چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تغییر قواعد درگیری با اشغالگران پس از ترور البطش

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 606222
گروههای فلسطینی در نوار غزه تهدید کردند پس از ترور فادی البطش، پژوهشگر و چهره علمی فلسطینی، که در مالزی اتفاق افتاد، قواعد درگیری با اشغالگران را تغییر می دهند.
تغییر قواعد درگیری با اشغالگران پس از ترور البطش
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم،خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی در این زمینه تصریح کرد، ترور فادی البطش زخم دیگری بر بدن فلسطین است، تروری که این بار در کوالالامپور پایتخت مالزی رخ داد. او پژوهشگری فلسطینی از ساکنان شهر جبالیا در شمال نوار غزه و متخصص  در حوزه انرژی بود. ترور چنین فردی انگشت اتهام را به سمت موساد برده است. پدر شهید می گوید: موساد عامل این ترور است، او متخصص در حوزه برق و الکترونیک بود و دلیل ترورش هم این بود که موساد اعراب را امتی عقب مانده می خواهد در نتیجه اندیشمندانی چون فادی را تحمل نمی کند.

در گزارش المیادین آمده است، ترور فادی البطش به ویژه در میان گروههای فلسطینی با واکنش های متعددی روبرو شده است، این گروهها  معتقدند ترور چنین اندیشمندی این مسئولیت را بر گردن مقاومت می اندازد که در پی تغییر قواعد درگیری باشد. اسماعیل رضوان از شخصیت ها در کادر رهبری حماس می گوید: اگر چنین جنایاتی ادامه یابد این حق مقاومت فلسطین است که در روند درگیری با اشغالگران تجدید نظر کند. داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز می گوید: برای پاسخ به این جنایت همه گزینه ها در برابر مردم و مقاومت فلسطین قرار دارد.

در گزارش المیادین آمده است، شهید البطش یک روز قبل از آنکه در کنفرانسی علمی در ترکیه حضور یابد ترور شد اشغالگران نیز با انتقال جسد او به غزه مخالفت کرده اند، روند ترور او مشابه با ترورهایی دیگری است که در مناطق مختلف جهان رخ داد و قربانیان آن فلسطینیان و اعراب بودند. ترور فادی البطش بار دیگر این رویکرد را در میان فلسطینیان حاکم کرده است که باید با وحدت نظر به مقابله با اشغالگران برخیزند تا بتوانند آنان را وادار کنند بهای جنایاتشان را بپردازند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *