سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد

ضرورت چاره‌اندیشی برای حل مشکل ریزگردها

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 606163
یکی از مراجع تقلید گفت: باید برای حل مشکل ریزگردها در کشور چاره‌اندیشی و با کاشت درخت در اراضی‌ تخریب‌شده بخشی از این مشکل را حل کرد.
ضرورت چاره‌اندیشی برای حل مشکل ریزگردها
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: زحمات و خدمات شما در زمینه سلامت بسیار ارزشمند است و مسئله مهم اجتماعی محسوب می‌شود و هر فرد وظیفه دارد به سلامت خود اهمیت دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی باید نسبت به اوضاع بدن خود بصیر و بینا باشد؛ خداوند افراد را متفاوت آفریده است، بنابراین هر فرد باید طبیب خود باشد، همچنین این امر مسئله فرهنگی است و باید در این زمینه مطالعات داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به مباحث طب سنتی گفت: در زمینه طب در زمان گذشته ابزار و پیشرفت کنونی وجود نداشت و افرادی سوءاستفاده کردند و بسیاری مباحث را ‌نوشتند که درست نیست. مقداری از آنچه ابن‌سینا و امثال او دارند اصالت دارد و درست است و برخی مباحث در اخبار اهل بیت (ع) ذکر شده که بیشتر به عمل مربوط است و به دارو مربوط نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت کم خوردن است که از هر دارویی مؤثرتر است، البته سلامت با خواب و کار ارتباط دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه علم فقه و علم طب با علوم دیگر متفاوت هستند، گفت: واجب است این علوم را بیاموزیم. باید تأکید شود که مردم طبیب خودشان باشند که اراده و همت می‌خواهد ولی آن اراده و همت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد ورزش لازم است زیرا خداوند بدن انسان را طوری آفریده که اگر حرکت نکند سست می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آنچه اهل بیت (ع) در زمینه سلامت فرمودند جنبه عملی دارد که شامل کم خوردن و حرکت کردن است.

وی با بیان اینکه اسلام به روحیات اشخاص اهمیت داده است، گفت: این امر در سلامت انسان مؤثر است زیرا جسم و روح با هم مرتبط هستند. 

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به دیدار با جمعی از مردم اهواز گفت: آنها بیان می‌کردند در گذشته در بیابان‌های کنونی اهواز باتلاق، آب و درخت وجود داشت که از گرد و غبار جلوگیری می‌کرد ولی این مناطق را فروختند و ویلا احداث کردند، بنابراین اکنون از بین رفته است و مشکل ریزگردها به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کرد با کاشت درختان شرایط به حالت اولیه برگردد، زیرا اینگونه مسئله آلودگی هوا در تهران، اهواز و شهرهای دیگر ایجاد می‌شود بنابراین آلودگی‌ها و ریزگردها مسئله مهمی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قم یکی از استان‌های محروم کشور است گفت: قم از نظر بارندگی در وضعیت خوبی قرار ندارد و اگر افرادی همت کنند و  به کشت و کار در زمین‌ها بپردازند یکی از خدمات مطلوب محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ازدواج و تأخیر در ازواج از مسائل مهم دیگر است که در روح و روان انسان‌ها مؤثر است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *