پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

آخرین نفس های تروریست‌ها در جنوب دمشق

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 606186
ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه گروه‌های تروریستی در اردوگاه "الیرموک" و محله "الحجر الأسود" در جنوب دمشق ادامه می‌دهد.
آخرین نفس های تروریست‌ها در جنوب دمشق
به گزارش جهان نيوز، ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی و گروه‌های مقاوم فلسطینی، حمله به گروه‌های تروریستی در اردوگاه "الیرموک" (اردوگاه آوارگان فلسطینی) و محله "الحجر الأسود" در جنوب دمشق را بعد از شکست همه میانجیگری‌ها در متقاعد کردن عناصر مسلح به خروج از این منطقه آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سوری مقرهای فرماندهی گروه تروریستی داعش را که کل منطقه الحجر الأسود و بیش از نیمی از مساحت اردوگاه الیرموک را تحت اشغال خود دارد، هدف حملات گسترده قرار دادند. سه سال قبل اکثر گروه‌های فلسطینی موجود در اردوگاه الیرموک با داعش بیعت کرده بودند.

این در حالی است که همه غیرنظامیان از اردوگاه الیرموک تخلیه و به مناطق دیگری در جنوب دمشق منتقل شدند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود محله "الزین" حد فاصل بین دو شهرک "یلدا" و "ببیلا" در جنوب دمشق را بعد از نبرد با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.
ارتش سوریه همچنین مسجد الإمام علی (ع) واقع بین دو محله "التضامن" و "سیدی مقداد" و تعدادی از مجتمع‌های مسکونی واقع در غرب این مسجد به سمت محله التضامن را بعد از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

 نیروهای ارتش سوریه موفق شدند مسجد "المجاهدین" در جنوب شرق الحجر الأسود را بعد از حملات توپخانه‌ای و راکتی دقیق به مراکز استقرار داعش در این منطقه آزاد کنند.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق، با یک فروند موشک زمین به زمین، یک خودروی بمب‌گذاری شده داعش در جنوب الحجر الأسود را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرد. این در حالی است که درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

 خروج اتوبوس‌های حامل تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از مناطق "جیرود و الناصریه و الرحیبه" در قلمون شرقی به سمت "جرابلس" در شمال حلب همچنان ادامه دارد. تاکنون 35 اتوبس این منطقه را ترک کرده و انتظار می‌رود که 3200 فرد مسلح همراه با خانواده‌هایشان از این منطقه خارج شوند.
گروه‌های تروریستی در قلمون (جیش‌الإسلام، تحریر الشام، و عناصر گروه "احمد العبود") به موجب توافق قلمون، مقادیر زیادی از سلاح‌های خود شامل بیش از 60 خودروی زرهی و تانک، 3 دستگاه کامیون حامل توپخانه و رگبار و 60 هزار فشنگ را تحویل ارتش سوریه دادند.

از سوی دیگر روسیه اعلام کرد که کارشناسان سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی روز گذشته وارد "دوما" واقع در غوطه شرقی شده و کار نمونه‌برداری را آغاز کردند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *