهی نابخشودنی خواهد بود.

منبع: کیهان


کد مطلب: 606226

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/606226/عارف-توان-اجرایی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com