جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حضرت عباس(ع) بابصیرت در راه حق ایستادگی کرد

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 605853
یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) با بصیرت و تیزبینی و گذشت در مسیر حق ایستادگی کرد و از ایشان به عنوان «جانباز کربلا» یاد می‌شود.
حضرت عباس(ع) بابصیرت در راه حق ایستادگی کرد
به گزارش جهان نيوز، قاسم جعفری در خصوص شخصیت والای حضرت عباس(ع) اظهار داشت: گاهی برخی صفات در شخصیتی نماد می‌شود. حضرت قمر بنی هاشم(ع) در بصیرت، تیزبینی، روشن بینی و شناخت نسبت به دنیای بیرون و تعاملات نسبت به جریانات منحصر به فرد بود.

وی بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند خدا رحمت کند عموی ما (حضرت عباس(ع)) را که بصیرت بسیار تیز و دقیقی داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امروز بسیاری از مسائل دنیا ناشی از آن است که افراد تعاملات بین‌الملل را درست نمی‌شناسند.

وی با بیان این که بصیرت ارکانی دارد که در وجود حضرت ابوالفضل(ع) بود، ابراز داشت: دشمن شناسی و اقدام به موقع از ویژگی‌های دیگر حضرت عباس(ع) بود.

فرد با بصیرت راه را می‌شناسد
جعفری با اشاره به ویژگی «دعوت به سوی خدا از روی بصیرت» حضرت ابوالفضل(ع) افزود: فرد با بصیرت راه را می‌شناسد و دعوت کننده دیگران به راه درست است و این دعوت از روی آگاهی است.
وی اظهار کرد: حضرت عباس(ع) در راه بصیرت، ایمان و اخلاص از همه چیز خود گذشت و در مسیر حق ایستاد از این رو از ایشان «جانباز کربلا» یاد می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امروز اگر ملت ایران می‌خواهد در مسیر حق باشد باید برای آن هزینه بدهد و این هزینه سنگین است.

وی ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) کسی است که با تبعیت از امام زمان خود، باوجود قطع شدن دست راستش و آسیب دیدن چشمش، ثابت کرد در راه ایمان و بصیرت هر بهایی را پرداخت می‌کند.
جعفری ادامه داد: حضرت قمر بنی هاشم(ع) الگوی بسیار خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند در راه حق بمانند.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است کسانی که گفتند «الله پروردگار ما است» و در این راه مقاومت کردند ملائکه به آنها بهشت را بشارت دادند و گفتند هیچ ناراحت نباشید که بهشت جاویدان برای شما است.

برخی جانبازان هر روز شهید می‌شوند
این استاد دانشگاه با اشاره به نام‌گذاری روز جانباز همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: شهید و شهادت ارزش بسیار والایی دارد اما برخی جانبازان ما هر روز شهید می‌شوند. کسانی هستند که نزدیک به ۴۰ سال است که در بستر بوده و در بدترین شرایط زندگانی می‌کنند. باید به چنین افراد هم تبریک گفت و هم آنان را تکریم کرد.

وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم امانت‌دار خوبی برای چنین افرادی باشیم. برای آنچه که آنها برای حاصل شدنش جانباز شدند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *