جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لازمه برقراری «عدالت» از نظر پرویز فتاح

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 606116
رئیس کمیته امداد گفت: نباید یارانه اقشار پایین با افراد مرفه برابر باشد، چون این مساوات با عدالت سازگار نیست و لازمه برقراری عدالت این است که یارانه دهک‌های بالا حذف شوند.
لازمه برقراری «عدالت» از نظر پرویز فتاح
به گزارش جهان نيوز، سید پرویز فتاح در رابطه با حذف یارانه ثروتمندان به نفع افراد نیازمند گفت: ما نباید یارانه ثروتمندان را حذف می‌کردیم، وظیفه ما نبود، بلکه پیشنهادی داده شد و از دولت و مجلس خواستیم که یارانه اقشار پایین را افزایش دهند. 

وی ادامه داد: نباید یارانه اقشار پایین برابر با افراد مرفه باشد، چون این مساوات با عدالت سازگار نیست چراکه این افراد نیازمند باید سهم بیشتری از نفت و سایر منابع داشته باشند. 

رئیس کمیته امداد گفت:‌ لازمه برقراری عدالت این است که یارانه دهک‌های بالا حذف شود، این پیشنهاد بارها به مجلس رفت و برگشت و درنهایت به نظر می‌رسد خیلی هم نتوانسته‌اند یارانه افراد ثروتمند را حذف کنند. 

فتاح گفت: البته اکنون که مستمری مددجویان ما سه برابر شده، این اعتبار از محل یارانه‌ها و تبصره ماده 14 است، بنابراین می‌توانیم اینطور نتیجه بگیریم که غیرمستقیم تا حدودی در رفع این نابرابری در دریافت یارانه توفیق داشته‌ایم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *