سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۷
هاشمی کاندیدای نیروهای رقیب اصلاحات است!

چه کسانی با شهردار شدن «محسن هاشمی» مخالفند؟/ توافق‌نامه عجیب درباره تخریب رئیس شورا+عکس

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 605972
درحالی که محسن هاشمی به عنوان یک گزینه شاخص برای تصدی پست شهرداری تهران مطرح است اما اصلاح طلبان به طرق مختلف با این موضوع مخالفت می کنند.
چه کسانی با شهردار شدن «محسن هاشمی» مخالفند؟/ توافق‌نامه عجیب درباره تخریب رئیس شورا+عکس
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: «محسن هاشمی که بدون شک پر شانس ترین نامزد برای شهرداری تهران بود، درخواست اعضای شورای شهر را پذیرفت و جهت حفظ انسجام در شورا باقی ماند»؛ این خبری بود که برخی از رسانه‌ها امروز مخابره کردند. اصلاح‌طلبان همواره به بهانه امضاء میثاق نامه شورای شهر تهران و عدم اجازه به حضور اصولگرایان در شورا از مطرح شدن محسن هاشمی به عنوان گزینه اصلی شهرداری تهران ممانعت کردند.

به گزارش جهان نيوز، برخی از اخبار حاکی از آن است که مخالف جدی شهردار شدن هاشمی، رئیس دولت اصلاحات است. در همین رابطه برخی اخبار حاکی از آن است که بعد از برگزاری جلسات متعدد و رایزنی‌های سنگین میان چهره‌های اصلاح‌طلب و نیز طیف‌های مختلف این جناح، فهرست گزینه‌ها محدودتر شده و گویا اکنون رقابت اصلی میان حناچی و محسن هاشمی است.خبرنگار نامه‌نیوز خبر داد که محمد خاتمی با شهرداری محسن هاشمی مخالفت کرده است. 

توافق بر سر عدم تخریب چهره هاشمی

نگاهی به پیشنه این موضوع نشان می دهد، مخالفت با شهردار شدن محسن هاشمی حتی در زمانی که قرار بود شورا اولین دستور کار خود را انجام دهد، وجود داشته و حتی بین کارگزاران و اتحادملت در این زمینه توافقاتی صورت گرفته است.

در این باره، «علی شکوری راد»، دبیر کل حزب اتحاد ملت، در گفتگو با روزنامه شرق می‌گوید: «کارگزاران رغبت داشتند که آقای محسن هاشمی به‌عنوان آلترناتیو مطرح شود که آنجا توافق کردیم آقای محسن هاشمی هم تخریب نشود.»

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار این روزنامه که با تعجب می پرسد «تخریب نشود یعنی چه؟» ادامه می دهد: «یعنی که مخالفت با [شهردارشدن] آقای محسن هاشمی منجر به تخریب و تضعیف ایشان نشود. مشخص بود که ما با خروج آقای هاشمی از شورا مخالف بودیم ولی [قرار بود] بیان این، به‌گونه‌ای نباشد که به جایگاه آقای هاشمی لطمه بخورد. برای همین گفتیم کسی «له و علیه» آقاي هاشمی صحبت نکند. نه کسی تبلیغ کند و نه کسی مخالفت کند.»

صحبت‌های دبیر کل حزب اتحاد ملت نشان می دهد که اصلاح‌طلبان مخالف سفت و سخت شهردار شدن هاشمی هستند و بر این موضوع پافشاری می کنند. 

امروز نیز علی عطا، سخنگوی شورای شهر تهران از مخالفت شورا با استعفای هاشمی خبر دارد و در توئیتر خود نوشت: «به دلیل اینکه خروج آقای مهندس هاشمی از شورا مستلزم استعفای ایشان است و استعفا باید از سوی شورا پذیرفته شود، به پیشنهاد خود ایشان برای رای گیری استمزاجی انجام شد. نظر شورا این بود که آقای مهندس هاشمی در شورا بماند.»



هاشمی: از دست دادن فرصت خیانت به رای مردم است


این درحالی بود که نظر هاشمی در این باره چیز دیگری بود. در همین راستا وی درپاسخ به این سوال که مهم‌ترین دلیل مخالفان، آثار استعفای شما از شورای شهر است، موافقان چه می‌گویند، گفت: «این موضوع از مهم‌ترین دلایل مخالفان است، اینکه مردم به‌عنوان عضو شورا به بنده رأی دادند و با استعفای من، یکی از افراد فهرست رقیب وارد شورا می‌شود، موافقان موضوع هم پاسخ‌هایی به این مسأله داده‌‌اند، اینکه انتخاب اعضای شورای شهر برای مدیریت شهری بوده است و حضور در شهرداری هم بخش اجرایی این مدیریت است و گامی در جهت نزدیک شدن به انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم می‌باشد، یا آنکه حضور یک نفر از طیف دیگر موجب دموکراتیک شدن ترکیب شورا و تشکیل اکثریت و اقلیت می‌شود ضمن آنکه رأی یک نفر مقابل 20 نفر تأثیرگذار نیست و از این نوع دلایل که جای بحث دارد.» 



