جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیا عبدالله گل وارد رقابت با اردوغان خواهد شد؟

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 605993
«احمد تاکان» نویسنده روزنامه «یئنی چاغ» به نقل از یک منبع نزدیک به عبدالله گل احتمال نامزدی یا عدم نامزدی گل در انتخابات را بررسی کرد.
آیا عبدالله گل وارد رقابت با اردوغان خواهد شد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرهای زیادی در خصوص مذاکرات حزب اسلام‌گرای «سعادت» و حزب «جمهوریت خلق» با «عبدالله گل» یازدهمین رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 24 ژوئن شنیده می‌شود.

در این خصوص «احمد تاکان» نویسنده روزنامه «یئنی چاغ» در سرمقاله خود نوشت: «احتمال رقابت عبدالله گل با رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری به بحث داغ محافل سیاسی ترکیه تبدیل شده است. در این خصوص یک منبع نزدیک به عبدالله گل که نمی‌خواهم نامش را فاش کنم گفت: پس از اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در 24 ژوئن، جلسه مهمی میان عبدالله گل با رئیس شرکت نظرسنجی آنار در استانبول انجام گرفت. ابراهیم اوسلو رئیس شرکت آنار در ملاقات با عبدالله گل آخرین نتایج نظرسنجی‌های این شرکت در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را به وی ارائه کرد.

بر اساس این نتایج اردوغان در مرحله اول انتخابات پیروز خواهد شد. عبدالله گل با دیدن این نتایج خیلی مکدر شد و پس از آن رغبت به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را از دست داد و بر عدم نامزدی‌اش در این انتخابات تأکید کرد. این منبع نزدیک به عبدالله گل با اشاره به فرصت کوتاه تا انتخابات بر منتفی شدن نامزدی گل اشاره کرد. بدین ترتیب می‌توان ادعا کرد که عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری 24 ژوئن شرکت نخواهد کرد.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *