پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۳۷

گعده ناطق و «مینو خالقی» پیرامون بازنگری در قانون اساسی!

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 606212
اینکه آقای ناطق نوری دغدغه خود پیرامون بازنگری در قانون اساسی را با اشخاصی مثل خانم مینو خالقی و یاشار سلطانی یا فؤاد صادقی که جملگی سابقه حواشی سیاسی، رد صلاحیت و دستگیری و بازداشت دارند را مطرح کرده‌اند، جای سؤال دارد.
گعده ناطق و «مینو خالقی» پیرامون بازنگری در قانون اساسی!
به گزارش جهان نيوز، «فیاض زاهد»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، از دیدار خود و جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در روز پنجشنبه گذشته خبر داده است.

بر اساس گفته‌های او مینو خالقی، محمدجواد حق‌شناس، یاشار سلطانی، غلامعلی رجایی و فؤاد صادقی از جمله سایر حاضرین در این جلسه بوده‌اند.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین درباره اظهارات ناطق نوری در این جلسه گفته است: قانون اساسی و ضرورت توجه به ظرفیت‌های آن و همچنین بازنگری آن از جمله محورهایی بود که آقای ناطق نوری به آن اشاره کردند و نگران هستند که برخی از مسئولیت‌ها حوزه‌هایش در قانون اساسی به روشنی تفکیک نشده و تکالیف مشخص نیست که این مسئله موجب سردرگمی در پیگیری مطالبات شده است.

زاهد در ادامه با بیان اینکه آقای ناطق نوری در این دیدار از ملاقات خود با حسن روحانی به همراه سیدمحمد خاتمی و اسحاق جهانگیری خبر داد، بیان کرد:

آقای ناطق نوری گفتند در این دیدار دغدغه‌هایی که به ایشان ارجاع شده است را به آقای روحانی گفته‌اند و همچنین نگرانی خود را نسبت به تیم اقتصادی دولت و همچنین وعده‌هایی که دولت باید محقق کند و افزایش کارآمدی دولت در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی را به رئیس جمهور یادآور شود.

به گزارش مشرق، اینکه آقای ناطق نوری دغدغه خود پیرامون بازنگری در قانون اساسی را با اشخاصی مثل خانم مینو خالقی و یاشار سلطانی یا فؤاد صادقی که جملگی سابقه حواشی سیاسی، رد صلاحیت و دستگیری و بازداشت دارند را مطرح کرده‌اند، جای سؤال دارد.

در واقع توجیه این مسئله به هیچ‌وجه روشن نیست. البته اگر توجیهی وجود داشته باشد...
به نظر می‌رسد نزدیک شدن بیش از اندازه آقای ناطق به اصلاح‌طلبان به معنی عبرت نگرفتن از کارنامه سیاسی و البته از رفتارهای این جریان خاص با مرحوم هاشمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً خيلى هم توجيه دارد ، توضيح آنكه در ميان اصولگرايان انسان خوش اخلاقى كه جاذبه اش از دافعه بيشتر باشد كمتر وجود دارد ، اينكه اصلاح طلبان نزد افرادى مثل شماها نمى آيند يكى همين دليل است دليل بعدى هم اكثر قريب به اتفاق اين جناح اشخاصى قدرت طلبند و بخاطر دستيابى به قدرت حاضرند هر انگى را به طرف مقابل بزنند ، ديكر آنكه اصوليون معمولاً پادگانى مى انديشند و مرزى براى عقل فردى و نقد و نقادى قائل نيستند، اگر از بالا دستور بيايد كه فلان قضيه چنين است و اينطور موضع بگيريد امكان ندارد احتمال خلاف آن را بدهند ! حوزه عصمت عملى و سياسى را بسيار توسع ميدهند و ده ها دليل ديگر كه ذكرش ملال آور و بيهوده است، اصول گرائى به اعتقاد كثيرى از صاحب نظران به پايان خود نزديك شده است، بنابراين : الفاتحه مع الصلوات !
سرور
Iran, Islamic Republic of
نوش جانت پنبه دانه.
Iran, Islamic Republic of


بابا ..
از گرده مردم بیاید پایین
بسه دیگه
سرور
Iran, Islamic Republic of
فعلا که دولت بنفش گرده سوار است و خلایق را با سراب باغ سیب و گلابی به سمت رکود و گرانی و بیکاری و دلار بالای 6هزار تومان می برد.ما هم می گوییم پنج سال بسه دیگه.با این فرمان، امیدوارم بعد از پنج سال به عاقبت ونزوئلا گرفتار نشویم.
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنظر در واقعیت خلاف نظر شما هست. نمونه هایش انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس و شورای شهر. افتضاح های یک سری ها چه شد؟
لیست امید. نجفی. وضع الان روحانی و خیلی اتفاقات دیگه.
در ضمن. ببخشید الان برای مثال جلیلی و ريیسی چه دافعه ای داشتن؟ یعنی باید اهل فساد باشن تا جاذبه داشته باشن؟
موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
منظور این بنده خدا از خوش اخلاق یعنی آدم مسامحه گر و تساهل اندیش و نسبیت گرا نسبت به دین به انقلاب به اسلام و به ارزش ها، یعنی کسی که بین دین و آزادی (به معنای ولنگاری سیاسی اخلاقی فرهنگی)، طرف آزادی رو بگیره و معتقد باشه که «اگر دین هم در مقابل آزادی قرار بگیره، دین لطمه میبینه»!! البته جریان فکری مورد علاقه این بنده خدا که اصلا پاداگانی عمل نمیکنه و «تکرار می کنیم» و نگاه فله ای و ... (که توش تنها چیزی که ملاک نیست، منافع مردم است)، وجود نداره!! اساسا جریان فکری مورد علاقه این بنده خدا شدیدا طرفدار نقد و نقادی اند، مگر نمی بینیم که کوچکترین نقد با سنگین ترین فحاشی ها و انگ ها جواب داده نمیشه و طرف مقابل به ............ متهم نمیشه
Iran, Islamic Republic of
آره دادش حق با شماست ز....ولی یادش بخیر مجلس زوری نمیخوایم ....
جای تعجب ندارد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
ناطق در همان سال76 نیز، در پازل هاشمی بازی کرد و اصلا اختلافی با خاتمی و هاشمی نداشت و فقط برای دوقطبی سازی جامعه، با خاتمی رقابت زرگری داشت. گذشت زمان نیز نشان داد که چگونه هاشمی و ناطق و خاتمی با هم سر یک سفره نشستند.
Iran, Islamic Republic of
من ازرائی که به ناطق دادم پشیمانم چون اورو خوب نشناختم
United Arab Emirates
جناب آقای رضا در باب خوش خلقی و جاذبه شما اصلاحی ها همون یه قلم وزیر بهداشت براتون بسه... . البته آقایان آخوندی ( پرتاب کردن میکروفون خانم خبرنگار که یادتونه ) و خود جناب روحانی ( ۵۴ توهین به ملت ) هم بد نیستن به عنوان نمونه . دوما از نقد و نقد پذیری حرف نزن که رهبران اصلاحات تو این قضیه شهره اند ! دیگه توضیح ندم . و اما در باب عقل !کارنامه عقلای شما مثلا جناب زیبا کلام و آشنا ، سریع القلم و ابطحی و فلان و بهمان خود گویاست ... در ضمن شما جنابان هم بزرگتری دارید که احترامش واجبه . کدخدا رو میگم
و برای مزخرف و وابسته و منحرف و ضد وطن و ضد دین بودن شما ده ها دلیل دیگر هست که ملال آور است
پس فعلا
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین خوب جوابی دادی به رضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به نزد سعید امامی و همسرش در سال 78 رفتند کافی بود.
همان بهتر است که نزد خودشان بروند و نزد دیگران نیایند.
Iran, Islamic Republic of
آره این اصولگرایان بودند که بخاطر قدرت طلبی در سال 88 اکثریت رای مردم را نپذیرفتند و 10 ماه تمام با حمایت آمریکا و انگلیس و اسراییل ودریک کلام غربیهای ضد اسلام کشور را به آشوب کشاندند!!!!!!!!!!!!
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
دستور از بالا و چیزهای دیگه ای که گفتی مربوط میشه به مدرکش هم صحبتهای صادقی نماینده مجلسه در باره استیضاح 3 وزیر در 2-3 هفته پیش که سخنی بدین مضمون گفته« دستور از بالا اومد که علیه وزیرا صحبت نکنیم و به موندن اونها رای بدیم »
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
و ریشه این سخنان در دنیا طلبی است
والله که تاریخ تکار میشودو طلحه ها و زبیرها و ابن عباسها و آنها که ذره ای ناخالصی در وجودشان هست در صحنه آزمایش الهی غربال میشوند؛ پس خدایا تو را به محمد(ص)و آلش قسم میدهیم لحظه ای ما رو به خودمون وامگذار و عاقبت ما رو ختم به خیر بگردان.
Iran, Islamic Republic of
جاي تعجب نداره بالاخره پيروان اسلام آمريكايي از يك جنس هستند،اگرچه در ظاهر باهم تفاوت داشته باشند.
عدم صداقت در پيمودن راه امام وشهدا بالاخره روزي منتج به هم پيالگي باضدانقلاب مي شود.
مگر مي شود قصرنشين بود و دم از انقلاب اسلامي هم زد!!!
چه خوب معمار انقلاب اين جماعت راشناخت وقتي آنها رادريك مجموعه وبا نام اسلام مرفهين بي درد خطاب كرد.
خداعاقبت ما راختم به خيركند.
United States
این اولین بار و اخرین بار نیست که جبهه حق و جمهوری اسلامی مظلوم از دست دوستان سابق خود زخم میخورد . انچه در مبارزه و جهاد چه مبارزه بانفس در جهاد اکبر و چه مبارزه و جهاد سیاسی و اجتماعی و عدالت طلبی مهم است استقامت در طریق است که از صفات و خصوصیات مومنین واقعی است . از همین جهت ما ماموریم که هرروز چندین با طلب استقامت در طریق حق و رضایت خداوند را از حضرتش مسئلت کنیم و عرضه بداریم : " اهدنا الصراط المستقیم " . مسئله ای که طلحه و زبیرهای صدر اسلام و طلحه و زبیرهای انقلاب اسلامی را از صراط مرضی حق خارج ساخت و به دامن باطل انداخت عدم استقامت در صراط حق است .خداوند همه ما را در راه رضایت خودش ثابت قدم بدارد . " غره مشو که مرکب مردان مرد را در بادیه ها پی بریده اند "
صابر
Iran, Islamic Republic of
وای به کجا خواهیم رسید؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی ناطق نوری با اون سابقه با مینو خالقی در مورد تغییر قانون مشورت کند.
اگر چنین حرفی صحت داشته باشد باید به حال ناطق نوری گریست.
Iran, Islamic Republic of
ریشه بسیاری از مشکلات امروز در ساختار قانون اساسی است که مسئولیت را به کسانی داده که اختیار ندارد و قدرت و اختیار را در اختیار کسی قرار داده که مسئولیت ندارد که باید در اصلاح قانون اساسی این مورد در نظر گرفته شود که مسئولیت هرکس به اندازه اختیار او باشد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی زدم
سرور
Iran, Islamic Republic of
ناطق نوری می خواهد ادای رفسنجانی را در بیاورد در صورتی که نه سوابق او را دارد و نه قدرت موج آفرینی رفسنجانی را.
نتیجه مونوپل کردن...
Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی کی بود و چی شد که این بخواد تازه ادای اونو در بیاره
باید به اینها گفت که:
قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِّمَنِ اتَّقَىٰ وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلًا ﴿٧٧ بقره
. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ ﴿التوبة: ٣٨﴾﴾
...
Iran, Islamic Republic of
