جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۴

حدیث/ خداوند چه صدایی را دشمن می‌داند؟

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 606211
حدیث رسول اکرم(ص) درباره صدایی که دشمن خداوند است را اینجا بخوانید.
به گزارش جهان نيوز، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

پیامبر اعظم (ص) می فرمایند:

صَوتان یُبغِضُهُما اللهُ: إعوالٌ عِندَ مُصیبَةٍ وَ مِزمارٌ عِندَ نِعمَةٍ.

خداوند دو صدا را دشمن دارد: شیون هنگام مصیبت، ساز و آواز هنگام نعمت

بحار الانوار ج74 ص145
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم. بسیار عالی بود.
سلام و رحمت و برکات خدا، بر الگوی مؤمنین و خاندان پاک ایشان.
Iran, Islamic Republic of
شیون در مصیبت رفلکس طبیعی احساس انسان است خود خدا گذاشته حتی حیوانات هم زجه می زنند!!!ساز وآواز هم که خوشبختانه تو مملکت ما جایی نداردتو شب تولد حضرت امام سجاد آخرشب سیمای ما (فکر کنم شبکه 2 یا 3 حدود ساعت 11شب بود)مراسم تدفین شهید گمنام یا مدافع حرم را با آه وناله پخش کردند که مردم زود از هوای خوشحالی اعیاد شعبانیه بیرون بیایندویادشون باشه اینجا ایران است وملت گریه !!
Iran, Islamic Republic of
تو چون نفهمیدی قصه این دنیا چیه، دنبال اینی که ارزش شادی و ناله و به زور یکی کنی. یکی نیست. تلاش نکن. تو این دنیا، همین اشک هاست که ما رو، به خدا، نزدیک میکنه. نه بشکن زدن. مگه میدونیم جای نهایی مون کجاست که شادی کنیم؟! البته شاد هستیم. ولی مثل تو سرخوش نیستیم.
دنیای مؤمن، اشک و زحمته و آخرتش لبخند و شادی. شما هم با این ادبیات، اگه اصلاح نشه، دنیات خنده های بی معنیه و آخرت شروع مصیبت. خود دانی.
Iran, Islamic Republic of
ملت از صدای هرچه اصول گرا و اصلاح طلب که برای بدست اوردن مقام به جان هم افتاده اند متنفر است