هاشمی با بیان اینکه جهانگیری با حضور وی درشهرداری موافقت کرده است حتی بیان می دارد که باوجود مشکلاتی که مردم تهران دارند اگر با سیاسی کاری این مسائل را حل نکنیم به رای آنان خیانت کرده ایم. وی دراین باره می گوید: «اگر ما بخواهیم فرصت محدود و کوتاه مسئولیت را صرف چانه‌زنی‌های سیاسی و کشمکش کنیم، به رأی مردم خیانت کرده‌ایم.»

محسن هاشمی درباره اینکه گام بعدی او پس از شهرداری حضور در انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: «این مسائل شایعات سیاسی است که معمولا با هدف تخریب به آنها دامن زده می‌شود.»



به هر جهت، اصلاح طلبان تلاش زیادی کرده اند که محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران معرفی نشود و این مسئله را با پشت کردن به آرای مردم در شورای شهر توجیه می کنند اما برخی از نظرسنجی‌ها نشان می دهد که بخشی از مردم به شهردار شدن هاشمی بیش از گزینه های دیگر اصلاح طلبان اقبال نشان می دهند.



حتی در تخریب هاشمی کار به جایی رسیده است که اصلاح طلبان مطرح می کنند هاشمی کاندیدای نیروهای رقیب اصلاحات است و اصولگرایان تمایل زیادی برای شهردار شدن وی دارند.  



امیر حمزه نژاد 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همشون سروته یک کرباسند. از این لیست،آبی برای ملت گرم نمیشود.
ali
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی می تواند جزو نفراتی باشد که برای شهرداری تهران مناسب است در غیراینصورت مطمئن باشید منتظر اتفاقاتی که تا الان افتاده ، باشید
Iran, Islamic Republic of
مهر علیزاده گزینه مناسب است بقیه مناسب نیستن .
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بهترین تولیدی انقلاب بعد از جنگ بود
Iran, Islamic Republic of
جهان خانم خودنو بكشي هاشمي شهردا نميشه كه چمران بياد تو شورا،، دلتو صابون نزن
Mostafa
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر از چمران می ترسید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فله ای ... همینه !!!
ابوعماد
Iran, Islamic Republic of
بهتر است دست از سیاسیکاریها برداریم وبه مردم خدمت کنیم رابطه اقا محسن با رهبری رابطه مرید ومرشدی است وایشان یک فرصت برای تهران هستند هیچکس نباید به خود اجازه تخریب ایشان را بدهدمناسبترین کاندید برای تمام جناحها هستند همه یکبار برای این ازمون وفاق ملی اماده شویم
عباس گودرزی
Iran, Islamic Republic of
سلام وقتی این آقا تفکر دوقطیی دارد و می ترسند کسی ورود پیدا کند که خیانت ها یا دزدی های آنها رو شود باید بحال انقلاب گریست . هنوز چهل سال از انقلاب نگدشته که چپاول بیت المال جای خدمت را دارد می گیرد دلسوزان انقلاب بیدار شوید و نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد
Iran, Islamic Republic of
انقلاب يا شهردارى ..جون ؟! كدوم بايد دست كدوم نيفته ؟!
عباس گودرزی
....
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فله ای... همینه .
Iran, Islamic Republic of
هم فله ای ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای چمران نفر اول لیست اصولگرا بود رای کمی نداشت چرا شما با کسی که برای این مملکت زحمت کشید اگه در شورا نظرات مخالف بده که در رای گیری تاثیری ندارد ترس دارید متاسفم که به این لیست اصلاح طلب رای دادم
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
مردم سطح فکری وروش لیبرالی خاندان هاشمی رو درطول تاریخ بعدانقلاب بخوبی دیدن والان هم پسرش درحال وهوای شهردارشدن سیرمیکنه برای شهرتهران خوب نیست اینا قماشی هستن که معتقدن ساکنین تهران باید هزینه زندگی درشهرروپرداخت کنن وهمین موضوع افکار پوپولیستی اینارو عیان ترمیکنه لذاباید برعلیه این موضوع باشن
Iran, Islamic Republic of
عفت : اگر محسن شهردار نشه حتما تقلب شده و ملت باید بریزند توی خیابونها .
Iran, Islamic Republic of
فقط قاليباف