توجيهي جز تأييد اصولسواري و افولگرايي افرادي همچون ناطق نوري ندارد.
اگه بزرگان قبول کنن ایرانیم
انظر ما قال، لاتنظر من قال و لمن قال
Iran, Islamic Republic of
این اقای ناطق در انقلاب زحمت کشید ولی در فتنه و کودتای 88 رفوزه شد و با این که در دفتر حضرت آقا بود و این قدر آقا به خواص تاکید داشتند تا موضع بگیرند و روشنگری کنند یک کلمه در جهت محکوم کردن آن ها و سران فتنه حرف نزد ولی تا همین چند ماه قبل هنوز رییس دفتر بازرسی رهبری بود و خدا را شکر خودش رفت. اینجاست که مظلومیت آقا روشن تر می شود.
Sweden
تنها روش حکومتی برای ایران سیستم پارلمانی و احزاب و نخست وزیری است. سیستم ریاست جمهوری اصلا جواب نداده و نخواهد داد. انتخابات ریاست جمهوری بهتر است بخاطر هزینه هایش و تنش های بی مورد سیاسی اش و همینطور ناکارامدیش هر چه زودتر کنار گذاشته شود تا احزاب قوی جان بگیرند و یک انتخابات انهم انتخابات مجلس که باید طبق قانون در راس امور هم باشد انجام بگیرد. رای مستقبم مردم پشت سر تمام روسای جمهور ایران انها را به ورطه توهمات کشانده است و همه روسای جمهور ضعف های خود را پای نظام نوشته و مینویسند. بهترین اصلاح قانون اساسی که میتواند ۶۰ درصد مشکلات کاذب فعلی را حل نماید کنار گذاشتن سیستم حکومتی ریاست جمهوری است چرا که در عمل نشان داده است که تنش زا و ویران کننده است.دوستان کمک کنند این ایده را پرورش بدهند تا کمتر شاهد درگیریهای فلج کننده سیاسی در کشور باشیم و انشالله کشور در مسیر درست تری رو به جلو حرگت کند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی
وقتی یک تیم فوتبال در مسابقه ای نتیجه دلخواه نمی گیرد، مربی تیم دست به تغییر (تعویض بازیکن، تغییر تاکتیک و یا جابجایی پست ها ی بازیکنان در زمین و امثالهم) می زند. وقتی خط و مسیر اداره کشور در چهار دهمه همین بوده که الان هست و ما را عقب رانده پس باید فکری کرد و در خیلی جاها دست به تغییر و اصلاح زد. کشورهای موفق دنیا در اقتصاد(نظیر هند که بیشترین رشد اقتصادی را در حال حاضر در جهان داشته و درآینده بیشترین تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص خواهد داد) با اصلاحات توانسته به این جایگاه برسد. بنابر این چرا امثال شما به ظاهر انقلابی ها اصرار بر حفظ همین وضعیت دارید و درک درستی از وضعیت امروز جامعه ایران ندارید. یک نظام ایدئولوژیک صرف راه به جایی ندارد
Iran, Islamic Republic of
یاد اون داستانی افتادم که طرف که اولش آدم معتقد و شیعه راستینی بود رفت نشست سر سفره آدمهای... و چرب و شیرین آنها را خورد و بعدش شد ملعبه دست همونا و تن به هر ... کاری داد.
Iran, Islamic Republic of
هر جا سخن فساد است، نام روشنفکرجماعت در اهتزاز است.
Iran, Islamic Republic of
برای خداست حتما و ما نمی فهمیم!!!!!
عبدا.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ اسلام برخی بزرگان با امام علی ع بیعت نکردند کنار نشستند به قول خود .... اما با معاویه همنشین شدند و با حجاج ها بیعت کردند چرا؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود همان موقع(انتخابات 88) درمورد ادعای آقای احمدی نژاد در خصوص اطرافیان آقای ناطق نوری تحقیق می شد که نشد.(پسران ،دامادها...)
سلام
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
اینها حداقل در یک مورد وجه مشترک دارند : زندگی اشرافی....