جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

برنامه‌های دینی اولویت نخست کمیته امدادقرار گیرد‌

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 606039
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر توجه به برنامه‌های دینی و فرهنگی در کمیته امداد گفت: تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی برکات و آثار بیشتری در فعالیت‌های کمیته امداد دارد، تقویت مذهب سبب تقویت کارهای خیر مردمی می‌شود.
برنامه‌های دینی اولویت نخست کمیته امدادقرار گیرد‌
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم و جمعی از معاونان با بیان اینکه مهم‌ترین کار کمیته امداد جلب اعتماد مردم است، از خدمات و فعالیت‌های این نهاد، ابزار خرسندی کرد.

وی افزود: امیدوارم که خدمات و فعالیت‌ها متوقف نشود، مسئله مهم اعتماد مردم است که اگر جلب شود کمیته امداد بالاترین سرمایه را دارد، اما اگر این اعتماد متزلزل شود سرمایه خود را از دست می‌دهد، در این راستا باید خدمات و فعالیت‌ها به‌درستی خبررسانی شود تا مردم بدانند چه‌کارهای مهمی صورت گرفته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیاری علاقه‌مند به انجام کارهای خیر هستند، اظهار داشت: این افراد اگر اطمینان و اعتماد کافی به مرکزی پیدا کنند، یقیناً اقدام خواهند کرد باید با اطلاع‌رسانی بیشتر و شرح خدمات جلب اعتماد کرد.

وی کمیته امداد را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: متن انقلاب اسلامی استقرار حکومت دینی و الهی است و حواشی بسیاری دارد که کمتر از متن نیست، یکی از آن‌ها کمیته امداد محسوب می‌شود، از این طریق کمک‌های مردمی بسیاری صورت گرفته است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه خدمات و برکات کمیته امداد به‌عنوان یکی از برکات انقلاب باید تبیین شود، ابراز کرد: این خدمات و فعالیت‌ها باید اعلام شود تا مردم نسبت به انقلاب امیدوارتر شوند و بدانند چه خدمات مهمی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر توجه به برنامه‌های دینی و فرهنگی در کمیته امداد عنوان کرد: تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی برکات و آثار بیشتری در فعالیت‌های کمیته امداد خواهد داشت، تقویت مذهب سبب تقویت کارهای خیر مردمی می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی باید در درجه اول کارها باشد، برنامه‌های فرهنگی اثرات بسیاری دارد و راه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که با اندیشه باید اجرا شود، گاهی برنامه‌های فرهنگی می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم باشد و اهمیت مسائل دینی و اجتماعی برای مردم تبیین شود.

وی استفاده از افراد متخصص در کارها را مهم دانست و افزود: باید از افراد متخصص مانند روانشناسان استفاده شود تا کارها اثرگذارتر باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برنامه کمیته امداد باید بر کاهش افراد زیرپوشش باشد، گفت: افزایش افراد زیرپوشش، خدمات کمیته امداد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی‌که باید به کیفیت اهمیت داد و کمک‌ها باید قابل‌ملاحظه باشد. منظور از کاهش دادن این است که افراد زیرپوشش را مجهّز کنید و به داخل اجتماع بفرستید و مشغول کار شوند.

وی با اشاره به اعتماد مردم و مرجعیت به کمیته امداد، افزود: وقتی از ما سؤال می‌شود که آیا می‌توانیم فطریه را به کمیته امداد دهیم در پاسخ اجازه می‌دهیم و این نشانه از اعتماد مرجعیت به کمیته امداد است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *